Tectonics Athens: Ένα διαφορετικό μουσικό φεστιβάλ από την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Αντικείμενα καθημερινής χρήσης σε ρόλο μουσικών οργάνων, πρωτότυπες ηχητικές εγκαταστάσεις, πολυφωνική μουσική, ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης είναι κάποιες από τις πτυχές της διοργάνωσης

Μετρώντας 27 διοργανώσεις σε διαφορετικές πόλεις του πλανήτη, το ανατρεπτικό φεστιβάλ νέας μουσικής «Tectonics» έρχεται για τρίτη χρονιά στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση  και σε άλλους χώρους που καλούν το κοινό να τους ανακαλύψει.

Πώς θα ήταν ένας πλανήτης χωρίς τεκτονικές πλάκες; Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς μουσική; Το Tectonics Athens έρχεται για άλλη μια φορά να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε για τον ήχο και τη μουσική και να «ταρακουνίσει» την Αθήνα, από τις 3 έως τις 5 Δεκεμβρίου. Από διάφορους χώρους μέσα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έως το Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, από το Ρομάντσο έως το Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης (Βαλλιάνειο Μέγαρο), η τρίτη αθηναϊκή έκδοση του φεστιβάλ Tectonics συνεχίζει σταθερά να εξερευνά και να αναδεικνύει την υλικότητα του ήχου, σε μια εποχή όπου τα όρια μεταξύ φυσικού και εικονικού θολώνουν. Aντικείμενα καθημερινής χρήσης σε ρόλο μουσικών οργάνων, πρωτότυπες ηχητικές εγκαταστάσεις, πολυφωνική μουσική, ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης, παραδοσιακά τραγούδια, κλασική μουσική σε νέες περιπέτειες, σύνθετες μουσικές φόρμες, μουσικά όργανα που βυθίζονται στο νερό, dance μουσική, ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, μπαρόκ ήχοι και goth ηλεκτρονική μουσική. Όλα χωρούν στο διεθνές φεστιβάλ μουσικής Tectonics.

Το φεστιβάλ Tectonics έκανε το ντεμπούτο του στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας το 2012. Από τότε, έχει πραγματοποιήσει 27 διοργανώσεις σε διάφορες πόλεις. Κύριος επιμελητής του είναι ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας. Το επίκεντρό του είναι η νέα μουσική, από την κλασική ορχηστρική μουσική έως τις σόλο αυτοσχεδιαστικές παραστάσεις, την ηλεκτρονική μουσική, τα νέα όργανα, τις μουσικές εγκαταστάσεις και πολλά άλλα. Εκτός από την ανάπτυξη ενός ευρέος διεθνούς δικτύου καλλιτεχνών και την εμβάθυνση στο έργο τους, το φεστιβάλ εστιάζει επίσης στην εκάστοτε τοπική σκηνή, δίνοντας νέες και ασυνήθιστες ευκαιρίες σε καλλιτέχνες και κοινό να συναντηθούν και να εξελίξουν μια νέα σχέση.

Την πρώτη μέρα του Tectonics Athens αντικείμενα καθημερινής χρήσης μεταποιούνται από τον Frédéric Le Junter σε μουσικά όργανα, προσωπικά αντικείμενα στο έργο “Spirit Catchers” της Annea Lockwood ανασύρουν αφηγήσεις, και ένα βιολοντσέλο βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με το σώμα και τη φωνή της Judith Hamann.

Η δεύτερη μέρα του Tectonics Athens συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών προσεγγίσεων στη σύγχρονη σύνθεση. Από ηχητικές εγκαταστάσεις μέχρι την dance μουσική, και από παραδοσιακά τραγούδια της Σικελίας μέχρι τις σύνθετες μουσικές φόρμες που ερμηνεύουν οι ΤΕΤΤΤΙΞ υπό τη διεύθυνση του εμπνευστή του Tectonics, Ilan Volkov. Ποιο είναι το μέλλον της κλασικής μουσικής; Και πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εγγενή αντίφαση της συγκεκριμένης ερώτησης; Η δεύτερη μέρα του Tectonics συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών προσεγγίσεων στη σύγχρονη σύνθεση. Στη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ οι καθιερωμένες μουσικές έννοιες, όπως και οι αντίστοιχοι χαρακτηρισμοί και συσχετισμοί, αποκτούν ρευστή σημασία.

Η επιβολή της ευρωπαϊκής μουσικής στους γηγενείς πληθυσμούς της Νότιας Αμερικής, η πολυφωνική μουσική της Αλβανίας, το μπαρόκ τσέμπαλο και η goth ηλεκτρονική μουσική, ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης, αποτελούν μερικές από τις θεματικές της τρίτης και τελευταίας μέρας του Tectonics Athens. Παράλληλα, η ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood, “A Sound Map of the Danube”, προσφέρει ένα χώρο αναστοχασμού και προβληματισμού αναφορικά με τη σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος.


ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TECTONICS ATHENS 2021

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου
21:00 | Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών (Πεσμαζόγλου 1, Αθήνα)
Judith Hamann
“Spirit Catchers” (Annea Lockwood, 1974)4 ομιλούσες φωνές (Κωστής Κηλύμης, Μάγδα Λαμπροπούλου, Annea Lockwood, Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου/ Bunny), προσωπικά αντικείμενα, τετραφωνική μίξη (Γιώργος Μιζήθρας)
Frédéric Le Junter

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου
14:00-23:30 | Στέγη | Back of House
“A Sound Map of the Danube“
Ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood

17:00 | Στέγη | Galaxy Studio
Annea Lockwood, Ομιλία

19:00 | Στέγη | Εκθεσιακός Χώρος -1
Marina Rosenfeld + Marino Formenti: "aABCb", 2021

20:30 | Στέγη | Κεντρική Σκηνή
ΤΕΤΤΤΙΞ
“Thirteen Studies for Instruments” (Frederic Rzewski, 1977)
“Saba” (Νίκος Γαλενιανός, 2017)
“Traveller Song” (Cassandra Miller, 2017)
Μουσική διεύθυνση: Ilan Volkov
Klein

22:30 | Στέγη | Μικρή Σκηνή
Cassandra Miller – “Epirotika”
I broke the vase

00:00 | Ρομάντσο
KMRU
Lost Girls
Ice_Eyes

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου
14:00-23:30 | Στέγη | Back of House
“A Sound Map of the Danube“
Ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood

15:00 | Στέγη | Galaxy Studio
Aura Satz, Ομιλία

17:00 | Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης
“Eupepsia/Dyspepsia - An Archive of Appropriations”
Σύλληψη: Karin Harasser και Eva Reiter

19:00 | Στέγη | Εκθεσιακός Χώρος -1
Marina Rosenfeld + Marino Formenti: "aABCb", 2021

20:30 | Στέγη | Κεντρική Σκηνή
Grupi Lab (πολυφωνικό σχήμα)
MMMD featuring Alem
"L’âge de l’absolutisme"
Guest: Κέλλυ Μητροπούλου

22:30 | Στέγη | Μικρή Σκηνή
Κώστας Τζέκος
Aura Satz + Mazen Kerbaj – “Preemptive Listening”
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr