Ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος στον Χρ.Κορτζίδη

Με βάση το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημ. Διοίκησης η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών άσκησε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος στον απερχόμενο δήμαρχο Ελληνικού - Αργυρούπολης για τον φρικτό θάνατο του 13χρονου Βασίλη στο παράνομο λούνα παρκ του Ελληνικού

Ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος ασκήθηκε από την εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας σε βάρος του δημάρχου ελληνικού Χρήστου Κορτζίδη.

Η δίωξη -όπως είχε άλλωστε γράψει το protothema.gr- ασκήθηκε σε βάρος του κ. Κορτζίδη με βάση το πόρισμα - καταπέλτη του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που καταλόγιζε  ευθύνες στο Δήμο Ελληνικό αλλά και τον ίδιο το δήμαρχο για τη λειτουργία του λούνα παρκ, όπου πριν από λίγες εβδομάδες έχασε τη ζωή του ένα παιδί και τραυματίστηκε σοβαρά άλλο ένα.

Στο πολυσέλιδο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης χαρακτηρίζεται μη νόμιμη η εκμίσθωση από το δήμο του λούνα παρκ ενώ επισημαίνεται ότι ουδέποτε κατατέθηκε μελέτη για το εάν είναι κατάλληλος ο χώρος για την λειτουργία  του λούνα παρκ.

Το πόρισμα επιρρίπτει ευθύνες στον δήμο και για το γεγονός ότι δεν συστάθηκε ποτέ η αρμόδια Επιτροπή η οποία θα έκανε τον έλεγχο για την καταλληλότητα των εγκαταστάσεων του Λούνα Πάρκ, η οποία και θα ενέκρινε την άδεια λειτουργίας.

Εν τω μεταξύ, την Κυριακή ο κ. Κορτζίδης διεκδικεί την επανεκλογή του. Στον πρώτο γύρο κατετάγη δεύτερος με ποσοστό 33,51%, ενώ την πρώτη θέση κατέκτησε ο Γιάννης Κωνσταντάτος με ποσοστό 43,71%. 

Μεταξυ άλλων το πόρισμα αναφέρει:

·Δεν εκδόθηκε άδεια λειτουργίας καιεγκατάστασης λούνα παρκ στην «HAPPY FUNΕΠΕ» από το Δήμο Ελληνικού - Αργυρούποληςκαι συνεπώς η μισθώτρια εταιρεία, μη νομίμως  εγκατέστησε και λειτούργησε στονπαραχωρηθέντα κατά τα ανωτέρω δημοτικόχώρο τη δραστηριότητα λούνα παρκ, καθ' όλητη διάρκεια χρήσης του συγκεκριμένου χώρου.
·Ο χώρος που χρησιμοποιούσε η εταιρεία, ήταν 2.450μ2, έναντι των 700μ2 που είχαν μισθωθεί.
·Δεν υποβλήθηκε από τη μισθώτρια εταιρεία αίτηση για χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης καιάδειας εγκατάστασης και λειτουργίας λούναπαρκ, παρά τη μίσθωση του χώρου για τονσκοπό αυτό και την εγκατάσταση και λειτουργίατης συγκεκριμένης δραστηριότητας.
·Οι υπηρεσίες και τα όργανα του δήμου, παρά τογεγονός ότι εισέπρατταν τακτικά το μίσθωμααπό τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δενπροέβησαν σε καμία ενέργεια για τηναποκατάσταση της νομιμότητας καισυγκεκριμένα στην πρόσκληση τουενδιαφερόμενου (μισθωτή) για την υποβολή τωνπροβλεπόμενων δικαιολογητικών αδειοδότησηςτης εγκατάστασης, άλλως στην αποβολή τουαπό τον παραχωρηθέντα χώρο και τη μονομερήάρση της σχετικής παραχώρησης.
·Λόγω του ότι δεν εκδόθηκε ποτέ άδειαλειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ δενελέχθησαν αν ο παραχωρηθείς χώρος πληροίτις ελάχιστες αποστάσεις από νόμιμες κατοικίες,ούτε εξετάστηκαν κρίσιμα ζητήματα όπως ηπροστασία

Σύμφωνα με την έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης: Η χορήγηση άδειας λειτουργίας ήταν αρμοδιότητα του δήμου Ελληνικού. Η παραχώρηση του δημοτικού πάρκου όπου σημειώθηκε το δυστύχημα έγινε «μη νόμιμα». Δεν εκδόθηκε άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ στην «HAPPY FUN ΕΠΕ» από το Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης. Η μισθώτρια εταιρεία, μη νομίμως εγκατέστησε και λειτούργησε στον παραχωρηθέντα δημοτικό χώρο το λούνα παρκ. Ο χώρος που χρησιμοποιούσε η εταιρία, ήταν 2.450 τ.μ., έναντι των 700 τετραγωνικών μέτρων που είχαν μισθωθεί. Δεν υποβλήθηκε από τη μισθώτρια εταιρεία αίτηση για χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης και άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας λούνα παρκ, παρά τη μίσθωση του χώρου για το σκοπό αυτό και την εγκατάσταση και λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Οι υπηρεσίες και τα όργανα του Δήμου Ελληνικού, παρά το γεγονός ότι εισέπρατταν τακτικά το μίσθωμα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια για την αποκατάσταση της νομιμότητας και συγκεκριμένα στην πρόσκληση του ενδιαφερόμενου (μισθωτή) για την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών αδειοδότησης της εγκατάστασης, άλλως στην αποβολή του από τον παραχωρηθέντα χώρο και τη μονομερή άρση της σχετικής παραχώρησης. Παρά τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης άνευ αδείας εγκατάστασης και λειτουργίας, γεγονός που ήταν στις υπηρεσίες του Δήμου γνωστό, ο Δήμος δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη σφράγιση των εγκαταστάσεων που λειτουργούσαν μη νόμιμα, κατά παράβαση του νόμου που ορίζει ότι ο Δήμαρχος όφειλε, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διαπίστωση της άνευ αδείας λειτουργίας, να παράσχει στο αρμόδιο όργανο (Α.Τ Ελληνικού) την εντολή για τη σφράγιση της εγκατάστασης. Λόγω της ανεξέλεγκτης λειτουργίας της επιχείρησης, δεν διασφαλίσθηκαν οι απαιτούμενες συνθήκες ασφάλειας καθ’ όσον όπως προέκυψε από τις διενεργηθείσες αυτοψίες, η φουσκωτή πισίνα που συνδέεται με το θανατηφόρο ατύχημα, που έλαβε χώρα στο εν λόγω λούνα παρκ στις 27-4-2014, τοποθετήθηκε παράλληλα με τον άξονα της Λ. Κύπρου, σε μικρή απόσταση από το οδόστρωμα χωρίς προστατευτικό κιγκλίδωμα και στο χώρο  υπήρχαν υπέργειες και υπόγειες καλωδιώσεις μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς και διάσπαρτα αδρανή ή μη υλικά.

Αναλυτικά το πόρισμα:

1. «Η χορήγηση, ανάκληση και αφαίρεση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας διάφορων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όπως λούνα παρκ, τσίρκο, πίστες αυτοκινητιδίων κ.λπ. αποτελεί αρμοδιότητα των οικείων Δήμων. Σε περιπτώσεις παραχώρησης δημοτικού κοινοχρήστου χώρου, απαιτείται απαραιτήτως για την εκμετάλλευση τους η διενέργεια δημοπρασίας»

2. Η παραχώρηση – εκμίσθωση από το Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, κοινόχρηστων χώρων για την εγκατάσταση και λειτουργία του λούνα παρκ, επί του δημοτικού πάρκου Αφροδίτης (Διομήδη Κομνηνού) το 2013, καθώς και έναντι της υπεραγοράς στο τέρμα της Λ. Κύπρου  παλαιότερα (2011),  με απευθείας συμφωνία, έγινε μη νόμιμα.

3. Οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου στηρίχθηκαν σε διατάξεις που δεν εφαρμόζονται για την εγκατάσταση και λειτουργία λούνα παρκ, αλλά μόνο σε περιπτώσεις παραχώρησης δημοτικών χώρων για επιστημονικούς ή καλλιτεχνικούς σκοπούς.
 
4. Δεν εκδόθηκε άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ στην «HAPPY FUN ΕΠΕ» από το Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης και συνεπώς η μισθώτρια εταιρεία, μη νομίμως εγκατέστησε και λειτούργησε στον παραχωρηθέντα κατά τα ανωτέρω δημοτικό χώρο τη δραστηριότητα λούνα παρκ, καθ’ όλη τη διάρκεια χρήσης του συγκεκριμένου χώρου.
 
5. Ο χώρος που χρησιμοποιούσε η εταιρία, ήταν 2.450μ2, έναντι των 700μ2 που είχαν μισθωθεί.

6. Δεν υποβλήθηκε από τη μισθώτρια εταιρεία αίτηση για χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης και άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας λούνα παρκ, παρά τη μίσθωση του χώρου για το σκοπό αυτό και την εγκατάσταση και λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
 
7. Οι υπηρεσίες και τα όργανα του Δήμου, παρά το γεγονός ότι εισέπρατταν τακτικά το μίσθωμα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια για την αποκατάσταση της νομιμότητας και συγκεκριμένα στην πρόσκληση του ενδιαφερόμενου (μισθωτή) για την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών αδειοδότησης της εγκατάστασης, άλλως στην αποβολή του από τον παραχωρηθέντα χώρο και τη μονομερή άρση της σχετικής παραχώρησης.

8. Λόγω του ότι δεν εκδόθηκε ποτέ άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ δεν ελέχθησαν αν ο παραχωρηθείς χώρος πληροί τις ελάχιστες αποστάσεις από νόμιμες κατοικίες, ούτε εξετάστηκαν κρίσιμα ζητήματα όπως η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει γειτνίαση της εγκατάστασης με δασικού χαρακτήρα έκταση, καθώς και η επίδραση της επίμαχης εγκατάστασης στις εν γένει λειτουργίες της πόλης.

9. Παρά τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης άνευ αδείας εγκατάστασης και λειτουργίας, γεγονός που ήταν στις υπηρεσίες του Δήμου γνωστό, ο Δήμος δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη σφράγιση των εγκαταστάσεων που λειτουργούσαν μη νόμιμα, κατά παράβαση του νόμου που ορίζει ότι ο Δήμαρχος όφειλε, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διαπίστωση της άνευ αδείας λειτουργίας, να παράσχει στο αρμόδιο όργανο (Α.Τ Ελληνικού) την εντολή για τη σφράγιση της εγκατάστασης.
 
10. Λόγω της ανεξέλεγκτης λειτουργίας της επιχείρησης, δεν διασφαλίσθηκαν οι απαιτούμενες συνθήκες ασφάλειας καθ’ όσον όπως προέκυψε από τις διενεργηθείσες αυτοψίες, η φουσκωτή πισίνα που συνδέεται με το θανατηφόρο ατύχημα, που έλαβε χώρα στο εν λόγω λούνα παρκ στις 27-4-2014, τοποθετήθηκε παράλληλα με τον άξονα της Λ. Κύπρου, σε μικρή απόσταση από το οδόστρωμα χωρίς προστατευτικό κιγκλίδωμα και στο χώρο  υπήρχαν υπέργειες και υπόγειες καλωδιώσεις μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς και διάσπαρτα αδρανή ή μη υλικά.

11. Το πάρκο βρίσκεται σε θέση που κατά το παρελθόν υπήρχε  ρέμα το οποίο δεν υφίσταται πλέον, καθώς στη θέση του δημιουργήθηκαν οικοδομικά τετράγωνα και οδοί, δενδροφυτεύτηκε και αποτελεί έναν χώρο πρασίνου, 15 στρεμμάτων, περίπου, όπως αποτυπώνεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του πρώην Δήμου Ελληνικού.

12. Μέρος της εγκατάστασης του λούνα παρκ ηλεκτροδοτείται από παροχή ρεύματος του Δήμου, ενώ δεν είχε χορηγηθεί παροχή ρεύματος για ηλεκτροδότηση υπαίθριου λούνα παρκ στη συμβολή των οδών Κύπρου και Αφροδίτης, στο πάρκο Αφροδίτης του Δήμου Ελληνικού Αργυρούπολης, σύμφωνα με το Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. (ΔΕΔΔΗΕ).
 
13. Παρά το γεγονός ότι από τον Μάρτιο του 2014 υπάλληλος του Δήμου είχε ενημερώσει ότι είχε λήξει ο χρόνος της σύμβασης και δεν είχε υποβληθεί αίτημα παράτασης, ο χώρος εξακολουθούσε να χρησιμοποιείται από την εταιρία ως λούνα παρκ και έπρεπε να επιβάλλει τις προβλεπόμενες συμβατικές κυρώσεις και όχι να εισπράξει μίσθωμα ενός μήνα παραπάνω, καθώς η ίδια η σύμβαση προέβλεπε προσαύξηση 100% του μισθώματος, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου δεν προέβησαν, ως όφειλαν, σε καμία ενέργεια για την αποβολή της μισθώτριας εταιρείας από το μίσθιο και την απόδοση της χρήσης του στο Δήμο.

14. Η ίδια εταιρία είχε μισθώσει δημοτικούς χώρους (1.750μ2)  από τον ίδιο Δήμο και δραστηριοποιήθηκε εγκαθιστώντας και λειτουργώντας λούνα παρκ και κατά το παρελθόν (2011) με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έναντι μηνιαίου μισθώματος 2.000 ευρώ, με την ίδια ακριβώς διαδικασία και είχε υπογραφεί συμφωνητικό μεταξύ του Δημάρχου και της επιχείρησης.
 
15. Οι υπηρεσίες και τα όργανα του Δήμου, παρά την άνευ αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, δεν μερίμνησαν για τη σφράγιση των εγκαταστάσεων και την άμεση διακοπή  λειτουργίας του λούνα παρκ. Η παράλειψη της ανωτέρω οφειλόμενης ενέργειας συνιστά πειθαρχικό αδίκημα και παράβαση καθήκοντος κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 80 παρ. 6 του ΚΔΚ).
 
16. Παρά το μέγεθος (2.450μ2), τη θέση (επί της Λ. Κύπρου και εντός δημοτικού πάρκου), το είδος (έντονος φωτισμός, μουσική κ.λπ.), τη φύση (συνάθροιση κοινού), την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων (φουσκωτή πισίνα παράλληλα και σε μικρή απόσταση από τον άξονα της Λ. Κύπρου) και την επί μακρό χρονικό διάστημα δραστηριοποίηση του λούνα παρκ, δεν πραγματοποιήθηκε κανένας έλεγχος και δεν βεβαιώθηκε, έως την έναρξη του ελέγχου, καμία παράβαση για τη μη νόμιμη λειτουργία της εγκατάστασης από το Δήμο.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr