Tα “τζιπ” και τα SUV που αγάπησαν οι Ελληνες – Από το Pony, το Niva και το Farma μέχρι το Cherokee, τα Rover και το Cayenne

Λίγο η ανάγκη για μετακίνηση και η χρήση ως επαγγελματικά οχήματα, τα “τζιπ”, όπως αποκαλούμε (μάλλον λανθασμένα) τα οχήματα που έχουν δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, μπήκαν στη ζωή μας

Από τα πρώτα Jeep των συμμάχων που ξέμειναν μετά τον πόλεμο, μέχρι τα Renegade της δεκαετίας του 80, τα Lada Niva, τα Suzuki Samurai, τα Land και Range Rover, ως τα Porsche Cayenne και τα Ελληνικά Νεώριο Σικάγο, τα Pony και τα Renault Farma, θα επιχειρήσουμε μία αναδρομή με τα μοντέλα που έγιναν δημοφιλή, έγιναν μόδα και κάποια έπαιξαν και σε ταινίες ή σειρές. Μα πάνω από όλα έγραψαν, και γράφουν, στον δρόμο, και τον χρόνο, τη δική τους ιστορία.


Πώς βρέθηκαν τα πρώτα Jeep στην Ελλάδα;
Με τη βοήθεια των βιβλίων: «Η ιστορία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εμπόριο και παραγωγή στη μέγγενη του κράτους» από τους Ευφροσύνη Ρούπα και Ευάγγελο Χεκίμογλου, «Made in Greece» του Λάμπρου Σκαρτσή αλλά και της ομάδας Hellenic Motor History, βρίσκουμε τα ίχνη από τους τροχούς των πρώτων τζιπ. Οπως ήταν αναμενόμενο τα οχήματα του Στρατού της Αμερικής αρχικά έμειναν στη χώρα μας, αμέσως μετά την απελευθέρωση, ως οχήματα διαφόρων συμμαχικών αποστολών. Τα πρώτα Jeep ήταν της Willys Overland, αργότερα τα Willys και κάποια Ford που έφτασαν στην Ελλάδα σε δεύτερο χρόνο, ως βοήθεια προς το κράτος, από το κέντρο συντήρησης και ανακατασκευής που είχε ο στρατός των ΗΠΑ στην… Ιαπωνία. Πολλά από αυτά διατέθηκαν μέσω δημοπρασιών του ΟΔΙΣΥ, του Οργανισμού Διαχείρισης Συμμαχικού Υλικού, σαν ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα. Η τιμή τους ήταν αρκετά προσιτή, με μικρή προκαταβολή και πολλές δόσεις.

https://www.newmoney.gr/
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr