Νύχτα αγωνίας για τα Όσκαρ: Πώς «κάηκε» η ταινία - απάντηση στον Τραμπ για τη διαφορετικότητα και τι προτιμούν οι κριτικοί

Η φετινή τελετή απονομής των κινηματογραφικών βραβείων που ξεκινά απόψε μετά τα μεσάνυχτα αναμένεται να έχει σασπένς και μεγάλες ανατροπές σε σχέση με τα φαβορί που ανέδειξαν οι υποψηφιότητες - Οι προτιμήσεις του κοινού και τα προγνωστικά των στοιχηματικών εταιρειών

Αγωνιώδης, χωρίς βεβαιότητες και ακλόνητα φαβορί, αλλά και με πιθανές ανατροπές της τελευταίας στιγμής αναμένεται να είναι η αποψινή 97η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ. Σε αντίθεση με πέρυσι που ο τυφώνας «Οπενχάιμερ» σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του, όπως αναμενόταν, οι φετινές «μονομαχίες» στις βασικές κατηγορίες βραβείων θα είναι σκληρές, αμφίρροπες και θα μας κρατήσουν σε εγρήγορση μέχρι την τελευταία στιγμή. Γι΄ αυτό ακριβώς και τα προγνωστικά αποτελούν δύσκολη και εξόχως παρακινδυνευμένη υπόθεση.

Λίγες ώρες, ωστόσο, πριν ανάψουν τα φώτα στη σκηνή του Dolby Theatre στο Λος Aντζελες, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που δείχνουν τις τάσεις που επικρατούν και τους συσχετισμούς που διαμορφώνονται οδηγώντας σε μια πρώτη χαρτογράφηση των τελικών αποτελεσμάτων του πιο διάσημου και ιστορικού διεθνούς κινηματογραφικού θεσμού.


Ανατροπή

Δεδομένο πρώτο, η ανατροπή των υποψηφιοτήτων. Όταν πριν από έναν περίπου μήνα η «Emilia Pérez» του Ζακ Οντιάρ αναδεικνυόταν περίτρανα ως το μεγάλο φαβορί της χρονιάς, όντας υποψήφια σε 13 διαφορετικές κατηγορίες, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως θα έφτανε τόσο αποδυναμωμένη στη μεγάλη βραδιά των Οσκαρ. Το καταιγιστικό αυτό queer μιούζικαλ δράσης, με πρωταγωνίστρια την τσανσέξουαλ ηθοποιό Κάρλα Σοφία Γκασκόν, έμοιαζε ως ιδανική απάντηση της Ακαδημίας των Όσκαρ απέναντι στον πόλεμο που κήρυξε στη διαφορετικότητα ο νεοεκλεγείς Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.

Η αποκάλυψη ωστόσο κάποιων ρατσιστικών απόψεων που είχε εκφράσει η ηθοποιός, σε παρελθόντα χρόνο, στα social media, έγιναν ένα δυνατό όπλο που στράφηκε εναντίον της ίδιας αλλά και της ταινίας συνολικά. Όσο σκληρά κι αν προσπάθησε το Netflix, που είναι παραγωγός της ταινίας, να στήσει ένα damage control που θα μείωνε τις αρνητικές συνέπειες του σκανδάλου, φτάνοντας στο σημείο να εξαφανίσει την πρωταγωνίστρια ακόμη και από την αφίσα της ταινίας, η πολυσυζητημένη «Emilia Perez» μετατράπηκε από φαβορί σε καμένο χαρτί. Ή σχεδόν καμένο μια και ελπίζει να τη σώσει η συμπρωταγωνίστρια Ζόι Σαλντάνια που διαθέτει και υποκριτικό εκτόπισμα και καθαρό κοινωνικό μητρώο.

Αντιθέτως, η απρόσμενη αυτή ανατροπή φαίνεται πως λειτούργησε εξόχως ευεργετικά για το «Anora» του Σον Μπέικερ, που είχε έξι μόνον υποψηφιότητες, καθώς ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας της στριπτιζέζ, που υποδύεται η Μάικι Μάντισον, αναδείχτηκε σε άξια αντικαταστάτρια της συμπεριληπτικής περσόνας της Εμίλια Πέρεζ, κλέβοντάς της τον τίτλο του φαβορί και συγκεντρώνοντας πολλές πιθανότητες να αναδειχτεί μεγάλη νικήτρια της λαμπερής βραδιάς.

Αντιστρόφως ανάλογη με τις δέκα υποψηφιότητες που συγκέντρωσε, όμως, διαγράφεται και η τύχη του «Wicked», της ταινίας φαντασίας του Τζον Μ. Τσου, που διαφαίνεται ξεκάθαρα πως δεν έχει τη δυναμική να ανταποκριθεί στον σκληρό ανταγωνισμό.

Σε αντίθεση με το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» της Κοραλί Φαρζά, που έχει διαγράψει μέχρι τώρα μια θριαμβευτική πορεία στα διεθνή φεστιβάλ και με βαρύ πυροβολικό του την Ντέμι Μουρ, θα διεκδικήσει με αξιώσεις τα βραβεία, σε κάποιες τουλάχιστον από τις πέντε κατηγορίες στις οποίες είναι υποψήφιο.


«Anora» Vs «Brutalist»

Η τραγική κωμωδία «Anora» του Σον Μπέικερ, που παραπέμπει σ΄ ένα σύγχρονο «Pretty Woman» χωρίς happy end, μια και εξιστορεί τις περιπέτειες μιας σεξεργάτριας που παντρεύεται έναν ωραίο και πάμπλουτο Ρώσο αλλά υποφέρει από την κακιά πεθερά, συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να κόψει πρώτη το νήμα στην τελική κούρσα για την κατάκτηση του Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας.

Θα βρει όμως απέναντί του το συγκινητικό και αγαπημένο του διεθνούς κοινού «The Brutalist» με τη σκηνοθετική υπογραφή του Εϊντριεν Μπρόντι, ο οποίος δεν αποκλείεται να κάνει την ανατροπή στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας αλλά και το ιερατικό «Κονκλάβιο» του Εντουαρντ Μπέργκερ, με τον Ρέιφ Φάινς στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Καρδινάλιου που έρχεται αντιμέτωπος με τα παιχνίδια εξουσίας στην Καθολική Εκκλησία, το οποίο αποτελεί δυνατό ανταγωνιστή για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. 

Ο Εϊντριεν Μπρόντι (αριστερά) και ο Τίμοθι Σαλαμέ (δεξιά) θα είναι οι μεγάλοι μονομάχοι στην κατηγορία Α΄ Ανδρικού Ρόλου

Εβραίος Vs Μπομπ Ντίλαν

Το «The Brutalist», όμως, είναι φαβορί και σε μία ακόμη σημαντική κατηγορία των φετινών Οσκαρ, αυτή του Α’ Ανδρικού Ρόλου για τη βαθιά ανθρώπινη ερμηνεία του Μπρόντι στον ρόλο ενός Ούγγρου Εβραίου αρχιτέκτονα, επιζώντα του Ολοκαυτώματος, ο οποίος μεταναστεύει στις ΗΠΑ κυνηγώντας το Αμερικανικό Ονειρο και παρά την αρχική του απογοήτευση βλέπει τη ζωή του να αλλάζει μετά τη συνάντησή του με έναν πλούσιο πελάτη.

Ο Μπρόντι, που κατέχει τον τίτλο του νεότερου ηθοποιού που τιμήθηκε με Όσκαρ για τον ρόλο του στον αριστουργηματικό «Πιανίστα», πάει σφαίρα για το δεύτερο χρυσό αγαλματίδιο της καριέρας του.

Μοναδικό πιθανό εμπόδιο ο νέος, ωραίος και ταλαντούχος Τίμοθι Σαλαμέ, ο οποίος ανταποκρίθηκε εξαιρετικά στην επικίνδυνη αποστολή της ενσάρκωσης του θρυλικού Μπομπ Ντίλαν στη βιογραφική ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ «A Complete Unknown», και επιχειρεί να κλέψει από τον Μπρόντι τόσο το Οσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου όσο και τον τίτλο του μοναδικού κάτω των 30 νικητή στην ιστορία του θεσμού. Τα στοιχήματα μπορεί να μην είναι με το μέρος του, εκείνος όμως ελπίζει πως θα τα ανατρέψει.

Η Ντέμι Μουρ (επάνω) βρίσκεται μια ανάσα πριν το Οσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου, με βασική ανταγωνίστριά της τη Μάικι Μάντισον (αριστερά)

Ντέμι Μουρ Vs νεαρής στρίπερ

Η Ντέμι Μουρ έχει αφιερώσει πολύ χρόνο από τη ζωή της παλεύοντας τη φυσική φθορά και προσπαθώντας απεγνωσμένα να διατηρήσει μια φρέσκια, νεανική φιγούρα. Κι όμως, μετά από μια καριέρα δεκαετιών ταυτισμένων με ανάλαφρους ρόλους της ωραίας, αποδείχτηκε πως αυτό που έπρεπε να κάνει για να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα Οσκαρ ήταν να τσαλακώσει την τέλεια εικόνα της.

Η ερμηνεία της στο body horror φιλμ «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης», όπου ενσαρκώνει μια ώριμη, πρώην λαμπερή σταρ του Χόλιγουντ η οποία, απογοητευμένη από τον ηλικιακό ρατσισμό που βιώνει στην επαγγελματική της ζωή, κάνει χρήση μιας ουσίας που τη μετατρέπει προσωρινά στον νεότερο κλώνο της, είναι πράγματι οσκαρική.

Δικαίως λοιπόν αποτελεί φαβορί για το Οσκαρ Γυναικείου Ρόλου. Για να τα καταφέρει όμως θα πρέπει να βγάλει νοκ-άουτ την πρωταγωνίστρια του «Anora» Μάικι Μάντισον, δηλαδή μια νεαρή γοητευτική στρίπερ, ρόλο τον οποίο και η ίδια είχε υποδυθεί στο παρελθόν χύνοντας τόνους ιδρώτα προκειμένου να χτίσει τέλειους κοιλιακούς.
Το «Κονκλάβιο», με πρωταγωνιστή τον Ρέιφ Φάινς, θα κονταροχτυπηθεί με το «Αnora» για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας

Οι δεύτεροι ρόλοι

Ενώ αρχικά όλοι θεωρούσαν την τρανσέξουαλ Κάρλα Σοφία Γκασκόν ως το χρυσό «άλογο» στην κούρσα των φετινών Οσκαρ, μετά την απροσδόκητη ανατροπή που έφερε η δημοσιοποίηση παλαιότερων ρατσιστικών σχολίων της, το βάρος για την οσκαρική τύχη της ταινίας «Emilia Pérez» έχει μεταφερθεί στους ώμους της Ζόι Σαλντάνια, που ενσαρκώνει τη δικηγόρο η οποία βοηθά έναν διαβόητο αρχηγό καρτέλ να αλλάξει φύλο και να γίνει η γυναίκα που πάντα ονειρευόταν. Και φαίνεται, όπως όλα δείχνουν, πως θα καταφέρει να κερδίσει με το σπαθί της το Οσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου καθώς οι ανταγωνίστριές της στην ίδια κατηγορία, Ιζαμπέλα Ροσελίνι από το «Κονκλάβιο» και Αριάνα Γκράντε από το «Wicked», ακολουθούν πίσω της με μεγάλη απόσταση.

Αντιθέτως η κατηγορία του Β΄ Ανδρικού Ρόλου είναι η μοναδική της φετινής τελετής που δεν θα έχει αγωνία. Αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι ο Κίεραν Κάλκιν, αδελφός του διάσημου πιτσιρικά του «Μόνος στο Σπίτι», για την ερμηνεία του στον «Αληθινό Πόνο» του Τζέσι Αϊζενμπεργκ, μια δραματική κωμωδία δρόμου και αναζήτησης ταυτότητας. Ο Κάλκιν υποδύεται τον ένα εκ των δύο εντελώς αταίριαστων μεταξύ τους ξαδέλφων, που επανασυνδέονται, 40άρηδες πλέον, και ταξιδεύουν από τις ΗΠΑ στην Πολωνία για να τιμήσουν τη μνήμη της επιζήσασας του Ολοκαυτώματος γιαγιάς τους. Ο Κίεραν Κάλκιν, που έχει ήδη αποσπάσει Χρυσή Σφαίρα αλλά και διακρίσεις στα βραβεία Bafta, SAG και a Critics’ Choice Award γι’ αυτόν τον ρόλο, υπηρετεί εξαιρετικά τον χαρακτήρα του απρόβλεπτου, εξωστρεφή, αντισυμβατικού, γοητευτικού, αλλά στο βάθος μοναχικού και αυτοκαταστροφικού Μπέντζι και μοιάζει να έχει το Οσκαρ στο τσεπάκι του.

Και να φανταστείτε πως όταν του έγινε η πρόταση να παίξει στην ταινία δυσκολεύτηκε πολύ να πει το «ναι», καθώς απαιτούσε πολλά γυρίσματα στο εξωτερικό και δεν ήθελε να μείνει για μεγάλο διάστημα μακριά από τα παιδιά του.

Ειδήσεις σήμερα:

Σε εξέλιξη η σύνοδος των 15 ηγετών στο Λονδίνο για την Ουκρανία: «Είμαστε όλοι στο πλευρό σας» είπε ο Στάρμερ στον Ζελένσκι

Κωνσταντία Δημογλίδου: Όταν έπρεπε να τη βάλω τιμωρία, η κόρη μου είπε ότι θα καλέσει το 10201 της ΕΛΑΣ

«Λύγισα» - Το ευχαριστώ του γιου του Αλέξη Κούγια για τη στήριξη που έλαβε μετά τον θάνατο του πατέρα του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr