To λάθος του Φέτελ βοήθησε το Ρικιάρντο να κερδίσει!

Ο Φέτελ κοπανάει το Ρόσμπεργκ, βραδύνει το Φερστάπεν, καταστρέφει τη Ferrari σε μια κίνηση. Όλα  λειτουργούν υπέρ του Ρικιάρντο καθώς η Mercedes χάνει το στρατηγικό πλεονέκτημα...

Στιγμές μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στο GP της Μαλαισίας, τα μονοθέσια πλησιάζουν στην πρώτη δεξιά στροφή. Ο Φέτελ που εκκινούσε 5ος και έχει φύγει καλύτερα από το Φερστάπεν που ήταν μπροστά του (3ος) βλέπει ένα κενό στην εσωτερική και αποφασίζει να το εκμεταλλευτεί. Ο Φερστάπεν καταλαβαίνει ότι από κει αποκλείεται να στρίψει ο Γερμανός, φρενάρει νωρίτερα και η Ferrari φεύγει με μούτρα και κοπανάει με το εμπρός αριστερό τροχό στο πίσω μέρος της Mercedes του Ρόσμπεργκ. Καταρρέουν τα ψαλίδια της ανάρτησης και αγώνας τέλος για το Φέτελ.




Ο Φερστάπεν φρενάρει νωρίτερα και μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό για ν' αποφύγει τη Ferrari που βρίσκεται πάνω στο κερμπ. Ο Φέτελ στη συνέχεια έπεσε πάνω στη Mercedes.

Η Red Bull αποκτά ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της Mercedes
από τη στιγμή που ο Ρόσμπεργκ είναι τελευταίος και η πιο γρήγορη Ferrari εκτός. Με δυο μονοθέσια πίσω από τη Mercedes οι Αυστριακοί εφαρμόζουν δυο διαφορετικές στρατηγικές. Ο Ρικιάρντο ακολουθεί το Χάμιλτον και τον υποχρεώνει να αλλάζει ελαστικά νωρίτερα απ’ ότι θα ήθελε ώστε να διατηρεί τη διαφορά και ν’ αποφύγει την παράκαμψη που θα έφερνε τον Αυστραλό μπροστά. Ο Φερστάπεν ακολουθεί μια πιο επιθετική στρατηγική 3 αλλαγών με μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας που θεωρητικά είναι ταχύτερη. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί ο Ολλανδός  μπροστά από το Βρετανό στο φινάλε και να του κλέψει τη νίκη αν κατάφερνε να κρατηθεί εμπρός του. Στη Mercedes που το καταλαβαίνουν αυτό πιέζουν το Χάμιλτον να φτιάξει τέτοια διαφορά από το Φερστάπεν ώστε να έχει περιθώριο να μπει στα πιτ ν’ αλλάξει ελαστικά και να παραμείνει εμπρός. Στη Μαλαισία η θερμοκρασία είναι στους 34 βαθμούς στον αέρα, στους 59 στο οδόστρωμα και η υγρασία αγγίζει το 55%.



Δείτε τη διαφορά στρατηγικής των δυο οδηγών της Red Bull. Όταν οι Χάμιλτον, Ρικιάρντο θα έμπαιναν στα πιτ για 2η φορά ο Φερστάπεν θα βρίσκονταν επικεφαλής.


Συνθήκες ασφυξίας με λίγα λόγια, όλη αυτή η πίεση οδηγεί σε αστοχία της υβριδικής μηχανής
. Ο Χέλμουτ Μάρκο σχολίασε χαρακτηριστικά: «Είχαμε ξεκάθαρα το στρατηγικό πλεονέκτημα και μαντεύω πως προκαλέσαμε πιέζοντάς το Χάμιλτον, το σπάσιμο της υβριδικής μηχανής του. Τον πιέζαμε σταθερά και ήξερε πως κινδύνευε να χάσει την πρώτη θέση αν δεν άνοιγε τη διαφορά. Το να πηγαίνει συνεχώς τέρμα γκάζι προφανώς δεν ήταν ότι καλύτερο για τη μηχανή του».



Η σκληρή γόμα πήγε μέχρι 31 γύρους σίγουρα ο Χάμιλτον θα χρειάζονταν και άλλο πιτ στοπ.

Λίγες στροφές προτού μείνει ο Χάμιλτον ο Ρικιάρντο δέχεται επίθεση από το Φερστάπεν
που έχει ταχύτερη στρατηγική. Αμύνεται θαυμάσια κρατώντας πίσω το νεαρό Ολλανδό. Αμέσως μετά την εγκατάλειψη της Mercedes και δεδομένου ότι οι Ρόσμπεργκ, Ράικονεν είναι εκτός εμβέλειας στη Red Bull κάνουν τη χειρότερη δυνατή επιλογή για το Φερστάπεν: Τον βάζουν να περιμένει στα πιτ πίσω από το Ρικιάρντο. Ο Ολλανδός μάλιστα είχε τη σκληρή γόμα για 14 γύρους ενώ απέμεναν άλλοι 15 για την καρό σημαία. Δε χρειάζονταν πιτ στοπ. Ο Αυστραλός την είχε για 20 γύρους, πιθανόν δε θα άντεχε 35, το μέγιστο που άντεξε ήταν 31 γύρους στη Renault του Πάλμερ. Η Pirelli όριζε ως μέγιστο όριο χρήσης της σκληρής γόμας τους 28 γύρους. Στη Red Bull αποφάσισαν λοιπόν να δώσουν νίκη/προτεραιότητα στο Ρικιάρντο που «θυσίασαν» νωρίτερα με την πιο αργή στρατηγική. Ο Ρικιάρντο παρότι εκκινούσε 4ος βρέθηκε πίσω από το Χάμιλτον γιατί ο Φερστάπεν έχασε θέσεις προσπαθώντας ν’ αποφύγει τους Ρόσμπεργκ, Φέτελ που χτύπησαν μπροστά του.



Κοντολογίς, ο Φέτελ κοπανάει το Ρόσμπεργκ, βραδύνει το Φερστάπεν, καταστρέφει τη Ferrari
του σε μια κίνηση. Όλα αυτά λειτουργούν υπέρ του Ρικιάρντο καθώς η Mercedes χάνει το στρατηγικό πλεονέκτημα και προσπαθεί να καλύψει το Φερστάπεν με αποτέλεσμα να σπάσει η υβριδική μηχανή του Χάμιλτον. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν στο Φέτελ και ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του Ιαπωνικού GP για την σύγκρουση με το Ρόσμπεργκ.

Κλείνοντας αξίζει να σταθούμε στην προσπάθεια του Ρόσμπεργκ να περάσει το Ράικονεν. Ο Γερμανός ορμάει από την εσωτερική στη στροφή 2 και κοπανάει τη Ferrari. Είχε τη διαφορά ταχύτητας που θα του επέτρεπε να περάσει πιο καθαρά, ήταν μια βεβιασμένη ενέργεια και ορθώς κατά τη γνώμη μας πήρε ποινή. Υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή ανάμεσα στον αγώνα ρόδα με ρόδα όπως απολαύσαμε ανάμεσα σε Ρικιάρντο και Φερστάπεν και στη σύγκρουση με τον αντίπαλο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr