GP Ισπανίας: Αντεπίθεση Ferrari;

Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (14:00 απευθείας, Alpha) επί Ισπανικού εδάφους στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό.

Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (14:00 απευθείας, Alpha) επί Ισπανικού εδάφους στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό.

Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων όπου οι ομάδες
είχαν την ευκαιρία για δοκιμές εξέλιξης στην πίστα του Μουτζέλο, το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται με το Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό.

Με τέσσερις διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και έκπληξη θα είναι να μην υπάρξει μια ακόμη ανατροπή στον αγώνα αυτής της Κυριακής. Πολλοί ποντάρουν στο Ράικονεν, άλλοι όμως ποντάρουν στη βροχή που αναφέρει το μετεωρολογικό δελτίο.

Από τους εν ενεργεία πιλότους πολυνίκης εκεί  είναι ο Μ.Σουμάχερ με 6 νίκες(1995, ’96, 2001, ’02, ’03,’04) ενώ από μια νίκη έχουν σημειώσει και οι Αλόνσο (2006), Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010), Φέτελ (2011).  Είναι η 22η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης.

Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι:
Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή και τη μαλακή γόμα. Για πρώτη φορά φέτος δε θα υπάρχει η μέση γόμα σε αγώνα και θα υπάρχει μεγάλη διαφορά στις διαθέσιμες γόμες.
Η πίστα 4.655km περιλαμβάνει 16 στροφές, (9 δεξιές, 7 αριστερές) οι περισσότερες Το εμπρός αριστερό ελαστικό πιέζεται περισσότερο αλλά και τα πίσω ελαστικά πρέπει να αντέχουν την υψηλή καταπόνηση για να προσφέρουν τη συνδυασμένη πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των πιο αργών στροφών στο τελευταίο κομμάτι του γύρου. Η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά και σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες  αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Η καμπή Renault (στροφή 3) είναι η πλέον απαιτητική με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G.



Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι δήλωσε μεταξύ άλλων:
  «Ο αγώνας θα διαφέρει από τις χειμερινές δοκιμές όπου οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος όντας χαμηλότερες δυσκόλευαν τα ελαστικά να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας! Έχουμε επιλέξει μαλακές και σκληρές γόμες για να τονίσουμε τις διαφορές επιδόσεων και να δώσουμε μία διαφορετική πρόκληση για τις ομάδες, προβάλλοντας τόσο την ταχύτητα όσο και την αντοχή.

Ποιος θα έχει προβάδισμα;
Ο Ράικονεν κέρδισε τελευταία φορά αγώνα στο Βέλγιο το 2009 με τα χρώματα της Ferrari και υπό την ασφυκτική πίεση του Φισικέλα που οδηγούσε τότε για τη Force India. Στη Βαρκελώνη έχει κερδίσει δυο φορές στο παρελθόν, το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari.  
Στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης σ’ αυτή την πίστα, ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος όλων με τη Lotus E20 να δείχνει ομοιογενή και ανταγωνιστική συμπεριφορά. Το ίδιο συνέβη και πριν 3 βδομάδες στο Μπαχρέιν όταν η Ε20 ήταν ταχύτερη στον αγώνα με τον 32χρονο Φινλανδό να περιορίζεται τελικά στη 2η θέση.
Στο τεστ της προηγούμενης εβδομάδας στο Μουτζέλο, η Lotus πέταγε στα χέρια του έτερου πιλότου της ομάδας Ρομέν Γκροζάν και όλα δείχνουν ότι σήμερα ο Ράικονεν θα είναι σε θέση να διεκδικήσει νίκη.

Όμως και στη Ferrari πιστεύουν πως είναι σε θέση να κάνουν ένα σημαντικό βήμα μπροστά και να διορθώσουν την εικόνα των πρώτων αγώνων. Μιλώντας σχετικά ο Αλόνσο τόνισε μεταξύ άλλων: «Συνεχίζουμε την προσπάθεια για να κάνουμε ένα βήμα εμπρός. Δε θα ξέρουμε πριν το Σάββατο αν τα καταφέραμε και πόσο μεγάλο είναι αυτό το βήμα. Η F2012 θα έχει αεροδυναμικές βελτιώσεις, άλλες δοκιμάσαμε στο Μουτζέλο και άλλες θα παρουσιαστούν στο Μοντμελό για πρώτη φορά. Δεν θα έρθει η καταστροφή εάν δεν πάρουμε την pole. Πρέπει όμως να μειώσουμε τη διαφορά, απομένουν ακόμη 16 αγώνες».


Στην τηλεόραση!
H αντίστροφη μέτρηση στο στούντιο του Alpha θα ξεκινήσει στις 14:00, μια ώρα πριν την εκκίνηση με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, αφιέρωμα στο Ράλι Ακρόπολις αλλά και στο Ζακ Βιλνέβ που οδήγησε τη Ferrari του πατέρα του.   
Στην παρουσίαση της εκπομπής και το σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης θα μας παρουσιάσει εξωτικά SUV αλλά και το ολοκαίνουργιο Mini Roadster.

F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00



Μικρά αλλά σημαντικά:

•    Η πίστα της Βαρκελώνης βρίσκεται 25km βόρεια της πόλης. Η χάραξη της καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των πολλών δεξιών στροφών.
•    Υπάρχουν 16 στροφές συνολικά στην πίστα ( 9 δεξιές και 7 αριστερές) των 4.655 km που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix από το 1991.
•    Οι καιρικές συνθήκες αναμένονται στεγνές και θερμές μέχρι το Σάββατο αλλά δεν αποκλείεται να βρέξει την Κυριακή.
•  Δεκατέσσερις φορές στο παρελθόν ο οδηγός που κέρδισε τον αγώνα πήρε το πρωτάθλημα. Αυτό έχει συμβεί 16 φορές με την ομάδα που κέρδισε τον αγώνα.
•    Η πίστα του Μοντμελό θεωρείται από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα. Φέτος ο συνδυασμός KERS, DRS εικάζεται ότι θα βελτιώσει την κατάσταση.

GP Ισπανίας

Πίστα: Μοντμελό

Μήκος: 4.655 m

Γύροι: 66

Απόσταση: 307.104km

Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)

Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 44


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr