Κέιτ Γουίνσλετ: H νέα της ηρωίδα μοιάζει ξεκαρδιστικά πανούργα και ανατριχιαστικά επίκαιρη

To ότι η Βρετανή ηθοποιός είναι απελπιστικά καλή στους ρόλους που ενσαρκώνει δεν μπορεί να είναι κάτι νέο

Το 2022 στα γυρίσματα της ταινίας «Avatar» κατάφερε να κρατήσει την αναπνοή της κάτω από το νερό για επτά λεπτά και δεκαπέντε δευτερόλεπτα. Το 2011 έσωσε την -αείμνηστη πια- Ιβ Μπράνσον, μητέρα του σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, από πυρκαγιά που ξέσπασε στην παραθεριστική κατοικία του Βρετανού μεγιστάνα στο νησί Νέκερ της Καραϊβικής και μέσα στην αναμπουμπούλα ερωτεύτηκε τον νυν σύζυγό της, ανιψιό του Μπράνσον, Εντουαρντ Αμπελ Σμιθ (κατά κόσμον Νεντ).

Getty Images/Ideal Image


Το 2024, πριν από δύο μήνες δηλαδή, συνέλαβε τον Στίβεν Φρίαρς, έναν εκ των σκηνοθετών της σειράς «The Regime» που μόλις έκανε πρεμιέρα στο HBO Max, να κοιμάται στη διάρκεια των γυρισμάτων. Αλλά δεν ίδρωσε το αυτί της και κυρίως δεν έκανε σκηνή ως αλλόφρων ντίβα. Η Κέιτ Γουίνσλετ, όπως εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς, είναι σκληρό καρύδι. Στη ζωή αλλά και στη δουλειά της. Ηταν, με άλλα λόγια, η ενδεδειγμένη, αν όχι η ιδανική επιλογή για να ενσαρκώσει στη μικρή οθόνη την Ελένα Βέρναμ ή αλλιώς μια φαινομενικά σκληροτράχηλη και δεσποτική αντι-ηρωίδα σχεδόν απ’ τη ζωή βγαλμένη.

Το σενάριο της νέας σειράς υπογράφει ο Γουίλ Τρέισι, γνωστός από τα «Succession», «The Menu» κ.ά.


Η Γουίνσλετ στις συνεντεύξεις της δηλώνει ενθουσιασμένη για τη συνάντησή της με μια γυναίκα που υπενθυμίζει οικεία κακά στους κατοίκους της Γηραιάς Ηπείρου, αφού μιλάμε για τη δικτάτορα μιας φανταστικής, ανώνυμης κεντροευρωπαϊκής χώρας που φέρνει λίγο σε Πούτιν, έχει γενναίες δόσεις Ορμπαν (βλ. ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας) και μια μυρωδιά από Λουκασένκο (βλ. ο Λευκορώσος πρόεδρος και Ραν Ταν Πλαν του Ρώσου ομολόγου του), αλλά με περισσότερο glam. Ποτέ ξανά στη μεγάλη και σπουδαία κινηματογραφική και τηλεοπτική καριέρα της δεν είχε διασταυρωθεί με μια τόσο ιδιόρρυθμη, αντιφατική, αντιπαθητικά συμπαθητική -ή ίσως συμπαθητικά αντιπαθή-, αμφιλεγόμενη και εκκωφαντικά επίκαιρη ηρωίδα. Γι’ αυτό και έκανε ό,τι περνά από το χέρι της για να την υποδυθεί υποδειγματικά - το αντιλαμβάνεται κανείς και μόνο παρακολουθώντας την και κυρίως ακούγοντας την εκφορά του λόγου της στο τρέιλερ της ήδη πολυσυζητημένης σειράς.

«Κανείς δεν προτείνει εισβολή. Δείτε το ως μια έκφραση ειρήνης και αγάπης», ακούγεται να απευθύνει με περίσσευμα απροσποίητου απολυταρχισμού η Γουίνσλετ σε έναν από τους μυστικοσυμβούλους της στο σίριαλ που υπογράφει ο Γουίλ Τρέισι, γνωστός από τη συμμετοχή του στη σεναριακή ομάδα του «Succession», αλλά και του φιλμ «The Menu». Η ατάκα είναι απολύτως περιγραφική του χαρακτήρα της καγκελαρίου που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατήσει την εξουσία της, αλλά και ενδεικτική του μαύρου χιούμορ με το οποίο είναι μπολιασμένα τα έξι επεισόδια του «The Regime». Βέβαια, σύμφωνα με την ηθοποιό, η ηρωίδα της είναι ακόμα χειρότερη στο τραγούδι απ’ ό,τι στη διαχείριση της εξουσίας και του λαού της.

Στα έξι επεισόδια της σειράς «The Regime» η Κέιτ Γουίνσλετ υποδύεται τη φαινομενικά σκληροτράχηλη και αυταρχική Ελένα Βέρναμ, μια αμφιλεγόμενη ηρωίδα που γεννά αίσθημα τρόμου και ταυτόχρονα προκαλεί γέλιο


Σε ένα από τα επεισόδια εμφανίζεται να ερμηνεύει το τραγούδι «If you leave me now», το οποίο μάλιστα ηχογραφήθηκε στα θρυλικά Abbey Road Studios - άλλος ένας λόγος που η Γουίνσλετ ξετρελάθηκε με τον νέο της ρόλο. Χρειάστηκε βέβαια χρόνος μέχρι η Κέιτ να συμφιλιωθεί με την αδίστακτη ηρωίδα της, τους συμβολισμούς και τις αλληγορίες που εκπέμπει. Πέρασε μέρες και νύχτες διαβάζοντας ξανά και ξανά το σενάριο και καταλήγοντας πάντα σε ένα ανυπέρβλητο «Δεν μπορώ». Πότε έπεισε τον εαυτό της ότι τωόντι μπορεί να ενσαρκώσει την Ελένα Βέρναμ, μια γυναίκα που έπρεπε να δημιουργεί επίφαση μεγαλείου, να γεννά αίσθημα τρόμου και να προκαλεί ταυτόχρονα γέλιο; Οταν άρχισε να σκέφτεται σαν εκείνη.

Με τη συμπρωταγωνίστριά της στον «Δρόμο της Επανάστασης» (2008) Κάθι Μπέιτς


Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι η στάση ζωής της Γουίνσλετ, η οποία πόρρω απέχει από εκείνη της δικτάτορα που ενσαρκώνει. Η 48χρονη ηθοποιός διένυσε σχεδόν τη μισή καριέρα της ως το τέλειο θύμα των media. Η αλλοτινή υπάλληλος ντελικατέσεν καταστήματος που γύρισε ένα από τα πρώτα της φιλμ με τον Πίτερ Τζάκσον -ο οποίος την επέλεξε χάρη στην εξωτερική ομοιότητά της με μια γυναίκα, την αληθινή ιστορία της οποίας μετέφερε στη μεγάλη οθόνη- κυνηγήθηκε λυσσαλέα από τους παπαράτσι, είδε τη σωματική διάπλαση και το βάρος της να γίνονται ζήτημα ύψιστης εθνικής σημασίας για τον βρετανικό Τύπο, διάβασε μέχρι και ότι ο «Τιτανικός» βυθίστηκε εξαιτίας του βάρους της Ρόουζ (ήταν ο ρόλος που εκτόξευσε τη διασημότητά της στο ομώνυμο φιλμ).

Καλεσμένη του Στίβεν Κόλμπερτ στο «The Late Show» (2017)


Θα μπορούσε να γίνει κι εκείνη με τη σειρά της μια ιδανική θύτης -συμβαίνει συχνά άλλωστε με ανθρώπους που έχουν πέσει θύματα κακοποιητικών συμπεριφορών-, όμως από την εκδίκηση προτίμησε την έμπνευση. Εγινε η ίδια πρότυπο εμψύχωσης και ενδυνάμωσης, διεκδίκησε ίσες ευκαιρίες σε έναν πατριαρχικό κόσμο, ανέδειξε τις ανισότητες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες πολύ πριν από το #MeToo. Οχι, η Βρετανή ηθοποιός δεν διεκδικεί δάφνες ακτιβίστριας ή πρωτοπόρου. Το μόνο που ζητά από τους άλλους είναι να μη μένουν στην επιφάνεια των πραγμάτων και κυρίως των ανθρώπων. Ακόμα και μιας αρχετυπικά πανούργας και εξουσιομανούς γυναίκας όπως αυτή που υποδύεται τώρα.

Ειδήσεις σήμερα:

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Η Αθήνα μπορεί να γίνει Σαχάρα εξαιτίας της κλιματικής κρίσης

Ιερό κειμήλιο: Επιστρέφει στο Άγιον Όρος ο χαμένος σταυρός του 1860

Malaysia Airlines: «Μπορώ να λύσω το μυστήριο της πτήσης MH370» δηλώνει ερευνητής 10 χρόνια μετά την εξαφάνιση
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr