Δοκιμάζουμε τα νέα Continental SportContact 7

Δοκιμάζουμε σε πραγματικές συνθήκες στη μονάδα έρευνας και εξέλιξης Contidrom της Continental τη νέα γενιά ελαστικών υψηλών επιδόσεων SportContact 7 που έχει σχεδιαστεί για αναβαθμισμένες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.

Το Contidrom είναι μια από τις πιο βασικές μονάδες εξέλιξης της Continental και διαθέτει ένα σύμπλεγμα εγκαταστάσεων και εξειδικευμένων διαδρομών με ποικιλία συνθηκών και οδοστρώματος στις οποίες πραγματοποιούνται οι δοκιμές και οι εξομοιώσεις σε όλα τα ελαστικά της Continental. Φέτος το Contidrom συμπληρώνει 54 χρόνια λειτουργίας κατά τη διάρκεια των οποίων υπάρχει μια συνεχής αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού.

Σήμερα εκτός από την οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων μήκους 2,8 Km η οποία ήταν η πρώτη διαθέσιμη διαδρομή έχουν προστεθεί πίστες 1,8 km και 3,8 km για δυναμικές δοκιμές σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα αντίστοιχα καθώς και χωμάτινες διαδρομές για εξέλιξη ελαστικών εκτός δρόμου. Πιο πρόσφατη προσθήκη είναι αυτή της στεγαζόμενης νέας αυτοματοποιημένης μονάδας AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) στην οποία υπάρχει δυνατότητα διατήρησης σταθερών συνθηκών ανεξάρτητα από την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.





Στο Contidrom μπορέσαμε να δοκιμάσουμε τα Continental SportContact 7, τη νέα γενιά ελαστικών υπερυψηλών επιδόσεων. Η αναβάθμιση των επιδόσεων των νέων SportContact 7 έχει τρεις βασικούς τεχνολογικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά το ασύμμετρο προσαρμοζόμενο σχεδιασμό του πέλματος ο οποίος μεγιστοποιεί την απόδοση σε στεγνό και βρεγμένο. Κατά την κίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα το αποτύπωμα επαφής του ελαστικού με το δρόμο εκτείνεται μέχρι το σημείο του πέλματος με την πιο έντονη αυλάκωση προσφέροντας αυξημένη αποβολή νερού και καλύτερη πρόσφυση στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα αλλά και στη στροφή. Σε στεγνό οδόστρωμα οι πλευρικές δυναμικές φορτίσεις είναι εντονότερες και το αποτύπωμα επαφής αυξάνεται προς την εξωτερική πλευρά η οποία χάρη στην ειδική σχεδίαση και τη δομική ενίσχυση προσφέρει σταθερά υψηλή πρόσφυση και ακρίβεια στους χειρισμούς. Η δεύτερη τεχνολογική καινοτομία των SportContact 7 αφορά την εξειδίκευση για σε κάθε τύπο αυτοκινήτου.


Τα SportContact 7 είναι τα πρώτα ελαστικά της κατηγορίας υψηλών επιδόσεων με κατασκευαστική εξειδίκευση για κάθε τύπο αυτοκινήτου ώστε να μην υπάρχει διαφοροποίηση της συμπεριφοράς εξαιτίας του βάρους, του μεγέθους και της ισχύος, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά σπορ ελαστικά. Κάθε κωδικός ελαστικού έχει ειδικά προσαρμοσμένη σταθερότητα πλευρικού τοιχώματος όπως και σύνθεση γόμας αλλά και πρόσφυση σε συγκεκριμένες συνθήκες φορτίου, ώστε να ταιριάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες της κατηγορίας που προορίζεται και να εξασφαλίζει έτσι την βέλτιστη απόδοση. Τέλος καθοριστικό ρόλο έχει παίξει η περεταίρω εξέλιξη της τεχνολογίας μείγματος καουτσούκ Black Chili στην οποία βασίζεται η ελαστικότητα της γόμας. Η βελτιωμένη χημική σύσταση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει κάνει δυνατό τον συνδυασμό πολύ μαλακής γόμας με ένα εξαιρετικά άκαμπτο σκελετό με χαμηλό προφίλ. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει πολύ υψηλή πρόσφυση χωρίς όμως το πρόβλημα των παραμορφώσεων και της αλλοίωσης του σχεδίου του πέλματος που έχει μια μαλακή γόμα, εξασφαλίζοντας έτσι ακρίβεια, σταθερότητα και ομοιογένεια της συμπεριφοράς ακόμα και στα έντονα δυναμικά φορτία.



Χάρη σε όλα τα παραπάνω τα Continental SportContact 7 έχουν ξεπεράσουν σε κάθε παράμετρο απόδοσης τα προηγούμενα SportContact 6. Χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε πως τα νέα ελαστικά έχουν υψηλότερες από 3-8% επιδόσεις στην συμπεριφορά και στο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, 10% καλύτερη απόδοση στην πίστα και 17% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Παρά μάλιστα το γεγονός πως πρόκειται για ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων με βασικό στόχο την απόδοση έχουν πιστοποιηθεί στην κατηγορία C σε ενεργειακό επίπεδο αποδεικνύοντας την βελτίωση και στην οικονομία καυσίμου.
Μια γεύση όλων των παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε στο Contidrom οδηγώντας τα νέα SportContact 7 σε διάφορες δοκιμασίες σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Στο φρενάρισμα στο βρεγμένο πραγματοποιώντας τη δοκιμή με τη νέα αλλά και την προηγούμενη γενιά με τα ίδια ακριβώς αυτοκίνητα η βελτίωση είναι άμεσα αντιληπτή σε επίπεδο αίσθησης τόσο στην ένταση της επιβράδυνσης που αντιλαμβάνεσαι όσο και στην σταθερότητα του φρεναρίσματος από το αρχικό πάτημα του πεντάλ μέχρι και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα καταγραφής της απόστασης ακινητοποίησης φρενάροντας από τα 80 km/h είδαμε διαφορές της τάξης των περίπου 2-3 m μεταξύ των δύο ελαστικών. Αντίστοιχα ξεκάθαρη είναι η διαφορά των νέων με τα προηγούμενα ελαστικά και στην οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και ειδικά σε ότι αφορά την διαθέσιμη πρόσφυση. Τα SportContact 7 επιτρέπουν στον οδηγό να μεταφέρει περισσότερη ταχύτητα μέσα στην στροφή χωρίς να χαθεί η κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους, αλλά και να πατήσει νωρίτερα το γκάζι στην έξοδο. Την ίδια στιγμή η πολύ καλή αποβολή νερού, παρά την αυξημένη επιφάνεια γόμας του ίχνους επαφής, δίνει την σιγουριά της ομοιογένειας και της γραμμικότητας ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης.

Η πολύ καλή συνολική απόδοση των SportContact 7 κορυφώνεται όμως στο στεγνό όπου οδηγώντας αυτοκίνητα και με τους τρεις τύπους μετάδοσης (εμπρός, πίσω, 4WD) εισπράξαμε μια συμπεριφορά που καθορίζεται αφενός από την πολύ υψηλή πρόσφυση και την ακρίβεια τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην έντονη φόρτιση επάνω στη στροφή, και αφετέρου από την σταθερότητα αυτής της συμπεριφοράς ακόμα και μετά από πολλούς γύρους με συνεχή πίεση. Σημαντικό πλεονέκτημα μάλιστα είναι πως παρά την ικανότητα διαχείρισης μεγάλων πλευρικών φορτίσεων – ειδικά στις πολύ γρήγορες καμπές - η συμπεριφορά και οι αντιδράσεις δεν γίνονται απότομες στο σπάσιμο της πρόσφυσης όπως συνήθως παρατηρείται σε ελαστικά πολύ υψηλών επιδόσεων. Αυτή η σταθερότητα της απόδοσης ακόμα και όταν αναπτυχθούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την φιλικότητα στο όριο καθιστούν τα SportContact 7 ιδανικά ακόμα και για χρήση στην πίστα όπου οι απαιτήσεις από τα ελαστικά εκτοξεύονται.

Οι πρώτες εντυπώσεις λοιπόν από τα νέα SportContact 7 κάνουν σαφές πως μιλάμε για μια κορυφαία επιλογή στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων και αυτό μεγαλώνει την ανυπομονησία μας να τα οδηγήσουμε και στις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών δρόμων. Η παραγωγή τους έχει ήδη αρχίσει και η διάθεση θα ξεκινήσει για ορισμένους κωδικούς μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους και θα επεκταθεί από τις αρχές τους 2022. Σε αρχική φάση θα είναι διαθέσιμοι 42 κωδικοί σε διαστάσεις από 19’’-23’’ενώ σταδιακά θα προστίθενται και νέοι κωδικοί ώστε τελικά η γκάμα να διευρυνθεί από 18’’-24’’.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr