Εφαρμογή Chess: Μεταμορφώνει το κινητό σας σε προσωπικό σας ξεναγό στα μουσεία

Χάρη στη νέα εφαμογή που δημιούργησαν Έλληνες, Γάλλοι, Βρετανοί και Γερμανοί επιστήμονες, μία απλή ξενάγηση στο μουσείο μεταμορφώνεται σε μία διαδραστική εμπειρία-Η νέα εφαρμογή δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης και «ζωντάνεψε» πολλά από τα εκθέματα του

Μία νέα εφαρμογή για τάμπλετ και έξυπνα κινητά τηλέφωνα, παρουσιάζεται επίσημα στη Σύνοδο για την Καινοτομία που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες (10 και 11 Μαρτίου) και υπόσχεται να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών στα μουσεία, κάνοντας μία απλή ξενάγηση στα μουσεία να μοιάζει περισσότερο με ένα διαδραστικό παιχνίδι.

Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία CHESS (Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κοινωνικο- προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), δημιουργήθηκε από Γάλλους, Έλληνες, Βρετανούς και Γερμανούς επιστήμονες.με χρηματοδότηση περίπου 2,8 εκατ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα- Πλαίσιο για την Έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πώς λειτουργεί
;
Κατεβάζοντας ο επισκέπτης την εφαρμογή Chess στο τάμπλετ ή στο έξυπνο τηλέφωνό του, ουσιαστικά οργανώνει την ξενάγησή του σύμφωνα με την προσωπικότητά του και τα ενδιαφέροντα του. Θα του ζητηθεί να απαντήσει σε ένα ερωτηματολόγιο και να
επιλέξει έναν από τους πέντε χαρακτήρες που προτείνει το πρόγραμμα με τον οποίο και ταυτίζεται περισσότερο μαζί του. Από εκείνη τη στιγμή, το κινητό του γίνεται ο ξεναγός του: Θα του μιλάει, θα τον καθοδηγεί σε ορισμένα αντικείμενα του μουσείου, θα του παρέχει τρισδιάστατα παιχνίδια και κουίζ και θα του διηγείται παράλληλες ιστορίες.

Όσο για το «δυνατό χαρτί» του προγράμματος, το Chess έχει τη δυνατότητα να «ζωντανεύει» κάποια από τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου. Για παράδειγμα, η Πεπλοφόρος στο Μουσείο της Ακρόπολης θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού σας ή του τάμπλετ σας  με τα ρούχα της χρωματιστά και όλα της τα κοσμήματα και όχι ολόλευκη όπως είναι στην πραγματικότητα.

«Το CHESS στοχεύει να ενισχύσει και να προσωποποιήσει την εμπειρία κάθε επισκέπτη, δημιουργώντας μία εξατομικευμένη εμπειρία που λαμβάνει υπόψη της τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα του καθενός. Οδηγώντας τον επισκέπτη στα εκθέματα που τον ενδιαφέρουν και προσφέροντας διαδραστικό περιεχόμενο, όπως κουίζ και παιχνίδια, ενισχύουμε την εμπειρία τού χρήστη. Αυτό δεν αποβαίνει μόνο προς όφελος του χρήστη, αλλά και του μουσείου, που θέλει οι επισκέπτες του να αποκομίσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία και να το επισκεφθούν ξανά» δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Ιωαννίδης, του Πανεπιστημίου της Αθήνας.

Πέρσι, το CHESS δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο Cité de l'Espace Park στην Τουλούζ της Γαλλίας για διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr