GP Μεξικό: O Χάμιλτον έχει ραντεβού με την ιστορία!

Ο Βρετανός πρωταθλητής χρειάζεται 9 βαθμούς για να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον 4ο τίτλο της καριέρας του και τρίτο τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Μια βδομάδα μετά το Αμερικάνικο GP το πρωτάθλημα φτάνει στην κορύφωσή του καθώς απομένουν 3 αγώνες για το φινάλε. Ο Λιούς Χάμιλτον προηγείται με 66 βαθμούς διαφορά έναντι του Φέτελ ενώ απομένουν 75 βαθμοί να μοιραστούν σε Μεξικό, Βραζιλία (12/11) και ΗΑΕ (26/11). Η λογική λέει ότι θα πάρει τον τίτλο και θα γράψει ιστορία αυτή την Κυριακή στην εκπληκτική πίστα “Hermanos Rodriguez” όπου διεξάγεται ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

Ο Βρετανός πρωταθλητής χρειάζεται μόλις 9 βαθμούς για να σφραγίσει τον 4ο τίτλο στην καριέρα του. Είναι βέβαιο ότι ο Χάμιλτον δε θέλει απλά τους 10 βαθμούς της 5ης θέσης αλλά τη νίκη, ώστε να πανηγυρίσει την κατάκτηση του τίτλου όπως αρμόζει.
Ο Βρετανός με εννιά νίκες φέτος σε 17 αγώνες είναι αναμφισβήτητα ο απόλυτος κυρίαρχος. Αντίστοιχα η Mercedes με 11 νίκες εξασφάλισε ήδη την διατήρηση του τίτλου στους κατασκευαστές για 4η συνεχή χρονιά. Μάλιστα σε 77 αγώνες αυτά τα χρόνια έχει χάσει μόνο 14 φορές, στοιχείο ενδεικτικό της απόλυτης κυριαρχίας των Γερμανών.



O Φέτελ περπατάει την πίστα με τους μηχανικούς του.


Η πίστα του Μεξικό βρίσκεται σε υψόμετρο 2km είναι η μοναδική φορά στο πρωτάθλημα
που οι υβριδικές μηχανές καλούνται να δουλέψουν σε τόσο αραιό αέρα. Πέρυσι καταγράφηκε τελική ταχύτητα 372km/h θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό θα βελτιωθεί φέτος. Η χάραξη του «Autódromo Hermanos Rodríguez» με τη μεγάλη ευθεία ευνοεί τα μονοθέσια με υβριδική μηχανή Mercedes. Παρότι η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα αρκεστούν σε μια αλλαγή ελαστικών. Αναμένεται μεγιστοποίηση χρήσης της πάρα πολύ μαλακής γόμας και νέο ρεκόρ πίστας.

Πρόπερσι η F1 επέστρεψε μετά από 23 χρόνια απουσίας στο Μεξικό. Στον πρώτο αγώνα κέρδισε ο Ρόσμπεργκ πέρυσι ήταν η σειρά του Χάμιλτον. Πριν τον αγώνα του 2016 η τελευταία φορά που διοργανώθηκε GP στη διάσημη πίστα που πήρε το όνομά της από τους διάσημους Μεξικάνους οδηγούς και αδερφούς Πέντρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ ήταν το 1992. Τότε είχε κερδίσει στον αγώνα ο Νάιτζελ Μάνσελ που κατέκτησε και τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.



Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο
και αυτή  δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με το ναό της ταχύτητας. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων το συνδυασμό γομών που είδαμε και στο Ώστιν: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή γόμα.



Οι μισοί οδηγοί πήραν το μέγιστο αριθμό σετ (10) πάρα πολύ μαλακής γόμας.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

•    Μαζί με τη Μόντσα και το Μπακού, το Μεξικό είναι μια από τις πιο γρήγορες διαδρομές στο πρόγραμμα του 2017.
•    Παρόλα αυτά τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλότερης αεροδυναμικής απόδοσης από τη Μόντσα. Αυτό εν μέρει συμβαίνει για να αντισταθμίσουν τον πιο αραιό, λόγω υψομέτρου, αέρα.
•    Η πιο διάσημη στροφή η Peraltada είναι αυτή στην οποία φορτίζονται περισσότερο τα ελαστικά.
•    Η επιφάνεια είναι λεία και γλιστερή αυτό μειώνει την φθορά των ελαστικών και την πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης παρά την υψηλή τελική ταχύτητα (372km/h το 2016).
•    Ο καιρός είναι πάντα ένα ερωτηματικό στην πόλη του Μεξικό αυτή την εποχή: Τα πάντα μπορεί να συμβούν.
•     Εκτός από τις γρήγορες στροφές υπάρχει επίσης και ένα αργό τεχνικό κομμάτι, αυτό του Σταδίου: Μια ενδιαφέρουσα μίξη παλιού και νέου.
•     Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή ελαστικών πέρυσι, του νικητή Λιούις Χάμιλτον συμπεριλαμβανομένου.
• Η είσοδος/έξοδος από τα πιτ είναι η πιο μεγάλη σε απόσταση που απαντάται μέσα στη χρονιά. Αυτό αυξάνει το χρόνο που διαρκεί ένα πιτ στοπ και επηρεάζει τη στρατηγική.

Aναφερόμενος στο Μεξικάνικο GP ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Διατηρήσαμε και στο Μεξικό την αρχή μας να φέρουμε πιο μαλακές γόμες απ’ ότι πέρυσι. Αυτό γίνεται με στόχο καλύτερη απόδοση και πιο συναρπαστικούς αγώνες. Είναι η δεύτερη συνεχή χρονιά που φέρνουμε νέο ελαστικό στο Μεξικό πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που φέραμε την πολύ μαλακή γόμα. Έχουν γίνει μόνο δυο αγώνες με την νέα μορφή της πίστας οπότε δεν είναι από τις περιπτώσεις που οι ομάδες έχουν μεγάλη εξοικείωση. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί μια περίοδος εκμάθησης ειδικά για την πάρα πολύ μαλακή γόμα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών».



Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Χόκενχάιμ. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο (2.285μ) από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα.


Ο τοπικός ήρωας Σέρτζιο Πέρεζ υπογράφει αυτόγραφα για τους συμπατριώτες του.


Πίσω από την επιστροφή της F1 στο Μεξικό βρίσκεται η βούληση του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη. Ο λόγος για τον Κάρλος Σλιμ, βασιλιά των τηλεπικοινωνιών στην Λατινική Αμερική. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που φέτος αγωνίζεται στη Force India βρέθηκε να αγωνίζονται στην κορωνίδα του motorsport ως μέρος του σχεδιασμού που έχει ο Σλιμ για την επιστροφή της F1 στην πατρίδα του.

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 21:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, COSMΟΤΕ.

GP Μεξικό, πίστα Hermanos Rodriquez

Μήκος πίστας:

4304m

Γύροι αγώνα:

71

Απόσταση:

305.584km

Στροφές:

16, επτά αριστερές, 9 δεξιές

Ρεκόρ γύρου:

1:19.480 (Ρόσμπεργκ 2015)

Αλλαγές στο γύρο:

52

Κατανάλωση καυσίμου:

Χαμηλή

Υψόμετρο:

2285m

Ζώνες DRS:

Στροφή 16/1 και στροφή 3/4

Τελική ταχύτητα:

349km/h στο τέλος της ευθείας των πιτ




Κατάμεστο ήταν πέρυσι τo κομμάτι του Σταδίου πριν τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr