F1, Βαρκελώνη, 5η μέρα δοκιμών εξέλιξης: Ταχύτερη η Williams

Ο Φελίπε Μάσα έγινε ο πρώτος οδηγός που σπάει φέτος το φράγμα του 1:24, σημειώνοντας 1:23.5 στη Βαρκελώνη. Σημειώστε πως ο χρόνος της περσινής pole ήταν στο 1:25.2

Το πρωί ο Χάμιλτον πίεσε τη Mercedes W06 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli και σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο με τη συγκεκριμένη γόμα στη Βαρκελώνη φέτος. Ταχύτερος όλων την 4η μέρα δοκιμών (σ.σ: την προηγούμενη Κυριακή) ήταν ο άλλος οδηγός της ομάδας, Νίκο Ρόσμπεργκ.
Ο χρόνος του Χάμιλτον σημειώθηκε σε ένα σερί 12 γύρων που συνολικά ήταν αρκετά γρήγοροι. Αξίζει να σημειωθεί η χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος που δεν ξεπερνούσε το πρωί τους 15 βαθμούς Κελσίου – 8 στον αέρα – πριν αρχίσει να ψιχαλίζει. Ενδεικτικά παραθέτουμε τους ταχύτερους χρόνους που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής στη Βαρκελώνη φέτος με βάση και τον τύπο ελαστικού που χρησιμοποιήθηκε ανεξαρτήτως μέρας.

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γόμα

1. Grosjean

Lotus-Mercedes

1:24.067

 

(SS)

2. Rosberg

Mercedes

1:24.321

+0.254

(M)

3.Maldonado

Lotus-Mercedes

1:24.348

 +0.281

(SS)

4. Ricciardo

Red Bull-Renault

1:24.574

+0.507

(S)

5. Raikkonen

Ferrari

1:24.584

+0.517

(S)

6. Massa

Williams-Mercedes

1:24.672

+0.605

(S)

7. Perez

Force India-Mercedes

1:24.702

+0.635

(SS)

8. Verstappen

Toro Rosso-Renault

1:24.739

 +0.672

(SS)

9. Hamilton

Mercedes

1:24.923

+0.856

(M)

10. Kvyat

Red Bull-Renault

1:24.941

+0.874

(S)

11. Nasr

Sauber-Ferrari

1:24.956

+0.889

(SS)

12. Bottas

Williams-Mercedes

1:25.345

+1.278

(S)

13. Sainz Jr

Toro Rosso-Renault

1:25.604

+1.537

(SS)

14. Alonso

McLaren-Honda

1:25.961

+1.894

(S)

15. Palmer

Lotus-Mercedes

1:26.280

+2.213

(S)

16. Vettel

Ferrari

1:26.312

+2.245

(S)

17. Ericsson

Sauber-Ferrari

1:26.340

+2.273

(S)

18. Hulkenberg

Force India-Mercedes

1:26.591

+2.524

(S)

19. Wehrlein

Force India-Mercedes

1:27.333

+3.266

(M)

20. Button

McLaren-Honda

1:28.182

+4.115

(M)

21. Wolff

Williams-Mercedes

1:28.906

+4.839

(M)


Στη McLaren αποφάσισαν να λύσουν με πατέντα δική τους, προσωρινά, το πρόβλημα του στεγανοποιητικού (seal) στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα που ανακτά ενέργεια από τα καυσαέρια (Motor Generator Unit – Kinetic) ώστε να δώσουν περισσότερο χρόνο στη Honda να επιλύσει καλύτερα το πρόβλημα στην Ιαπωνία. Η μισή μέρα κύλησε με προβλήματα για τη Βρετανική ομάδα, ο Μπάτον μετά βίας έκανε ένα χρονομετρημένο γύρο παρότι βγήκε 6 φορές από τα πιτ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ομάδας το πρόβλημα ήταν σε διαρροή υδραυλικού υγρού. 

Αρκετές ομάδες παρουσίασαν αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο ενόψει Αυστραλίας, πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Toro Rosso που άλλαξε εντελώς ρύγχος. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Τζέιμς Κέι αναφερόμενος στην αναβάθμιση, περιέγραψε την STR10 που εμφανίστηκε σήμερα ως εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο.



Αυτό ήταν το ρύγχος της Toro Rosso στο πρώτο τεστ της Βαρκελώνης. Στο τιμόνι βρίσκεται ο Μαξ Φερστάπεν.



Έτσι εμφανίστηκε σήμερα το μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας, με ρύγχος που μοιάζει πολύ μ' αυτό της Red Bull. Στο τιμόνι βρίσκεται ο Κάρλος Σάινθ.

Οι ψιχάλες που έπεφταν την τελευταία ώρα των δοκιμών επηρέασαν την παρουσία των μονοθεσίων στην πίστα, λογικά λοιπόν οι γύροι που συμπληρώθηκαν είναι λιγότεροι από το σύνηθες.

Οι χρόνοι μέχρι τη μεσημεριανή ανάπαυλα ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m24.881s

-

48

2

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m25.763s

0.882s

29

3

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1m25.947s

1.066s

45

4

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1m27.079s

2.198s

33

5

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m27.802s

2.921s

33

6

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m27.813s

2.932s

28

7

Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso/Renault

1m27.866s

2.985s

34

8

Jenson Button

McLaren/Honda

1m31.479s

6.598s

7

Το απόγευμα η Mercedes παρουσίασε πρόβλημα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) έτσι ο Χάμιλτον δεν μπόρεσε να αυξήσει τον αριθμό των γύρων του καθώς οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας δεν μπόρεσαν να επιλύσουν το πρόβλημα έγκαιρα.

Ο Μάσα χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα έγραψε χρόνο ρεκόρ για λογαριασμό της Williams το απόγευμα. Από τη Βρετανική ομάδα είχαν τονίσει πως αυτό το 4ημερο με το νέο αεροδυναμικό πακέτο θα φανεί η δυναμική της FW30.

Πιο παραγωγικός σήμερα ήταν ο Μάρκους Έρικσον με τη Sauber που ξεπέρασε κατά πολύ τους 100 γύρους φτάνοντας τους 122.

Ο συνιδιοκτήτης της McLaren, Ρον Ντένις μιλώντας στους δημοσιογράφους για τον τραυματισμό του Αλόνσο τόνισε: " Η επαφή με τον τοίχο τον ταρακούνησε. Η γνώμη του γιατρού ήταν να τον αφήσουμε να ξεκουραστεί σ' αυτό το 4ημερο ώστε να είναι πιο πιθανό να είναι ετοιμοπόλεμος για τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία".

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m23.500s

-

103

2

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m24.276s

0.776s

122

3

Lewis Hamilton

Mercedes

1m24.881s

1.381s

48

4

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1m25.947s

2.447s

75

5

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1m26.177s

2.677s

75

6

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m26.327s

2.827s

80

7

Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso/Renault

1m26.962s

3.462s

86

8

Jenson Button

McLaren/Honda

1m31.479s

7.979s

7






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr