Αντιδράσεις για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων

Αντιδράσεις για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο ζητούν οι δάσκαλοι ΔΟΕ: Η ψήφος συναδέλφων μετατρέπεται σε μόρια - Ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων: Θα κλείσουμε, αν δεν επιλέγουμε τους συνεργάτες μας

Αντιδράσεις για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων
Αρχαιότητα και προϋπηρεσία αποτελούν το βασικό κριτήριο μοριοδότησης που «βαραίνει» πιο πολύ από τα τυπικά προσόντα, όπως τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά στο πολυνομοσχέδιο που συζητείται για δεύτερη ημέρα σήμερα στη Βουλή.

Συνολικά το κριτήριο της επιστημονικής - παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης αποτιμάται με 9 ως 11 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, από τις οποίες το διδακτορικό δίπλωμα με 4 μονάδες και ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών με 3 μονάδες.

Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 14 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, από τις οποίες η υπηρεσιακή κατάσταση αποσπά 11 μονάδες κατ' ανώτατο όριο.

Κλείσιμο
Το κριτήριο, «συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο - προσωπικότητα - γενική συγκρότηση», αντιστοιχεί σε 12 μονάδες κατ' ανώτατο όριο (33% συνολικά) που θα συγκεντρώνονται από τις ψήφους των καθηγητών των σχολείων για την επιλογή του διευθυντή τους.

Να απoσυρθεί το «κατεπείγον» σχέδιο νόμου ζητεί η ΔΟΕ και τονίζει:

« Με μια κίνηση αποκαλυπτική των προτεραιοτήτων που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (τον έλεγχο δηλαδή του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης – κάτι που απέδειξε και η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης δια της πεπατημένης που άλλοτε κατακεραύνωνε) και σε πλήρη αναντιστοιχία με τα όσα εύηχα είχε εξαγγείλει στη συνάντηση προχώρησε στην κατάθεση στη Βουλή του «κατεπείγοντος» νομοσχεδίου για την εκπαίδευση το οποίο αρχικά είχε τη μορφή τροπολογιών στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Αθλητισμού».

Και η ΔΟΕ χαρακτηρίζει αποσπασματικές, πρόχειρες και ατυχείς τις ρυθμίσεις για την επιλογή διευθυντών που καταδικάζουν τα σχετικά άρθρα στο να χαρακτηριστούν αποτυχημένα, αφού το νομοσχέδιο:

Διαχωρίζει την επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και σχολείων από αυτή των σχολικών συμβούλων, κάτι που πέρα από τις όποιες (προφανώς πολιτικές) σκοπιμότητες δημιουργεί σειρά πρακτικών ζητημάτων. Ταυτόχρονα διατηρεί τα συμβούλια Επιλογής Σχολικών Συμβούλων και Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού ενώ καταργεί αυτά των Δ/ντών Εκπαίδευσης και Δ/ντών σχολείων (επιλογές δύο αντιλήψεων και ταχυτήτων που αποκαλύπτουν σκοπιμότητα). Το δε «σώμα» επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης μόνο ως μια διάθεση αστεϊσμού σε λάθος πλαίσιο και χρόνο μπορεί να αντιμετωπιστεί, ειδικά όταν πρόκειται να αποφασίσει για έναν εντελώς άγνωστο υποψήφιο.

Θέτει αντισυνταγματικούς περιορισμούς και αποκλεισμούς στον αριθμό επιλογής σχολείων, στην αντιμετώπιση σπουδών του ίδιου επιπέδου (μεταπτυχιακά), στο χαρακτηρισμό προϋπηρεσίας ως διδακτικής (π.χ. εξαίρεση μετεκπαίδευσης, εκπαιδευτικής άδειας, θητείας των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων…). Ισοπεδώνει, επί της ουσίας, τα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων.

-Μετατρέπει το σύλλογο διδασκόντων σε συμβούλιο επιλογής με έναν πραγματικά καινοφανή και πρωτότυπο τρόπο στα εκπαιδευτικά χρονικά. Η ψήφος των συναδέλφων θα μετατρέπεται σε μόρια. Η ψηφοφορία θα είναι μυστική και δε θα υπάρχει καμία αιτιολόγηση.
 
Αντιμετωπίζονται αλήθεια μ’ αυτόν τον τρόπο οι παθογένειες της συνέντευξης του παρελθόντος;

Το αντίθετο. Είναι βέβαιο ότι αυτή η διαδικασία θα έχει δυσμενείς παρενέργειες στο παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής μονάδας και στις σχέσεις μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων.

Δεν αγγίζει καθόλου το ζήτημα της επιλογής των διευθυντών των μειονοτικών σχολείων, άγνωστο αν αυτό γίνεται από άγνοια ή σκοπιμότητα”.

«Γραμμένο στο πόδι» χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο ο αιρετός του Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δημήτρης Μπράτης ο οποίος τονίζει ότι για την επιλογή διευθυντών αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να μετατρέπεται η ψήφος των συναδέλφων σε μόρια και αναφέρει: «Είναι προφανές, από όλα τα παραπάνω, ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου είναι προχειρογραμμένο , κυριολεκτικά στο «πόδι». Είναι τόσα τα προβλήματα που θα δημιουργήσει, κατά την εφαρμογή του , που οι συντάκτες του δείχνουν να μην τα αντιλαμβάνονται. Αν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιθυμεί, πράγματι, την αξιοκρατική επιλογή στελεχών εκπαίδευσης θα πρέπει να αποσύρει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από τη Βουλή, να το δώσει στις ομοσπονδίες για διάλογο και να το θέσει στη διαβούλευση, έτσι ώστε μέσα από τη συζήτηση να προκύψει ένα κοινά αποδεκτό σύστημα επιλογής στελεχών, προς όφελος της εκπαίδευσης».

Και τονίζει «Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αυτό που επιχειρεί να κάνει με το παρόν νομοσχέδιο είναι ο ασφυκτικός κομματικός έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης, κατά το πρότυπο της επιλογής των περιφερειακών Δ/ντών και όχι η αντιμετώπιση και η λύση των ουσιαστικών προβλημάτων της Δημόσιας εκπαίδευσης . Δεν εξηγείται διαφορετικά η βιασύνη της να φέρει ως πρώτο νομοθέτημα στη Βουλή το ζήτημα της επιλογής στελεχών και όχι τα ζητήματα της κατάργησης της αξιολόγησης, της κάλυψης των κενών, των μόνιμων διορισμών, των αναπληρωτών, των υπηρεσιακών μεταβολών κλπ. που είναι τα ουσιαστικά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Το επιχείρημα ότι «τρέχουν» οι προθεσμίες και γι΄ αυτό νομοθετεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος δεν ευσταθεί.

Ο κ. Μπράτης υπογραμμίζει : «Εμπλέκει το σύλλογο διδασκόντων στις διαδικασίες, καθιστώντας τον, ουσιαστικά, «Συμβούλιο Επιλογής». Το κάνει αυτό, χωρίς όμως πρώτα να επανακαθορίσει τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και του Δ/ντή Σχολικής μονάδας. Ουσιαστικά καλεί το Σύλλογο Διδασκόντων να επιλέξει, έναν Δ/ντή, ο οποίος θα λειτουργεί με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και τις ίδιες αρμοδιότητες (καθηκοντολόγιο , πλαίσιο αξιολόγησης, Δ.Υ. κλπ). Αντί, δηλαδή, να ξεκινήσει τη συζήτηση από το περιεχόμενο ( ρόλος στελεχών –Συλλόγου Διδασκόντων –Δ/ντή), ξεκινά από την επιλογή των προσώπων, εμπλέκοντας το Σύλλογο σε μια διαδικασία αξιολόγησης –βαθμολόγησης των υποψηφίων, μέσω της ψήφου. Πραγματικά αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να μετατρέπεται η ψήφος των συναδέλφων σε μόρια.

Από την πλευρά τους o Σύλλογος Ιδρυτών Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων καταγγέλλουν την ΟΙΕΛΕ και τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη ότι με την έκδοση της τελευταίας Υπουργικής Απόφασης του αναπληρωτή , εκπλήρωσε την βασική επιθυμία της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, για ασφυκτικό περιορισμό της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και των υπηρεσιών που προσφέρουν στους μαθητές τους και τους γονείς τους. Εξ αιτίας της συρρίκνωσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες που επιβάλλει η απόφαση αυτή, θα χαθεί μεγάλος αριθμός θέσεων εργασίας που προσφέρουν τα ιδιωτικά σχολεία.

Και η Ομοσπονδία τονίζει: «Προφανώς, λοιπόν, αν συμβεί κάτι τέτοιο τα ιδιωτικά σχολεία θα κλείσουν. Γιατί ποιος αφελής θα θελήσει ποτέ να επενδύσει τα κεφάλαια του για την ίδρυση και λειτουργία ενός ιδιωτικού σχολείου, στο οποίο ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του δεν θα έχει κανένα λόγο στην επιλογή των συνεργατών του; Με ποια λογική οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τη λειτουργία των σχολείων τους, χωρίς να έχουν κανένα λόγο στο πώς λειτουργούν και διευθύνονται υφιστάμενοι;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης