Έρχεται ο πρώτος... αμούστακος Τζέιμς Μποντ: Ο αγαπημένος ήρωας περνάει στα χέρια του Τζεφ Μπέζος και θέλει να «πιάσει» το νεανικό κοινό - Οι επικρατέστεροι για τον ρόλο του 007

Με το πέρασμα της σειράς ταινιών στην Amazon-MGM, ο νέος 007 δεν θα αλλάξει μόνο ηλικιακά, αλλά και στιλ, ώστε να έρθει πιο κοντά στην Generation Z

Όλοι είχαν μείνει με κομμένη την ανάσα όταν είδαν τον αγαπημένο τους ήρωα να πεθαίνει με επίσημη κηδεία στην τελευταία ταινία της σειράς «James Bond» με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Κρεγκ ως 007: οι φαν μίλησαν για αδιανόητη εξέλιξη στα χρονικά και για το ύστατο χτύπημα, μετά τη χρόνια μετάλλαξη του Βρετανού κατασκόπου σε καταθλιπτικό αισθηματία. Οι υπεύθυνοι του franchise «James Bond» έσπευσαν τότε να καθησυχάσουν το κοινό γράφοντας με τεράστια γράμματα μετά τους τίτλους τέλους ότι «ο Τζέιμς Μποντ θα επιστρέψει».

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, η σειρά περνάει πια στα χέρια του Τζεφ Μπέζος, επίσημου ιδιοκτήτη της Amazon-MGM, που για πρώτη φορά αφότου η δυναστεία Μπρόκολι υπέκυψε στο δέλεαρ ενός τεράστιου πακέτου, θα έχει τον πρώτο λόγο -με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Καθώς όλοι φοβούνται μήπως το φλεγματικό προφίλ του Μποντ υποστεί δραματικές αλλαγές, το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο νόμιμο είναι να μεταλλαχθεί ο Βρετανός κατάσκοπος σε υπερήρωα, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές που προβάλλει η Amazon.

Ο Τζεφ Μπέζος, επίσημος ιδιοκτήτης της Amazon-MGM, με τη σύζυγό του

Αλλαγή σκυτάλης

Αν κανείς δεν μπορεί να φανταστεί έναν Τζέιμς Μποντ να πίνει κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ, σύμφωνα με τις επιταγές της νέας γενιάς, αντίστοιχα δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο νέος ήρωας θα είναι εικοσάχρονος και θα ακολουθεί τους κανόνες της Generation Z. Μετά, όμως, το πέρασμα του πιο διάσημου και ανθεκτικού βρετανικού franchise στην ιστορία στα χέρια του Τζεφ Μπέζος είναι δεδομένο ότι ο νέος Τζέιμς Μποντ δεν θα αλλάξει μόνο ηλικιακά αλλά και στυλ, ώστε να ταιριάζει με τις απαιτήσεις ενός νεανικότερου κοινού.

Η ιστορική αυτή μετάβαση έχει κυρίως να κάνει με το ότι οι εμβληματικοί παραγωγοί Μπάρμπαρα Μπρόκολι και Μάικλ Τζ. Γουίλσον, που ήταν υπεύθυνοι για το πρότζεκτ όλα αυτά τα χρόνια γνωρίζοντας κάθε λεπτομέρεια από τον χαρακτήρα μέχρι τον τρόπο αντίδρασης του διασημότερου πράκτορα στην ιστορία, χάνουν το γενικότερο πρόσταγμα. Ο προβληματισμός για το νέο προφίλ του Μποντ, μετά την αποχώρηση των Μπρόκολι, είναι παραπάνω από έντονος και αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στα δημοσιεύματα του «Variety» ή σε όσα έχει δείξει το ειδικό κανάλι The Bond Experience στο YouTube (ναι, υπάρχει και αυτό!)

Τι λένε τα νέα σχέδια

Ο προβληματισμός των ειδικών τζεϊμσμποντολόγων, οι οποίοι είναι πάντα καχύποπτοι απέναντι στις αλλαγές όσον αφορά τον αγαπημένο τους ήρωα, έγκειται στο ότι δεν μπορεί ο φλεγματικός Βρετανός να έχει οποιαδήποτε σχέση με τους υπερήρωες της Marvel ή να ακολουθεί τη νεανική αισθητική της συνέχειας των «Star Wars», που άλλαξαν ξεκάθαρα κοινό.

Οι νέοι παραγωγοί Εϊμι Πασκάλ και Ντέιβιντ Χέιμαν, προαναγγέλλοντας τις ριζοσπαστικές αλλαγές που θα σημαδεύουν την επιστροφή του νέου ήρωα και την κυριολεκτική ανάστασή του, δήλωσαν πως «ο Τζέιμς Μποντ είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς χαρακτήρες στην ιστορία του σινεμά. Είμαστε ευγνώμονες που μας δίνεται η ευκαιρία να ακολουθήσουμε τα βήματα των Μπάρμπαρα Μπρόκολι και Μάικλ Γουίλσον, οι οποίοι έκαναν εξαιρετικές ταινίες, ενώ νιώθουμε πραγματική τιμή και γνήσια ανυπομονησία να διατηρήσουμε το πνεύμα του Μποντ ολοζώντανο, καθώς ετοιμάζεται για την επόμενη περιπέτειά του».


Ωστόσο, αυτό δεν είναι καθόλου μονοσήμαντο αναφορικά με τις αλλαγές που επίκεινται στον ήρωα, παρά την υπόσχεση ότι θα διατηρηθεί το πνεύμα του Μποντ ολοζώντανο: ο λόγος που ανέλαβε η Πασκάλ είναι γιατί είναι ειδική στο επαναλανσάρισμα κλασικών υπερηρώων με άλλον, πιο (μετα)μοντέρνο τρόπο. Ηταν υπεύθυνη για το νεανικό φινίρισμα της πρόσφατης σειράς ταινιών «Spider-Man», με πρώτο στόχο να τον επαναφέρει στα μέτρα αντίστοιχων ταινιών με νεανική σφραγίδα ώστε να κερδίσει ένα πιο νεανικό κοινό. Ηταν, επίσης, εκείνη που είχε αναλάβει μεταφορά των «Χρονικών της Νάρνια», ενώ της χρεώθηκε η σχεδόν αποτυχημένη, αν κρίνει κανείς από την αναλογία εισιτηρίων και κόστους, πολυσυζητημένη «Barbie» με παραπάνω διδακτικά μηνύματα από ό,τι μπορούσαν να εισπράξουν οι κάπως μπερδεμένοι έφηβοι.

Εναν αντίστοιχο μετα-τζεϊμσμποντικό αέρα προσδοκά να φέρει και στον νέο κύκλο, φρεσκάροντας το προφίλ του και κάνοντάς τον πιο νεανικό. Σύμμαχό της στο όλο εγχείρημα έχει βρει τον συμπαραγωγό Ντέιβιντ Χέιμαν, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την άκρως πετυχημένη κινηματογραφική μεταφορά της σειράς βιβλίων του Χάρι Πότερ, αλλά και για το «Gravity», το απρόσμενο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» και την αναμενόμενη συνέχειά του, όχι όμως με τη σφραγίδα του Κουέντιν Ταραντίνο.

Η κάπως μεταμοντέρνα ματιά και των δύο είναι φυσικό να επιζητούσε έναν σκηνοθέτη πέρα από τα καθιερωμένα κριτήρια, όπως ήταν η προηγούμενη επιλογή του Σαμ Μέντες, με σινεφίλ αισθητική, αλλά με διαφορετική προσέγγιση: και ήταν φυσικό το πρώτο όνομα που του ήρθε στο μυαλό να είναι αυτό του Ντενί Βιλνέβ.

Μόνο για 20άρηδες

Ο Καναδός σκηνοθέτης μπορεί να έχει κλείσει ήδη τα 57, αλλά θεωρείται ο πιο ιδανικός για το επαναλανσάρισμα του Τζέιμς Μποντ, αφού έχει δείξει ότι ξέρει να αφουγκράζεται, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα, τι ακριβώς θέλει το νεανικό κοινό. Ο Βιλνέβ φάνηκε να έχει τον τρόπο να κάνει ταινίες με σασπένς και ουσία, δίνοντας την κατάλληλη ατμόσφαιρα που χρειάζεται ένας σινεφίλ με ιδιαίτερη αδυναμία στην περιπέτεια.

Η αγάπη του για τα μελλοντολογικά σενάρια και τους παράδοξους κόσμους τον έστρεψε στη σειρά «Blade Runner» -ουσιαστικά στη συνέχεια της περίφημης ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ με τίτλο «Blade Runner 2049», ένα δύσκολο στοίχημα το οποίο κέρδισε πανηγυρικά παίζοντας με έναν άλλο κόσμο, αλλά εμμένοντας στους χαρακτήρες και τις ατμόσφαιρες. Πρόκειται για την ιδανική συνταγή που θα βοηθούσε, όπως ακριβώς έκανε με το «Blade Runner» και φυσικά το «Dune», για την επάνοδο του Τζέιμς Μποντ στη ζωή δικαιώνοντας τους απαιτητικούς λάτρεις της σειράς αλλά και τα νεανικότερα κοινά, στα οποία καλείται πλέον να απευθυνθεί. Είναι γνωστό ότι η βαθιά του αγάπη για τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας μετέτρεψε τη σειρά των ταινιών του «Dune» στις αγαπημένες ταινίες όλων των tech-freaks, που βρήκαν στους παράξενους κόσμους εκείνο το βγαλμένο από το μέλλον σύμπαν που οραματίζονται, μετατρέποντας τον Μέντες στον αγαπημένο τους σκηνοθέτη.

Οσο για την απόφαση του Καναδού σκηνοθέτη να αναλάβει ένα εντελώς διαφορετικό πρότζεκτ, που έχει βρετανική ιστορία και ταυτότητα, ο ίδιος απάντησε πως ήταν ένα από τα όνειρά του: «Οι πρώτες παιδικές μου μνήμες στο σινεμά συνδέονται με τον 007. Μεγάλωσα βλέποντας ταινίες του Τζέιμς Μποντ μαζί με τον πατέρα μου, από το “Dr. No”με τον Σον Κόνερι μέχρι σήμερα. Είμαι φανατικός, και για μένα είναι κάτι ιερό ο Τζέιμς Μποντ», για να προσθέσει πως στόχος του είναι να τιμήσει την παράδοση και να ανοίξει νέους δρόμους σε όλες τις μεγάλες αποστολές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η μάρκα ρολογιού

Προς το παρόν, ο Μέντες ασχολείται με την τρίτη συνέχεια του «Dune» και την επική «Κλεοπάτρα», κάτι που σημαίνει ότι δεν πρόκειται να γυριστεί άμεσα η συνέχεια των Μποντ. Ολα αυτά, βέβαια, δεν αποκλείουν το ότι ασχολείται και αυτός ενεργά ως συμπαραγωγός όχι μόνο με το λανσάρισμα της ταινίας, αλλά και με την επιλογή του ηθοποιού που θα ενσαρκώσει τον εμβληματικό ήρωα, με τα σενάρια να εμπλέκουν, προς το παρόν, τα ονόματα των Ααρον Τέιλορ Τζόνσον, Τομ Χόλαντ, Τζέικομπ Ελόρντι και Χάρις Ντίκινσον, με επικρατέστερο τον πρώτο. Αφήνοντας πίσω το αίτημα της Μπρόκολι ο Μποντ να είναι νεότερος από τον 50άρη πλέον Kρεγκ, αλλά όχι κάτω από 30 χρόνων, οι νέοι παραγωγοί επιμένουν ότι ο Τζέιμς Μποντ πρέπει να είναι σχεδόν… αμούστακος, δηλαδή εικοσάρης ή σε αυτή τη δεκαετία, ώστε να μπορεί να συνομιλεί απευθείας με το εξοικειωμένο με τις ταινίες της Amazon ή της Marvel κοινό.

Παρότι όλοι οι υποψήφιοι φαίνονται να είναι ισότιμοι ως προς τις πιθανότητες να διεκδικήσουν τον ρόλο, πολλοί είναι που επιμένουν ότι ένα διαφημιστικό είναι αυτό που μαρτύρησε με τον δικό του τρόπο ποιος θα είναι ο κυρίως υποψήφιος, επιμένοντας ότι παραμένει στην κορυφή της λίστας.

Πάντως, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του έγκυρου κινηματογραφικού εντύπου «Variety», τα επικρατέστερα για την ώρα ονόματα στη λίστα της Amazon είναι ο Χόλαντ, ο Ελόρντι και ο Ντίκινσον, οι οποίοι εκτοπίζουν τη μέχρι πρότινος νούμερο ένα επιλογή του Ααρον Τέιλορ Τζόνσον λόγω ηλικιακής διαφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τις δηλώσεις των παραγωγών για μείωση του ορίου ηλικίας.

Ο Ελόρντι έχει ανέβει στην κορυφή ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της σειράς του ΗΒΟ «Euphoria», αφού φαίνεται να συνδυάζει το βρετανικό στυλ -λόγω βρετανικής παιδείας και αυστραλιανής καταγωγής- με το sexiness που θεωρείται απαραίτητο στοιχείο για έναν γοητευτικό κατάσκοπο όπως ο Μποντ. Επιπλέον, μετά τη συμμετοχή του στους «Πειρατές της Καραϊβικής» έχει ήδη δείξει ότι μπορεί να ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις μιας περιπέτειας και έχει το σεξαπίλ που μπορεί να προσαρμόζεται στον εκάστοτε ρόλο, όπως άλλωστε απέδειξε ενσαρκώνοντας με άκρα επιτυχία τον Ελβις Πρίσλεϊ στην ταινία «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν. Ο Ελόρντι, ωστόσο, έχει έναν σοβαρό αντίπαλο που λέγεται Τομ Χόλαντ, δοκιμασμένος στο κοστούμι ενός υπερήρωα, του Spider-Man, ενώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Κρίστοφερ Νόλαν, είναι απολύτως συνεργάσιμος.

Το κοινό είναι απέναντι

Οσον αφορά την τρίτη υποψηφιότητα του Ντίκινσον, αυτή δεν θεωρείται τόσο πιθανή γιατί ο πρώην σκηνοθέτης του Τζέιμς Μποντ, Σαμ Μέντες, αναμένεται να τον σκηνοθετήσει στη σειρά ταινιών που ετοιμάζει για τους Beatles, οπότε δεν θα μπορεί, εκ των πραγμάτων, με τόσο γεμάτο πρόγραμμα, να συμμετάσχει. Τέλος, η μέχρι πρότινος νούμερο ένα επιλογή της Μπρόκολι, ο Ααρον Τέιλορ Τζόνσον δεν αποκλείεται, αλλά ύστερα από τη δήλωση των νέων παραγωγών για μείωση του ορίου ηλικίας είναι σαφές ότι θαμπώνει κατά πολύ το σκηνικό των υποψηφιοτήτων.

Ωστόσο, τα χρήματα που πήρε ο Τζόνσον από έναν από τους βασικούς σπόνσορες της σειράς του Τζέιμς Μποντ, τη σειρά ρολογιών Omega, βάζει σε όλους υποψίες για το κλείδωμα της υποψηφιότητάς του, που θεωρούνταν, έτσι κι αλλιώς, σχεδόν βέβαιη. Μια πρόσφατη πάντως άτυπη δημοσκόπηση που έκανε η βρετανική «Daily Mail» δείχνει ότι το κοινό μάλλον αποδοκιμάζει παρά επικροτεί τους τέσσερις επικρατέστερους κατασκόπους.

Ολοι, πάντως, συμφωνούν ότι η αγωνία που έχει δημιουργηθεί γύρω από το πρόσωπο του Μποντ και τον πιθανό υποψήφιο δεν είναι τίποτε άλλο από ένας ακόμα τρόπος διαφήμισης μιας σειράς ταινιών που έχει αποδειχθεί ότι ποτέ μέχρι τώρα δεν πέταξε τα λεφτά της. Ακόμα κι αν προτίμησε να πεθάνει τον αγαπημένο της απέθαντο ήρωα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr