Ryusuke Kido: Ο γλύπτης που βάζει φωτιά στην τέχνη του...

Εγκαινιάστηκε η ομαδική έκθεση πέντε εικαστικών στο Costa Navarino – Ο διάσημος Ιάπωνας καλλιτέχνης μιλά στο protothema.gr – Πώς βάζει φωτιά στο ίδιο του το δημιούργημα και τι λέει για την επιστροφή των Ελγινείων Μαρμάρων

Ποιος περπάτησε στη χώρα του «Costa Navarino» και δεν θαμπώθηκε από την απαράμιλλη θεϊκή ομορφιά του… Τι είναι αυτό που κάνει άραγε το κορυφαίο resort να ξεχωρίζει σε όλο τον κόσμο; Θα σας πω το μυστικό… Στη Γη που πατάς ερωτεύεσαι πρώτα τους ανθρώπους και μετά τον ευλογημένο αυτό τόπο. Το σώμα χαλαρώνει, η ψυχή γαληνεύει, ο νους ταξιδεύει και η όρεξη ανοίγει…


Ο Ιάπωνας καλλιτέχνης Ryusuke Kido βάζει φωτιά στο έργο του

Ο Παράδεισος βρίσκεται ακριβώς εδώ. Απέραντο πράσινο, μικροί κολπίσκοι, χρυσοκέντητες αμμουδιές, καθαρός αέρας, θέα που κόβει την ανάσα! Λες και βλέπεις το χέρι του Θεού, την ώρα που οι ηλιαχτίδες από το ηλιοβασίλεμα γλιστρούν στο μπαλκόνι, να ζωγραφίζει με κάθε λεπτομέρεια το τοπίο της επόμενης ημέρας. Γιατί κάθε μέρα είναι διαφορετική. Μπορείς να βρεθείς από την απόλυτη χλιδή(σ.σ. spa έκτασης 4.000 τ.μ.), να περπατάς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου σε ένα πλακόστρωτο σοκάκι που μοσχοβολά γιασεμί και να τρως με τα χέρια έναν ώριμο καρπό, χωρίς να σε βλέπει κανείς… Ελευθερία! Διακριτική πολυτέλεια, αυθεντικές εμπειρίες, γήπεδα γκολφ και αθλητικές δραστηριότητες, εναρμονίζονται τέλεια με το πολυποίκιλο περιβάλλον της περιοχής, δημιουργώντας ένα πολυτελή παράδεισο στη Μεσσηνιακή γη! Αυτό είναι το σκηνικό που αντικρίζει ο επισκέπτης της Μεσσηνίας. Αυτό είναι το Costa Navarino που οραματίστηκε ο αείμνηστος Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο «καπετάνιος», όπως τον αποκαλούν όλοι με απόλυτο σεβασμό, ακόμη και όσοι δεν πρόλαβαν να τον γνωρίσουν. Ένας «Ναός» της Τέχνης.Τέχνη σε κάθε της μορφή, σε κάθε γωνιά του συγκροτήματος που «γέννησε» και την πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης «Engaging Art» που διοργανώνεται για δεύτερη χρονιά στη μεσσηνιακή «Μέκκα», επιμελητής της οποίας είναι ο διάσημος και διακεκριμένος καλλιτέχνης Δημήτρης Αντωνίτσης.


Η πόλη των Lego πριν και μετά

Στη φετινή έκθεση συμμετέχουν άλλοι τέσσερις καλλιτέχνες. Ο Γερμανός Carsten Fock, η Μάρθα Δημητροπούλου και η Εύα Μήταλα, καθώς και ο Ryusuke Kido, που ταξίδεψε από το Τόκιο στην Ελλάδα για να δώσει τη δική του πνοή - σχήμα σε ένα δέντρο που θα παραμείνει μέσα στο Costa Navarino, ένα μεγάλο γλυπτό στον κορμό μιας ελιάς που κάηκε από κεραυνό. Το τελικό σχήμα δεν το γνωρίζει ούτε ο ίδιος…


Ο καλλιτέχνης Ryusuke Kido μαζί με τον Δημήτρη Αντωνίτση

Πέρυσι στο «Engaging Art: 60 picks peri minute» περιλαμβάνονταν τέσσερις ατομικές εκθέσεις και κάθε καλλιτέχνης άφηνε πίσω του ένα έργο ως σύνδεσμο για τον επόμενο που θα έστηνε τα έργα του. Φέτος όλα γίνονται αλλιώς... Κάθε καλλιτέχνης φτιάχνει ένα έργο in situ, που το ενσωματώνει στην έκθεση.

Ο τίτλος της φετινής έκθεσης είναι «Mimicry», η κεντρική ιδέα είναι δηλαδή ο μιμητισμός, με τη λογική ότι ένας οργανισμός για να επιβιώσει στη φύση πρέπει να προσαρμοστεί και ενίοτε να καμουφλαριστεί. Η τέχνη του Δημήτρη Αντωνίτση είναι τυπωμένες αυθεντικές φωτογραφίες επάνω σε ασημί δέρματα που απεικονίζουν θραύσματα της τουριστικής καμπάνιας του ΕΟΤ τη δεκαετίας του ’60. Σε όλες αυτές τις φωτογραφίες, το σημαίνον που υποτίθεται ότι είναι η αρχαία πολιτιστική μας κληρονομιά, παντρεύεται με κάποιους ξένους σελέμπριτι, όπως ο Γιουλ Μπρίνερ και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, που φωτογραφίζονται μπροστά από τα μνημεία της χώρας μας.


Ο Δημήτρης Αντωνίτσης εξηγεί την τέχνη του Ryusuke Kido

Ποιος είναι όμως ο διάσημος Ιάπωνας Ryusuke Kido που ήρθε από την άλλη άκρη της Γης και τι θέλει να μας πει; Είναι ένας εξαιρετικός γλύπτης, κλασικής παιδείας, αν και στη συγκεκριμένη έκθεση συμμετέχει με ένα εντελώς διαφορετικού τύπου έργο, ένα installation που ονομάζει «Eternal Future». Αποτελείται από πολύχρωμα τουβλάκια Lego, που όμως είναι φτιαγμένα από σπάνια λιβάνια, που τα πολτοποιεί, τα μετατρέπει σε πάστα και μετά κατασκευάζει μόνος του κάθε τουβλάκι σε ειδικό καλούπι τύπου jenga που επίσης έχει κατασκευάσει ο ίδιος, δημιουργώντας την δική του πόλη. Η ολοκληρωμένη μορφή του έργου του είναι οι στάχτες, τα αποκαΐδια. Θυμιάματα σε μορφή lego που λειτουργώντας σαν μια αλληγορία φθοράς και δόμησης αποτυπώνουν τον αέναο κύκλο της ζωής, καθώς και την εκάστοτε μεταστοιχείωση της ύλης. Γιατί όλο το δημιούργημά του το καίει μπροστά στα μάτια μας. Βάζει φωτιά στην τέχνη του γιατί όπως λέει και ο ίδιος, καθώς το έργο καίγεται, δεν χάνεται, συνεχίζει να υπάρχει στο χώρο, σε άλλη μορφή, ακόμη και στον αέρα, ως ανάμνηση, ως μυρωδιά. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από 3 χρόνια, σε ηλικία μόλις 27 ετών, έκανε ατομική έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Τόκιο. Ο Ryusuke Kido είναι ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης. Και το αποδεικνύει μέσα από την απλότητά του…


Πρωτότυπη φωτογραφία της Ελίζαμπεθ Τέιλορ σε ασημί δέρμα - Έργο του Δημήτρη Αντωνίτση

Η δύναμή του, όπως μας αποκαλύπτει, αυτό που τον εμπνέει είναι οι ίδιοι του οι γονείς. «Όταν φοιτούσα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Τόκιο, έγινε ένας ισχυρός σεισμός, που, σφράγισε την μετέπειτα πορεία μου καλλιτεχνικά. Αυτό το γεγονός υπήρξε η απαρχή της μετάβασής μου από τα στέρεα στα πιο ρευστά υλικά που αποτυπώνουν τη διαδικασία της φθοράς. Δεν ήταν δυνατό να αδιαφορήσω στη θέα του αστικού τοπίου, το οποίο, συγκλονίζοντάς με βιωματικά, με σφράγισε και ως καλλιτέχνη. Σκοπός μου, όμως, είναι ακόμη και μέσα από το θλιβερό να αναδείξω και μια αισιόδοξη πτυχή των πραγμάτων», ήταν τα πρώτα λόγια του Ιάπωνα καλλιτέχνη κατά την επίσκεψή μας στο χώρο της έκθεσης. Ως κορυφαίος γλύπτης, θέλαμε να μάθουμε τη γνώμη του, αναζητήσαμε άλλη μια πειστική επιχειρηματολογία για την επιστροφή των Ελγινείων Μαρμάρων. Ατενίζοντας το απέραντο γαλάζιο, κλέβοντας μια γρήγορη ματιά έξω από το παράθυρο του χώρου της Έκθεσης, απαντά: «Πιστεύω πώς κάθε γλυπτό οφείλει να βρίσκεται εκεί που ‘’γεννήθηκε’’ και εκεί που του αξίζει».


Έργο της Μάρθας Δημητροπούλου από πευκοβελόνες

Η ομαδική έκθεση εικαστικών στο Costa Navarino θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα από τις 30 Ιουνίου ξεκινά το πρόγραμμα με τίτλο «Γίνε αρχαιολόγος για μια μέρα ή μια εβδομάδα!», όπου το ξενοδοχείο, σε συνεργασία με τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη και την Εταιρεία Μεσσηνιακών Σπουδών, θα δίνει στους επισκέπτες την ευκαιρία να συμμετέχουν στην ανασκαφική διαδικασία υπό την επίβλεψη και την καθοδήγηση ειδικής ομάδας αρχαιολόγων.


Έργο της Μάρθας Δημητροπούλου από πευκοβελόνες

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr