GP ΗΠΑ: Ταχύτεροι οι Αλόνσο – Φέτελ στα ελεύθερα!

Με ομίχλη, υγρασία και αρκετό κρύο υποδέχτηκε το COTA (Circuit of the Americas) ομάδες, πιλότους και μηχανικούς.

Στην πρώτη περίοδο δοκιμών η ομίχλη επηρέασε την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Το ιατρικό ελικόπτερο δεν μπορούσε να απογειωθεί λόγω ορατότητας ενώ μετέπειτα διαπιστώθηκε πρόβλημα στην κεραία του. Έτσι χρειάστηκε να έρθει άλλο ελικόπτερο από το Ώστιν. Τελικά η δράση στην πρώτη περίοδο δε διήρκησε ούτε μια ώρα με τον Αλόνσο να είναι ταχύτερος την ώρα που ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Τόσο ο Έκι Κοβαλάινεν με τη Lotus όσο και οι Δανιήλ Κβιάτ με την Toro Rosso και Αλεσάντρο Ρόσι με την Caterham πραγματοποίησαν αξιοπρεπείς εμφανίσεις.

Η Pirelli είχε στη διάθεση όλων των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες
τη μέση και τη σκληρή. Στην πρώτη περίοδο χρησιμοποιήθηκε ως επί το πλείστον η σκληρή γόμα.  Από την Ιταλική εταιρεία τόνιζαν πως φέτος περιμένουν στρατηγική δυο πιτ στοπ στον αγώνα.
Πέρυσι που στη διάθεση των ομάδων υπήρχαν οι ίδιες γόμες  - μέση και σκληρή - που ήταν όμως συνολικά πιο σκληρές είχε υοιθετηθεί στρατηγική 1 πιτ στοπ στον 20ο γύρο με τη διαφορά ανάμεσα στις δυο γόμες να καταγράφεται στο μισό δευτερόλεπτο.
Φέτος οι πρώτες αναλύσεις δείχνουν πως όσοι επιλέξουν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της μέσης γόμας πιθανόν να πάνε σε τακτική δυο πιτ στοπ. Όπως και να έχει Red Bull και Lotus εντυπωσίασαν με το ρυθμό που μπορούσαν να ακολουθήσουν για πάνω από 10 γύρους με τη μέση γόμα.



Στη δεύτερη περίοδο που διήρκησε 90 λεπτά τα πράγματα άλλαξαν δραστικά. Η χρήση της μέσης γόμας και η βελτίωση του κρατήματος της πίστας έριξαν τους χρόνους κατά 1 δευτερόλεπτο με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας αλλά και να εντυπωσιάζει με την σταθερότητα που επέδειξε σε ρυθμό χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα.

Πολύ καλή η εμφάνιση του Κοβαλάινεν που έφερε τη Lotus στην 5η θέση όντας ταχύτερος από τον έτερο πιλότο της ομάδας Ρομάν Γκροζάν. Ο Φινλανδός που αντικαθιστά το Ράικονεν στους δυο τελευταίους αγώνες της χρονιάς συμπλήρωσε 41 γύρους προσπαθώντας να βρει τα πατήματά του και τελικά πέτυχε χρόνο 2 δέκατα ταχύτερο από του Γκροζάν. Η Lotus έβγαλε δελτίο Τύπου ευχόμενη «καλή ανάρρωση» στο Ράικονεν που χειρουργήθηκε με επιτυχία χτες και βρίσκεται σε μετεγχειρητικό στάδιο.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο Σάββατο στις 20:00 το βράδυ ώρα Ελλάδος.

Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:


Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                   Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Fernando Alonso       Ferrari                 1m38.343s           16

 2. Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m38.371s  +0.028s  25

 3. Valtteri Bottas       Williams-Renault        1m38.388s  +0.045s  17

 4. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          1m38.532s  +0.189s  18

 5. Nico Rosberg          Mercedes                1m38.657s  +0.314s  21

 6. Lewis Hamilton        Mercedes                1m38.979s  +0.636s  21

 7. Felipe Massa          Ferrari                 1m39.005s  +0.662s  17

 8. Mark Webber           Red Bull-Renault        1m39.083s  +0.740s  17

 9. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari          1m39.158s  +0.815s  17

10. Pastor Maldonado      Williams-Renault        1m39.200s  +0.857s  15

11. Romain Grosjean       Lotus-Renault           1m39.238s  +0.895s  13

12. Sergio Perez          McLaren-Mercedes        1m39.256s  +0.913s  17

13. Heikki Kovalainen     Lotus-Renault           1m39.487s  +1.144s  18

14. Adrian Sutil          Force India-Mercedes    1m39.699s  +1.356s  15

15. Paul di Resta         Force India-Mercedes    1m39.836s  +1.493s  15

16. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari      1m39.863s  +1.520s  19

17. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Ferrari      1m40.065s  +1.722s  20

18. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m40.662s  +2.319s  21

19. Alexander Rossi       Caterham-Renault        1m41.399s  +3.056s  21

20. Max Chilton           Marussia-Cosworth       1m41.605s  +3.262s  19

21. Charles Pic           Caterham-Renault        1m42.054s  +3.711s  19

22. Rodolfo Gonzalez      Marussia-Cosworth       1m43.716s  +5.373s  17

Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                  Χρόνος    Διαφορά  Γύροι

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m37.305s           35

 2. Mark Webber           Red Bull-Renault       1m37.420s  +0.115s  37

 3. Nico Rosberg          Mercedes               1m37.785s  +0.480s  38

 4. Lewis Hamilton        Mercedes               1m37.958s  +0.653s  38

 5. Heikki Kovalainen     Lotus-Renault          1m38.073s  +0.768s  41

 6. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m38.229s  +0.924s  40

 7. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari         1m38.254s  +0.949s  40

 8. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m38.255s  +0.950s  33

 9. Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m38.269s  +0.964s  34

10. Fernando Alonso       Ferrari                1m38.461s  +1.156s  33

11. Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m38.719s  +1.414s  31

12. Felipe Massa          Ferrari                1m38.938s  +1.633s  37

13. Sergio Perez          McLaren-Mercedes       1m38.941s  +1.636s  31

14. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     1m39.246s  +1.941s  28

15. Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m39.410s  +2.105s  34

16. Valtteri Bottas       Williams-Renault       1m39.512s  +2.207s  37

17. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m39.579s  +2.274s  36

18. Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m39.784s  +2.479s  33

19. Charles Pic           Caterham-Renault       1m40.376s  +3.071s  39

20. Giedo van der Garde   Caterham-Renault       1m40.563s  +3.258s  35

21. Max Chilton           Marussia-Cosworth      1m46.226s  +8.921s  31

22. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth      1m47.009s  +9.704s  20

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr