Η Τεχνητή Νοημοσύνη σώζει

Η τεχνητή νοημοσύνη σίγουρα θα αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.


Η βασικότερη αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία θα συντελεστεί στην αυτόνομη οδήγηση. Η αυτονομία επιπέδου 5, που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν πλήρως χωρίς οδηγό, θα στηριχθεί πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη. Ενώ παραμένει το ερώτημα εάν το σύστημα είναι ασφαλές σε όλες τις πιθανές συνθήκες οδήγησης, το μέγεθος της αγοράς για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να τριπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της McKinsey, περίπου το 10-15% των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030 θα διαθέτουν προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν τεράστια ποσά για να αναπτύξουν τα επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης. Παράλληλα, η ενσωμάτωσή της στην παραγωγική διαδικασία υπόσχεται να αυξήσει την απόδοση και την οικονομία κατά 20%.




Έτσι, από τα 41,1 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν εφέτος για την έρευνα και τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία, το συγκεκριμένο ποσό αναμένεται να φθάσει τα 114,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2029. Τα επίπεδα 1 και 2 (περισσότερο σαν συστήματα υποβοήθησης οδηγού) εξακολουθούν να είναι τα πιο διαδεδομένα, με την αυτόνομη οδήγηση, ουσιαστικά, να ξεκινά από το επίπεδο 3 (π.χ. ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, σε μποτιλιαρίσματα και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων). Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κυκλοφορήσει μοντέλα που ήδη παρέχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, ενώ σύντομα θα υπάρξουν και άλλες.

Από την άλλη πλευρά, η συνδεσιμότητα που χρησιμοποιεί η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια του οχήματος, κυρίως χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ανίχνευση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ακόμη και η ανίχνευση κόπωσης.




Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην προγνωστική συντήρηση. Αναλύοντας τα δεδομένα του οχήματος, μπορεί να προβλέψει μηχανικές βλάβες και να προτείνει αντικατάσταση ή επισκευή ορισμένων εξαρτημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτελέσει πηγή πιθανής εξοικονόμησης κόστους, καθώς θα εντοπιστεί το πρόβλημα πριν αυτό γίνει μεγαλύτερο. Τα οχήματα υψηλής σύνδεσης θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες που ο οδηγός απολαμβάνει σήμερα στο κινητό του, όπως, για παράδειγμα, να επιτρέπει να αναπαράγει την αγαπημένη μουσική του ή να ολοκληρώσει τις αγορές του από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι κατασκευαστές ξοδεύουν τεράστια ποσά σε αυτόν τον χώρο. Η VW έχει προϋπολογίσει 122 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση μεταξύ 2023 και 2027.

Η Honda συνεργάστηκε με τη Sony για να λανσάρει την Afeela, μία μάρκα κινητικότητας με ένα εξαιρετικά συνδεδεμένο πρωτότυπο μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η Stellantis συνεργάζεται με την Amazon για να σχεδιάσει το λογισμικό για το «έξυπνο πιλοτήριό» της, που θα ενσωματωθεί στις 14 μάρκες του γκρουπ. Με την ενσωμάτωση του ChatGPT ή παρόμοιων διεπαφών συνομιλίας AI, οι κατασκευαστές δημιουργούν έναν «ταξιδιωτικό βοηθό» για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Μπορεί να λειτουργήσει και ως τουριστικός οδηγός ή να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση των ψηφιακών πληρωμών. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας, την παροχή συμβουλών για τη στάθμευση κ.λπ. Αυτό, επίσης, θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.




Οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας, όπως η Tesla, η Xpeng και η Nio, επενδύουν επιθετικά σε λογισμικό και δεδομένα. Η AI δεν αποτελεί πλέον ένα απλό χαρακτηριστικό, αλλά έναν στρατηγικό παράγοντα που θα κρίνει τον ανταγωνισμό στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επόμενη δεκαετία. Η επιτυχία των αμερικανικών και κινεζικών κατασκευαστών φαίνεται να οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις σε λογισμικό και δεδομένα, καθώς και στην αναπτυγμένη υπολογιστική ισχύ.

Για παράδειγμα, η Tesla έχει ήδη προχωρήσει με το Autopilot, ενώ στην Κίνα, οι Xpeng και Nio προσφέρουν προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Επίσης, η Geely εφαρμόζει φωνητικό έλεγχο για βασικές λειτουργίες και η BYD χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόζει το όχημα στις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού σε πραγματικό χρόνο. Στη Ευρώπη, η BMW έχει εξελίξει το δικό της φωνητικό σύστημα, ενώ η Mercedes συνεργάζεται με τη Google για τη βελτίωση της πλατφόρμας MBUX.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr