Πρεμιέρα για την Νατάσα Γιάμαλη στην «Αίθουσα Σύνταξης» της ΕΡΤ

Με σαφή προσπάθεια να φανεί ότι ζωντάνια και νεύρο χωρά και στη συχνότητα της κρατικής τηλεόρασης  ξεκίνησε η νέα εκπομπή

«Μπογδανο-φέρνοντας» -ας επιτραπεί ο κακόηχος νεολογισμός- ξεκίνησε η πολυσυζητημένη νέα, απογευματινή ενημερωτική εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης. Από τα πρώτα δευτερόλεπτα στον αέρα της «Αίθουσας Σύνταξης», φάνηκε ξεκάθαρα και επίμονα ότι η ΕΡΤ καταβάλλει φιλότιμη προσπάθεια να πείσει το κοινό της ότι στη συχνότητά της χωρά  ζωντάνια και νεύρο. Με φόρα, άλλωστε, μπήκε στο στούντιο η «Κόκκινη» Νατάσα Γιάμαλη: Η νεαρή δημοσιογράφος της Αυγής, που συστήθηκε Αναστασία και έδειξε από τα πρώτα δευτερόλεπτα ότι δεν είναι διατεθειμένη αφήνει το παραμικρό να πέφτει κάτω... Στην πορεία και ιδιαίτερα μετά από την αποχώρηση του Μανώλη Κοττάκη, στην «Αίθουσα Σύνταξης» απέμεινε σε ρόλο πρωταγωνιστή ο Σεραφείμ Κοτρώτσος, με την κα Γιάμαλη σε διαρκή ετοιμότητα να τον επαναφέρει στην (κυβερνητικώς ορθή) τάξη.

Το σύνθημα «εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Κωνσταντίνος» (Μπογδάνος, στην απογευματινή ζώνη του Σκάι) δεν εξαντλήθηκε μόνο στα υποδήματα του βασικού παρουσιαστή/συντονιστή Νίκου Παναγιωτόπουλου, τα οποία ήταν χτυπητά αταίριαστα με το κατά τα άλλα κολλαριστό επάνω μέρος της ένδυσής του με επίσημο σακάκι-γραβάτα. Η χαλαρότητα εισήλθε στο στούντιο άμα τη εισαγωγή, κατά την οποίαν ο Παναγιωτόπουλος μνημόνευσε αμέσως τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ, τον κ. Λάμπη Ταγματάρχη. Σε αυτόν αποδόθηκε ο... εμπνευσμένος τίτλος «Αίθουσα Σύνταξης».

Ο πρώτος από τους δημοσιογράφους που ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υποδέχτηκε στο πλατό, ήταν ο Μανώλης Κοττάκης. Ο οποίος και έκανε ένα, παρακινδυνευμένο εάν δεν ήταν προβαρισμένο, αυτοσαρκαστικό για το περιβάλλον της ΕΡΤ λογοπαίγνιο: «Από έναν Ταγματάρχη, τι θα περίμενες εκτός από το να δώσει το παράγγελμα για σύνταξη και ανασύνταξη;» Σε ετοιμότητα ο Παναγιωτόπουλος αντέτεινε -κλείνοντας το μάτι, ίσως, στον αποπεμφθέντα με επεισοδιακό τρόπο διευθυντή ενημέρωσης, τον Σταύρο Καπάκο- «ναι, αλλά δεν είμαστε τάγμα».

Οι προσπάθειες να επιδειχθεί άνεση και χαλαρότητα συνεχίστηκαν με ανταλλαγές φιλοφρονήσεων και «ατάκα στην ατάκα» στιχομυθιών κατά την θεαματική είσοδο των υπόλοιπων συνεργατών: Μετά από τον Κοττάκη, ο οποίος «τσίταρε» Στράτο Διονυσίου για τον ανασχηματισμό («αργά, είναι πια αργά»), εισήλθε η Έρρικα Βαλλιάνου. Μαζί της από τον Στράτο περάσαμε στον Σάκη Ρουβά και το «Όλα Καλά» -αν και δεν διευκρίνησε για ποιον ακριβώς. Επόμενος στο στούντιο κατέφθασε ο πολύπειρος Σεραφείμ Κοτρώτσος, τον ακολούθησε η επί χρόνια συνεργάτιδα της Έλλης Στάη, Νικόλ Λειβαδάρη (έκανε και αυτή ένα λογοπαίγνιο περί δεξιάς και αριστεράς: με το δεξί στο στούντιο για την εκπομπή, αλλά και με ...την Αριστερά του Κυρίου, για να μην ξεχνιόμαστε).

Εν απουσία -εκτάκτως, αν και πρεμιέρα, αλλά για καλό -λόγω βράβευσης- της Πηνελόπης Γαβρά, τελευταία από τους σχολιαστές της «Αίθουσας Σύνταξης» έκανε την εμφάνισή της, φέρνοντας τον αέρα της νέας και την αυτοπεποίθηση του ρόλου της ως φωνής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η Νατάσα Γιάμαλη. Η νεαρή δημοσιογράφος της Αυγής υποσχέθηκε αμέσως πλούσιο παρασκήνιο από το Μαξίμου και τις διεργασίες πριν, κατά και μετά το γαϊτανάκι των προσώπων στο νέο κυβερνητικό σχήμα.

Καθώς κυλούσαν τα λεπτά και η κα Γιάμαλη κάθισε στο ημικύκλιο απέναντι από τον Μανώλη Κοττάκη, φάνηκε ότι είχε έρθει με φόρα και ότι δεν είναι διατεθειμένη να αφήνει οποιαδήποτε ευκαιρία στη διάρκεια της συζήτησης να φεύγει ανεκμετάλλευτη χωρίς να παρεμβληθεί για να υπερασπιστεί τις κυβερνητικές θέσεις. Όταν σηκώθηκε μπροστά στην γιγαντο-οθόνη, το κοινό είχε την ευκαιρία να θαυμάσει το λευκό πουκάμισό της κας Γιάμαλη, το οποίο ήταν συμβατικό μπροστά, περασμένο μέσα από το τζιν στη μέση, και «με ουρά», ελεύθερο και ανέμελο όπισθεν.

Γενικώς, οι πρώτες εντυπώσεις για την «Αίθουσα Σύνταξης» θα έλεγε κανείς ότι είναι μάλλον θετικές, υπό την έννοια ότι η ΕΡΤ προσπάθησε να αποδείξει ότι αναπνέει και δεν ζει (μόνο) στην κρατική της μακαριότητα. Όμως, από τα πρώτα λεπτά της εκπομπής η πολυφωνία εξετράπη σε μια κάποια οχλαγωγία: Αν δεν ήταν εξαιτίας του υπερβάλλοντος ζήλου και της έξαψης για την πρεμιέρα, τότε οι συντελεστές θα πρέπει να το προσέξουν. Από την άλλη, η πολυφωνία (αν και όχι τόσο η πολυλογία) συνάδει με τις διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες -και ίσως τους σημερινούς προσανατολισμούς- καθενός από τα μέλη της ετερόκλητης ομάδας σύνταξης. Στην πορεία της εκπομπής πάντως, η ορμή καταλάγιασε και ο συντονισμός των σχολιαστών έγινε αυτός που ταιριάζει σε έμπειρους, κατά το πλείστον, δημοσιογράφους.

Το ζητούμενο, βέβαια, είναι με κάθε τρόπο να δικαιωθεί η επίσημη άποψη της ΕΡΤ για την «Αίθουσα Σύνταξης», ευσεβής πόθος της οποίας, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου είναι ο εξής: «Ο τηλεθεατής έχει την ευκαιρία να ζήσει τον παλμό μιας πραγματικής αίθουσας σύνταξης και να παρακολουθήσει ζωντανά όλα όσα συμβαίνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία και στις ειδησεογραφικές συσκέψεις της δημόσιας τηλεόρασης.

Οι διαφορετικές απόψεις και οι διαφωνίες στο δρόμο για την παραγωγή και τη μετάδοση της είδησης έρχονται στις τηλεοπτικές οθόνες, με το δημοσιογραφικό και τεχνικό επιτελείο της ΕΡΤ να μεταφέρει τις ειδήσεις γρήγορα, ψύχραιμα και σφαιρικά, με πλούσιο ρεπορτάζ από το παρασκήνιο.

Ζωντανές συνδέσεις και ανταποκρίσεις από όλα τα κέντρα των εξελίξεων καλύπτουν κάθε πτυχή της ειδησεογραφίας, ενώ στο στούντιο φιλοξενούνται οι πρωταγωνιστές των γεγονότων, τα πρόσωπα που δημιουργούν την είδηση». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr