Τα δεδομένα αλλάζουν στους δρόμους...
18.07.2012
17:38
Τρία αυτοκίνητα Volvo και ένα φορτηγό ακολούθησαν για 200 km ένα προπορευόμενο φορτηγό, χωρίς να χρειάζεται οι οδηγοί τους να κρατάνε καν το τιμόνι! Η πρώτη – πετυχημένη – δοκιμή του SARTRE σε δημόσιο οδικό δίκτυο έγινε σε αυτοκινητόδρομο, κοντά στη Βαρκελώνη.
Τρία αυτοκίνητα Volvo και ένα φορτηγό ακολούθησαν για 200 km ένα προπορευόμενο φορτηγό, χωρίς να χρειάζεται οι οδηγοί τους να κρατάνε καν το τιμόνι! Η πρώτη – πετυχημένη – δοκιμή του SARTRE σε δημόσιο οδικό δίκτυο έγινε σε αυτοκινητόδρομο, κοντά στη Βαρκελώνη.
Το SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ανάμεσα στις εταιρείες που συμμετέχουν είναι και η Volvo. Στη δοκιμή συμμετείχαν τρία μοντέλα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα S60, ένα V60 και ένα XC60.
Το όχημα που ηγείτο κινείτο με 85 km/h και είχε στο τιμόνι του έναν επαγγελματία οδηγό. Αυτός καθόριζε την πορεία, επιτάχυνε, φρέναρε ή σταματούσε και τα οχήματα που ακολουθούσαν απλά «μιμούνταν» τις κινήσεις του.
Το πρόγραμμα βασίζεται στο σύστημα αυτόνομου ελέγχου της εταιρείας Ricardo UK Ltd και την τεχνολογία της Volvo, με κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες λέιζερ. Τα οχήματα συνδέονται ασύρματα με το επικεφαλής όχημα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί τους να μπορούν να διαβάζουν ακόμη και περιοδικό. Σκοπός του προγράμματος είναι να εφαρμοστεί μελλοντικά, ώστε να περιοριστούν τα ατυχήματα, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Το SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ανάμεσα στις εταιρείες που συμμετέχουν είναι και η Volvo. Στη δοκιμή συμμετείχαν τρία μοντέλα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα S60, ένα V60 και ένα XC60.
Το όχημα που ηγείτο κινείτο με 85 km/h και είχε στο τιμόνι του έναν επαγγελματία οδηγό. Αυτός καθόριζε την πορεία, επιτάχυνε, φρέναρε ή σταματούσε και τα οχήματα που ακολουθούσαν απλά «μιμούνταν» τις κινήσεις του.
Το πρόγραμμα βασίζεται στο σύστημα αυτόνομου ελέγχου της εταιρείας Ricardo UK Ltd και την τεχνολογία της Volvo, με κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες λέιζερ. Τα οχήματα συνδέονται ασύρματα με το επικεφαλής όχημα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί τους να μπορούν να διαβάζουν ακόμη και περιοδικό. Σκοπός του προγράμματος είναι να εφαρμοστεί μελλοντικά, ώστε να περιοριστούν τα ατυχήματα, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr