Οι 5+1 ηθοποιοί που μπήκαν στο πετσί του ρόλου τους

Εξαιρετικοί θεατρικοί ηθοποιοί διασταυρώνονται με το νέο αίμα στο πλατό των τηλεοπτικών σειρών - Οι παλιοί και το... φυντάνι που ξεχώρισαν ήδη με τις ερμηνείες τους

Το σημείο αναφοράς ήταν πάντα το πρόσωπο. Και τότε και τώρα. Οταν θες να μιλήσεις για κάτι που είδες, όταν θες να αφηγηθείς μία ωραία ιστορία για σειρές του παρελθόντος στηρίζεσαι στους ρόλους, ανασύρεις από τη μνήμη ερμηνείες, κλείνεις τα μάτια και προσπαθείς να θυμηθείς φιγούρες που δρασκέλισαν την οθόνη με τρόπο αξέχαστο. Βλέμμα, φράσεις, ερμηνεία. Ολο και κάτι βρίσκεται για να βγει το πρόσωπο στο προσκήνιο. Για να δικαιολογηθούν η επιτυχία και το συναίσθημα που αναδύεται από ένα σίριαλ.

Γιατί αν δεν ταυτιστείς με τον ρόλο, αν δεν μισήσεις ή αν δεν λατρέψεις την περσόνα που βρίσκεται στην τηλεόρασή σου και ζει μια ζωή παράλληλη ή επιθυμητή, δύσκολα θα γίνεις πιστό κοινό. Φέτος που οι επιλογές είναι πολλές σε σημείο να δημιουργηθεί μια σύγχυση, οι ρόλοι και πάλι ξεχωρίζουν. Είναι και η γκάμα μεγάλη. Πότε σε σειρές εποχής, πότε σε σύγχρονες αποτυπώσεις και πότε σε ανατρεπτικές προσεγγίσεις, ένα πρόσωπο είναι αυτό που μένει ακόμη και όταν το τηλεκοντρόλ σημάνει τη λήξη. Με την εικόνα της μυθοπλασίας να σχηματίζει ένα μωσαϊκό εξαιρετικών ερμηνειών και τους παλιούς και καλούς θεατρίνους να συναντούν και να διασταυρώνονται στα πλατό με τα φιντάνια που δικαιώνουν μια παράδοση στην υποκριτική που ποτέ δεν παρήκμασε στη χώρα μας, η τηλεόραση ζει μία από τις καλές στιγμές της. Και σε κάθε έργο πάντα υπάρχει αυτός που θα κλέβει την παράσταση...

Γιώργος Χρυσοστόμου - «Ναυάγιο», MEGA

Ο Απόστολος Κασσιμάτης είναι ο άνδρας που μιλώντας στην αγαπημένη του της είπε πως θα μπορούσε να κάνει το φιλί της άρωμα. Και κάπως έτσι έβαλε φωτιά στο Twitter και στις κυρίες που είτε δεν έζησαν ακόμη τον έρωτα σε τέτοια διάσταση, είτε το προσδοκούν. Τρυφερός και γοητευτικός, ο Γιώργος Χρυσοστόμου στην πορεία της διαδρομής της τραγικής επιβίβασής του στο πλοίο «Φοίνιξ» ερμηνεύει ίσως για πρώτη φορά έναν ρόλο τόσο διαφορετικό. Είναι ιδιαίτερα συναισθηματικός και ερωτικός, αλλά δίχως να γίνεται γλυκερός και γλυκανάλατος. Είναι μια εμφάνιση ανατρεπτική και διαφορετική. Είναι και πρωταγωνιστής μιας τραγικής ερωτικής ιστορίας. Λογικό να συγκινεί τα πλήθη.

Γιώργος Νινιός - «Παραλία», ΕΡΤ

Αν υπήρχε Οσκαρ στην τηλεόραση, οι χρήστες του Twitter θα το είχαν δώσει στον Γιώργο Νινιό δίχως δεύτερη σκέψη. Ο Δημητρός Αρχοντάκης, τον οποίο και υποδύεται, κρύβει πολλές εκπλήξεις, αφού κάτω από τα έντονα συναισθήματά του, τα οποία αλλάζουν συνεχώς, κρύβεται ένα «μικρό παιδί». Ο χαρακτήρας του συνδυάζει καλοσύνη, χαρά, το άγχος που κουβαλά για τα μυστικά που κρύβει και ένα τεράστιο συναισθηματικό βάθος.

Γιώργος Νινιός / «Παραλία»: Ένας μεγάλος ηθοποιός, με μακρά πορεία και στην τηλεόραση και στο θέατρο, ξανασυστήνεται μέσα από τον συναρπαστικό ήρωά του Δημητρού Αρχοντάκη. Το κοινό τον αγκαλιάζει νοερά και τον αποθεώνει


Ενα μικρό αθώο παιδί που ζει φυλακισμένο στο σώμα ενός 60χρονου άνδρα, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με την εικόνα της νεκρής κοπέλας, της Ρηνιώς ,τη νύχτα στην αμμουδιά. Αμέσως έτρεξε να κρυφτεί στην αγκαλιά της μητέρας του Νικολίνας για να ξεσπάσει σε κλάματα και φωνές: «Ασε με, δεν το έκανα εγώ! Ασε με, άσε με! Δεν το έκανα εγώ».

Η αθωότητα της ψυχής, η συναισθηματική απόγνωση, το σοκ της εικόνας ήταν τα στοιχεία που έκαναν τα κοινό να παραληρεί για την ερμηνεία του Νινιού. Οχι άδικα. Ενας μεγάλος ηθοποιός, με μακρά πορεία και στην τηλεόραση και στο θέατρο, ξανασυστήνεται μέσα από τον συναρπαστικό ήρωά του. Ο κόσμος τον αγκαλιάζει νοερά και τον αποθεώνει. Είναι πειστικός και όχι υπερβολικός, είναι τρυφερός και όχι μίζερος, είναι εξαιρετικός ηθοποιός με απλό και άμεσο παίξιμο. Από τις καλύτερες ερμηνείες της σεζόν.


Ευγενία Ξυγκόρου - «Το προξενιό της Ιουλίας», ALPHA

Ιουλία Σκούταρη. Κόρη της Στάσας και του Νικόλα. Ομορφη, το καμάρι του πατέρα της, που του μοιάζει και στον χαρακτήρα. Γλυκιά, ρομαντική και συναισθηματική. Ερωτευμένη με τον Γρηγόρη Ραζίνη, αλλά τον έρωτά τους σκιάζει η έχθρα της μάνας της για την οικογένεια του Γρηγόρη. Αναγκάζεται να παντρευτεί τον γαιοκτήμονα Γιωργίκη Προβιό που μαγεύεται από την ομορφιά της όταν τη βλέπει και θέλει να την κάνει γυναίκα του.

Ευγενία Ξυγκόρου - «Το προξενιό της Ιουλίας»: Η πρωταγωνίστρια της νέας σειράς είναι ένα αερικό. Ένα κορίτσι μόλις 26 ετών γέμισε την οθόνη το βράδυ της πρεμιέρας και αποθεώθηκε από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων


Η πρωταγωνίστρια της νέας σειράς είναι ένα αερικό. Μια γυναίκα σπάνιας ομορφιάς με ερμηνεία ιδιαίτερη. Ενα κορίτσι μόλις 26 ετών γέμισε την οθόνη το βράδυ της πρεμιέρας και αποθεώθηκε από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων, που είδαν ένα ταλαντούχο κορίτσι να φαίνεται σαν πίνακας ζωγραφικής. Η Ξυγκόρου είναι ιδιαίτερα χαρισματική και λιτή στο παίξιμό της. Αν και κουβαλάει την ομορφιά μιας άλλη εποχής, δεν εγκλωβίζεται στην εικόνα της και στο πλάι έμπειρων πρωταγωνιστών στέκεται άξια.


Δήμητρα Ματσούκα - «Ψυχοκόρες», ΑΝΤ1

Η επιστροφή της στη μυθοπλασία έγινε με τρόπο ανατρεπτικό. Η Δήμητρα Ματσούκα είχε κάνει και την περασμένη σεζόν εμφανίσεις, αλλά όχι στην ιδιωτική τηλεόραση. Φέτος, στις «Ψυχοκόρες» είναι η σύζυγος του Κοσμά Κοτρώτση, η Νέλλα, μια γυναίκα οπιομανής, ψυχολογικά ασταθής και εκδικητική. Βαθιά βυθισμένη σε συναισθηματική αστάθεια απέναντι και στον σύζυγο και στον εραστή της, αναζητά διέξοδο στη δόση της. Οταν δεν βρίσκει μεταμορφώνεται σε εκδικητική μέγαιρα που βασανίζει τις δύο ψυχοκόρες με τρόπο ιδιαίτερα σκληρό.

Δήμητρα Ματσούκα - «Ψυχοκόρες»: Η επιστροφή της γοητευτικής ηθοποιού στη μυθοπλασία έγινε με τρόπο ανατρεπτικό, υποδυόμενη μια γυναίκα οπιομανή, ψυχολογικά ασταθή και εκδικητική. Σχεδόν αποδομεί την ομορφιά της εσκεμμένα. Και με αυτόν τον τρόπο δείχνει ακόμη πιο γοητευτική


Η εικόνα της μοιραίας γυναίκας η οποία εκδικείται πρώτα απ’ όλα τον εαυτό της και στη συνέχεια τους γύρω της είναι αυτή που σαγήνευσε κοινό και κοινωνικά δίκτυα. Η Ματσούκα είναι σαγηνευτική και δεν υπερβάλλει. Τρεκλίζει από απόγνωση, θλίβεται από μοναξιά και πενθεί το χάος της. Σχεδόν αποδομεί την ομορφιά της εσκεμμένα. Και με αυτόν τον τρόπο δείχνει ακόμη πιο γοητευτική.


Γιώργος Γάλλος - «Μάγισσα», ΑΝΤ1

Ο πατριάρχης της οικογένειας Λάσκαρη και ξακουστός καπεταναίος Μιχαήλ Λάσκαρης είναι αυτός που «εξουσιάζει» τη Νότια Προσηλιακή Μάνη. Εχει καράβια και κάνει εμπόριο στο Αιγαίο. Σκληρός, αλλά δίκαιος άντρας. Παντρεμένος με τη Δαμιανή, έχει αποκτήσει μαζί της τρεις κόρες κι έναν γιο. Ομως, τον πρωτότοκό του, τον Μάρκο, τον απέκτησε με την Αναστασία, τη σύγκριά του. Μια γυναίκα που επιλέχθηκε για να του γεννήσει τον διάδοχο. Παρά την ιδιόρρυθμη αυτή κατάσταση, ο Μιχαήλ έχει καταφέρει να διατηρήσει τις καλές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειάς του.
Γιώργος Γάλλος - «Μάγισσα»: Πέρα και πάνω από οποιαδήποτε τυπική περιγραφή, ο Γιώργος Γάλλος είναι μια σαιξπηρική μορφή στον ρόλο του ξακουστού καπετάνιου της Μάνης Μιχαήλ Λάσκαρη



Πέρα και πάνω από οποιαδήποτε τυπική περιγραφή του ρόλου του, ο Γιώργος Γάλλος είναι μια σαιξπηρική μορφή στη σειρά των Τσαμπάνη - Καλκόβαλη. Η είσοδος της κάμερας στο πρώτο επεισόδιο τον βρίσκει να κάθεται σε θρόνο, σχεδόν μια βιβλική φιγούρα η οποία καταφέρνει να αποτυπώνει εκφράσεις παρά την πλούσια κόμη και την έντονη γενειάδα που κρύβουν αρκετά το πρόσωπό του, ο Μιχαήλ είναι ο πρωταγωνιστής που φανερώνεται ακόμη και στις σιωπές. Η σκηνή του επεισοδίου όπου περπατώντας, ανάμεσα στις πολεμίστρες, παρακολουθεί τους υπηρέτες προκειμένου να εντοπίσει ύποπτες κινήσεις που θα φανερώσουν τους εχθρούς του ήταν θεατρική.

Ο φόβος του τραγικού ήρωα που αναμετράται με τον φόβο του θανάτου, που δείχνει έντρομος, «γυμνός» μπροστά στον αόρατο εχθρό, αποτυπώθηκε με μαεστρία και ερμηνεία που δεν συναντάται εύκολα στο γυαλί. Είναι σπουδαίος ηθοποιός ο Γάλλος και ο ρόλος που ακροβατεί μεταξύ του σκληρού καπεταναίου και του τρυφερού συντρόφου είχε την τύχη να πέσει στα χέρια του.

Κάτια Δανδουλάκη - «Πανθέοι», ΣΚΑΪ

Δύσκολο να μιλήσεις για την Κάτια Δανδουλάκη προσπαθώντας να εξηγήσεις τους λόγους που κάθε φορά που ερμηνεύει έναν τηλεοπτικό ρόλο οδηγείσαι στο ίδιο συμπέρασμα: σπουδαία πρωταγωνίστρια, μεγάλη θεατρίνα. Μεταμορφώνεται και σαγηνεύει. Και είναι από τις λίγες ηθοποιούς που διατηρούν αναλλοίωτη τη θεατρικότητά τους στο γυαλί.
Παρά το γεγονός ότι η νέα εκδοχή των «Πανθέων» δεν έχει πετύχει τον στόχο της σε επίπεδο κατάκτησης κοινού, πρόκειται για μια αξιοπρεπή παραγωγή που σέβεται τον τηλεθεατή και πατά σε γερά λογοτεχνικά θεμέλια.

Κάτια Δανδουλάκη - «Πανθέοι»: Μεταμορφώνεται και σαγηνεύει όχι πλέον ως η πέτρα του σκανδάλου-Μάρμω, αλλά ως η αυστηρή αδερφή του γιατρού Χρυσοστόμη Πανθέου


Η Δανδουλάκη ως κόρη Πανθέου πλέον και όχι ως η πέτρα του σκανδάλου-Μάρμω (όπως ήταν στην παλαιότερη εκδοχή της σειράς) ακόμη και όταν απλά κινείται γίνεται ερμηνευτικά διαπεραστική. Εκφράσεις, ςκινήσεις, εκφορά του λόγου. Πεπαιδευμένη και ξεχωριστή. Εμπειρη και πάντα υποκριτικά αναζωογονημένη. Τίποτα τυχαίο, τίποτα απλό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr