Ομολογία-βόμβα της Lockheed

Δεν συμφέρει την Ελλάδα η συμφωνία των $ 500 εκατ. για τα αεροπλάνα, που ενέκρινε το ΚΥΣΕΑ, έπειτα από εισήγηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας - Διαβάστε το έγγραφο-ντοκουμέντο που υπογράφει ο αντιπρόεδρος της προμηθεύτριας εταιρείας

Ενα έγγραφο-βόμβα, που δημιουργεί μείζον ζήτημα δημοσίου συμφέροντος για τη σκοπιμότητα της απόφασης να εκταμιευτούν σε μια περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης 500 εκατ. δολάρια για εκσυγχρονισμό έως πέντε... μουσειακών αεροσκαφών τύπου P-3B, αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ».

Την ώρα που η κυβέρνηση έχει επιλέξει τον δρόμο της σιγής, επιβεβαιώνοντας σιωπηρά τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ που δημοσιεύονται στο «ΘΕΜΑ» για την αμφιλεγόμενη υπόθεση ανακατασκευής «έως πέντε» αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, επιστολή της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από 7 Μαΐου 2013 τορπιλίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης, που το ψήφισε εσπευσμένα μέσω ΚΥΣΕΑ, κατόπιν πρότασης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, να εμφανίσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ως οικονομικό και απαραίτητο.

«Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», προειδοποιούσε σε επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού από 7 Μαΐου του 2013 ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας οπλικών συστημάτων στην Αθήνα!

Το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει σήμερα την επιστολή του κ. Πλέσσα με την οποία καθίσταται σαφές ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, πρόγραμμα για το οποίο έχει ήδη εκταμιευτεί προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων, θεωρείται από την ίδια τη Lockheed «μη οικονομικά αποδεκτός» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση»! Με απόλυτη σαφήνεια και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, επισήμαινε ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, και κυρίως τόνιζε ότι η διαδικασία αναβάθμισης των υπέργηρων P-3B του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία ενέχει μεγάλο ρίσκο...

Οι αποκαλύψεις αυτές, θα πρέπει να επισημανθεί,  γίνονταν από τη Lockheed Martin, δηλαδή την αμερικανική εταιρεία που έχει κατασκευάσει τα αεροσκάφη P-3B και η οποία τελικώς ανέλαβε φέτος την ανακατασκευή και την αναβάθμιση έως πέντε ελληνικών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με απόφαση του πρωθυπουργού, αφού είχε προηγηθεί εισήγηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου, έναντι 500 εκατ. δολαρίων.

Το έγγραφο που αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ» -δεν προέρχεται δηλαδή από τρίτο εμπλεκόμενο- δεν έχει γραφτεί καν από αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού που επιθεώρησαν τα αεροσκάφη, αλλά έχει συνταχθεί από τον επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της Lockheed και αντιπρόεδρο της αμερικανικής εταιρείας Ντένη Πλέσσα. «Η LM Aero (Lockheed Martin Aero), ως κατασκευάστρια εταιρεία των Α/Φ (αεροσκαφών) P-3, είναι η μόνη σε θέση να γνωρίζει και να εκτιμά σωστά τις απαιτούμενες εργασίες για την επέκταση του ορίου ζωής των Α/Φ P-3B όσο και τις δοκιμαστικές πτήσεις που είναι απαραίτητες για την παροχή των πιστοποιητικών πλοϊμότητας που επιβάλλεται να εκδοθούν μετά την εκτέλεση των εκτεταμένων εργασιών συντήρησης», τονίζει ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής Lockheed.

Τίθεται θέμα ζημίας του Δημοσίου






Το πρωτότυπο έγγραφο

Διαβάστε περισσότερα στο "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" που κυκλοφορεί.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr