ΝΔ: Πρόταση για σύσταση εξεταστικής για την Υγεία από το 1996 μέχρι σήμερα

ΝΔ: Πρόταση για σύσταση εξεταστικής για την Υγεία από το 1996 μέχρι σήμερα

Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζητούν η έρευνα να καλύπτει και την περίοδο της σημερινής Κυβέρνησης - Κάνουν λόγο για κομματικές σκοπιμότητες πίσω από την αντίστοιχη πρόταση των κυβερνητικών βουλευτών

ΝΔ: Πρόταση για σύσταση εξεταστικής για την Υγεία από το 1996 μέχρι σήμερα
Πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της διαχείρισης και των δαπανών της Δημόσιας Υγείας από το 1996 μέχρι σήμερα, κατέθεσαν ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης
και σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος, με επιστολή προς τον Πρόεδρο της Βουλής. 

Οι βουλευτές της
Νέας Δημοκρατίας
Κλείσιμο
υπογραμμίζουν ότι η έρευνα της Εξεταστικής Επιτροπής είναι ανάγκη να καλύπτει και την περίοδο της σημερινής Κυβέρνησης και επισημαίνουν τις κομματικές σκοπιμότητες που υπηρετεί αντίστοιχη πρόταση των κυβερνητικών βουλευτών, τονίζοντας: «Μετά από δύο και πλέον έτη στην Κυβέρνηση, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ
επέλεξε να καταθέσει μια πρόταση σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για το χώρο της Δημόσιας Υγείας, όχι από ενδιαφέρον για τα ανωτέρω ζητήματα, αλλά από την ανάγκη ενός πολιτικού αντιπερισπασμού: χρησιμοποιεί τις Εξεταστικές Επιτροπές σαν το μοναδικό «αντίμετρο», που μπορεί να προσφέρει προς την κοινή γνώμη έναντι των ατέλειωτων μέτρων περικοπών
συντάξεων και εν γένει εισοδημάτων που προκαλεί η κυβερνητική ανικανότητα. Την μικροπολιτική αυτή υστεροβουλία αποκαλύπτει το ίδιο το περιεχόμενο και της ως άνω πρότασης Εξεταστικής Επιτροπής που αφαιρεί από το πεδίο της διερεύνησης τόσο την περίοδο της παρούσας Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όσο και άλλες περιόδους, ευαίσθητες για νυν κυβερνητικά στελέχη ερχόμενα από το παρελθόν».
 
Αναφερόμενοι στην προσπάθεια ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να αφήσει εκτός ελέγχου την περίοδο της δικής τους Κυβέρνησης, τονίζουν: «Ιδιαιτέρως η περίοδος των δύο (2) τελευταίων ετών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα πρέπει οπωσδήποτε να τεθεί υπό τον έλεγχο μίας εξεταστικής επιτροπής δεδομένου ότι, πέραν των άλλων, έχουν ήδη αποσταλεί από τη Δικαιοσύνη προς τη Βουλή φάκελοι δικογραφίας που αφορούν στη συγκεκριμένη περίοδο και τυχόν αδικήματα υπουργών που δεν έχουν καταληφθεί από την αποσβεστική προθεσμία του αρ. 86 του Συντάγματος. Όσοι βουλευτές αρνηθούν να εξετασθεί η συγκεκριμένη περίοδος, στην πραγματικότητα θα έχουν αποδεχθεί και προκαλέσει την παραγραφή τυχόν αδικημάτων που ζητά η Δικαιοσύνη να ελεγχθούν».   

Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επισημαίνουν επίσης ότι: «Αναφορικά με το ΚΕΕΛΠΝΟ θα πρέπει να εξετασθεί το σύνολο λειτουργίας του από το 1996 μέχρι σήμερα, ειδικώς μετά την έρευνα που έχει γίνει από αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Θα πρέπει δε προδήλως να εξετασθεί ο φάκελος που έχει αποσταλεί από τη Δικαιοσύνη στη Βουλή και αφορά παρεμβάσεις του οικείου Υπουργού στο διαγωνισμό για την κάλυψη θέσεων προσωπικού σε συνάρτηση με το γεγονός ότι έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε υπαλλήλους για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Η διερεύνηση αυτή δύναται να οδηγήσει, εάν υπάρχουν επαρκή στοιχεία, και σε άσκηση δίωξης σε βάρος του οικείου Υπουργού σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από το Σύνταγμα και το νόμο περί ευθύνης υπουργών (ν.3126/2003), καθώς τυχόν διαπραχθέν αδίκημα δεν έχει παραγραφεί και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει βουλευτής που επιθυμεί την επέλευση της παραγραφή του». 

Σε ό,τι αφορά τη φαρμακευτική δαπάνη, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αναφέρονται σε καταγγελίες του Π. Καμμένου, καθώς και στη μη έκδοση δελτίου τιμών το 2015, τονίζοντας: «Αναφορικά με τη φαρμακευτική δαπάνη, θα πρέπει να εξετασθεί το σύνολο της δαπάνης καθ’ όλη αυτήν την χρονική περίοδο (1996 – σήμερα)… Ειδικώς, θα πρέπει να καταστεί αντικείμενο έρευνας η καταγγελία του Προέδρου των ΑΝΕΛ κ. Π. Καμμένου για τα μηνύματα που στέλλονταν στο κινητό του ιδίου ή της συζύγου του από συγκεκριμένο φαρμακοβιομήχανο και εκλαμβάνονταν από τον ίδιο ως συνιστώντα απειλή. Ειδικώς για την τελευταία περίοδο και αφού η χώρα υπαγόμενη στο μηχανισμό στήριξης είχε υποχρέωση να εκδίδει δύο φορές τον χρόνο δελτίο τιμών για τη μείωση της τιμής των φαρμάκων, θα πρέπει να εξετασθεί για ποιο λόγο το έτος 2015 δεν εξεδόθη δελτίο τιμών, δεν μειώθηκαν οι τιμές των φαρμάκων και ποιους ωφέλησε αυτή η κεντρική πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ».

Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατία επισημαίνουν πτυχές που επιβάλλεται να ερευνηθούν αναφορικά:


Α) Με τη φαρμακευτική δαπάνη.


Β) Με τα υλικά ιατροτεχνολογικού ενδιαφέροντος.
 

Γ) Με το ΚΕΕΛΠΝΟ.

 
Δ) Με τα δημόσια νοσοκομεία.
 

Ε) Με το «ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ – ΕΕΣ – ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ – ΝΠΙΔ».
 

Στ) Με τους ιδιώτες παρόχους.


Z) Με την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας.

Στις τρεις οι προτάσεις μετά την υποβολή από ΣΥΡΙΖΑ 

Στις τρεις έφτασαν οι προτάσεις για σύσταση εξεταστικής επιτροπής που θα ερευνήσει υποθέσεις στον χώρο της Υγείας μετά και την κατάθεση σχετικού αιτήματος από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας ζητά έλεγχο για την περίοδο 1997 εως 2014 ενώ σχετικό αίτημα έχει καταθέσει και η Δημοκρατική Συμπαράταξη επεκτείνοντας το ερευνητικό πεδίο για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.

 
Αναλυτικά η πρόταση της ΝΔ, έχει ως εξής:

«Πέμπτη 6 Απριλίου 2017
 
Προς: τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Νικόλαο Βούτση
 
Θέμα:
Πρόταση σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της διαχείρισης και των δαπανών της δημόσιας υγείας από το 1996 μέχρι σήμερα 
 
Προϋπόθεση της παροχής ικανοποιητικού επιπέδου υπηρεσιών ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης αποτελεί η αξιοκρατική διοίκηση του συστήματος υγείας και η ορθολογική, διαφανής διαχείριση των διατιθέμενων προς το σκοπό αυτό πόρων του Κρατικού Προϋπολογισμού.
 
Στην επίτευξη του στόχου αυτού δύναται να συμβάλει η διερεύνηση των πολιτικών και διαχειριστικών επιλογών που έλαβαν χώρα στον ευαίσθητο χώρο της δημόσιας υγείας εντός ενός ευρέος χρονικού πλαισίου ώστε να είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων, η κατάδειξη ‘ενδημικών’ εσφαλμένων πρακτικών, καθώς και η αναζήτηση και προσέγγιση ευθυνών για παθογένειες και δημοσιονομικές επιβαρύνσεις που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
 
Μετά από δύο και πλέον έτη στην κυβέρνηση, η κοινοβουλευτική ομάδα του Σύριζα επέλεξε να καταθέσει μια πρόταση σύστασης εξεταστικής επιτροπής για το χώρο της δημόσιας υγείας, όχι από ενδιαφέρον για τα ανωτέρω ζητήματα, αλλά από την ανάγκη ενός πολιτικού αντιπερισπασμού: χρησιμοποιεί τις εξεταστικές επιτροπές σαν το μοναδικό «αντίμετρο» που μπορεί να προσφέρει προς την κοινή γνώμη έναντι των ατέλειωτων μέτρων περικοπών συντάξεων και εν γένει εισοδημάτων που προκαλεί η κυβερνητική ανικανότητα.
 
Την μικροπολιτική αυτή υστεροβουλία αποκαλύπτει το ίδιο το περιεχόμενο και της ως άνω πρότασης εξεταστικής επιτροπής που αφαιρεί από το πεδίο της διερεύνησης τόσο την περίοδο της παρούσας κυβέρνησης Σύριζα – ΑνΕλ, όσο και άλλες περιόδους, ευαίσθητες για νυν κυβερνητικά στελέχη ερχόμενα από το παρελθόν.
Η ΝΔ αναγνωρίζει την ανάγκη διερεύνησης του χώρου της δημόσιας υγείας χωρίς μικροπολιτικές μεθοδεύσεις και χρονικά στεγανά. Μία αντικειμενική έρευνα οφείλει να αφορά σε διακριτές και ολόκληρες κυβερνητικές περιόδους, δεδομένου δε ότι εάν εκκινούσε από το 1981 θα ήταν χαοτική, θα πρέπει αυτή να εκκινήσει από το 1996 ώστε να περιλάβει τις τέσσερις κυβερνητικές περιόδους πριν από την ένταξη της χώρας στον μηχανισμό στήριξης και να φθάνει μέχρι και σήμερα, συμπεριλαμβάνοντας και τις κυβερνητικές περιόδους μετά την ένταξη της χώρας στον μηχανισμό αυτό.
           
Ιδιαιτέρως η περίοδος των δύο (2) τελευταίων ετών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα πρέπει οπωσδήποτε να τεθεί υπό τον έλεγχο μίας εξεταστικής επιτροπής δεδομένου ότι, πέραν των άλλων, έχουν ήδη αποσταλεί από τη Δικαιοσύνη προς τη Βουλή φάκελοι δικογραφίας που αφορούν στη συγκεκριμένη περίοδο και τυχόν αδικήματα υπουργών που δεν έχουν καταληφθεί από την αποσβεστική προθεσμία του αρ. 86 του Συντάγματος. Όσοι βουλευτές αρνηθούν να εξετασθεί η συγκεκριμένη περίοδος, στην πραγματικότητα θα έχουν αποδεχθεί και προκαλέσει την παραγραφή τυχόν αδικημάτων που ζητά η Δικαιοσύνη να ελεγχθούν. 
 
            Η έρευνα θα πρέπει να αφορά στους ακόλουθους τομείς:
           
Α) Αναφορικά με τη φαρμακευτική δαπάνη, θα πρέπει να εξετασθεί το σύνολο της δαπάνης καθ’ όλη αυτήν την χρονική περίοδο (1996 – σήμερα), το περιεχόμενο των υπουργικών αποφάσεων καθορισμού τιμών και ύψους αποζημίωσης φαρμάκων, η υπερσυνταγογράφηση που παρατηρήθηκε στον τομέα του φαρμάκου καθ’ όλη αυτήν την περίοδο, οι τυχόν σχέσεις φαρμακευτικών εταιρειών με πολιτικά πρόσωπα, θεσμικούς παράγοντες και ιατρούς. Ειδικώς θα πρέπει να καταστεί αντικείμενο έρευνας η καταγγελία του προέδρου των ΑΝΕΛ κου. Π. Καμμένου για τα μηνύματα που στέλλονταν στο κινητό του ιδίου ή της συζύγου του από συγκεκριμένο φαρμακοβιομήχανο και εκλαμβάνονταν από τον ίδιο ως συνιστώντα απειλή. Επιπλέον, θα πρέπει να ελεγχθεί όλο το φάσμα της αποζημίωσης και αν καθ’ όλο αυτό το διάστημα οι τιμές στις οποίες πωλούνταν τα φάρμακα στην ελληνική αγορά ήσαν μεγαλύτερες από τις τιμές στην υπόλοιπη Ευρώπη, για ποιο λόγο ο όγκος της συνταγογράφησης ήταν μεγάλος και εν τέλει να εξετασθούν όλες οι παράμετροι που αφορούν στην φαρμακευτική πολιτική, τόσο στον τομέα της τιμολόγησης όσο και στον τομέα της ένταξης στις λίστες αποζημίωσης.
 
Ειδικώς για την τελευταία περίοδο και αφού η χώρα υπαγόμενη στο μηχανισμό στήριξης είχε υποχρέωση να εκδίδει δύο φορές τον χρόνο δελτίο τιμών για τη μείωση της τιμής των φαρμάκων, θα πρέπει να εξετασθεί για ποιο λόγο το έτος 2015 δεν εξεδόθη δελτίο τιμών, δεν μειώθηκαν οι τιμές των φαρμάκων και ποιους ωφέλησε αυτή η κεντρική πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
           
Β) Αναφορικά με τα υλικά ιατροτεχνολογικού ενδιαφέροντος θα πρέπει να εξετασθεί ο τρόπος καθορισμού της τιμής τους, εάν αυτή η τιμή ήταν σε συνάρτηση με τις τιμές πώλησης των αντιστοίχων εταιρειών στο εξωτερικό, εάν ακολουθούνταν διαγωνιστικές διαδικασίες, με ποιόν τρόπο καθοριζόταν η τιμή τους όταν αυτή ήταν τιμή ΦΕΚ, καθώς και όλες οι παράμετροι που αφορούν στην προμήθεια των συγκεκριμένων υλικών.
 
Γ) Αναφορικά με το ΚΕΕΛΠΝΟ θα πρέπει να εξετασθεί το σύνολο λειτουργίας του από το 1996 μέχρι σήμερα, ειδικώς μετά την έρευνα που έχει γίνει από αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Θα πρέπει δε προδήλως να εξετασθεί ο φάκελος που έχει αποσταλεί από τη Δικαιοσύνη στη Βουλή και αφορά παρεμβάσεις του οικείου Υπουργού στο διαγωνισμό για την κάλυψη θέσεων προσωπικού σε συνάρτηση με το γεγονός ότι έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε υπαλλήλους για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Η διερεύνηση αυτή δύναται να οδηγήσει, εάν υπάρχουν επαρκή στοιχεία, και σε άσκηση δίωξης σε βάρος του οικείου Υπουργού σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από το Σύνταγμα και το νόμο περί ευθύνης υπουργών (ν.3126/2003), καθώς τυχόν διαπραχθέν αδίκημα δεν έχει παραγραφεί και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει βουλευτής που επιθυμεί την επέλευση της παραγραφή του.
 
Δ) Αναφορικά με τα δημόσια νοσοκομεία θα πρέπει να εξετασθεί το κόστος λειτουργίας αυτών, για ποιο λόγο πράξεις που διενεργούνταν στον ιδιωτικό τομέα πολλές φορές ήταν πιο οικονομικές από ανάλογες πράξεις στο δημόσιο τομέα, καταγγελίες για διαφθορά και λήψη χρημάτων από ιατρούς δημόσιων νοσοκομείων και εν γένει ο τρόπος λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
 
Ε) Αναφορικά με το ‘ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ – ΕΕΣ – ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ – ΝΠΙΔ’ θα πρέπει να εξετασθεί ο τρόπος λειτουργίας του, πώς κατέληξε να οφείλει εκατομμύρια ευρώ και εάν η τελική λύση που δόθηκε, χωρίς δημόσια επιβάρυνση του και με διατήρηση των θέσεων εργασίας, ωφέλησε ή όχι το Δημόσιο. Επιπλέον θα πρέπει να εξετασθεί η αξιοπιστία των προτάσεων που υποβάλλονταν για το συγκεκριμένο κοινωφελές ίδρυμα και η πίεση που ασκείτο προκειμένου να ενέτασσε το Δημόσιο μία ιδιωτική κλινική κοινωφελούς ιδρύματος στο ΕΣΥ, επιλογή που θα προκαλούσε υπέρμετρη και μη αναγκαία επιβάρυνση του έλληνα φορολογούμενου. Ποιοι επεδίωκαν μία τέτοια λύση και με ποιους τρόπους πίεζαν;
 
Στ) Αναφορικά με τους ιδιώτες παρόχους θα πρέπει να εξετασθεί η σχέση τους με τα ασφαλιστικά ταμεία, η τυχόν προνομιακή πληρωμή ορισμένων έναντι άλλων εξ αυτών, ο τρόπος σύναψης των σχετικών συμβάσεων και η μη τήρηση ποιοτικών κριτηρίων κατά τη διαδικασία αυτή.
 
Z) Αναφορικά με την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας θα πρέπει να εξετασθεί ποιους διαγωνισμούς έχει διεξαγάγει, εάν έχει ματαιώσει διαγωνισμούς και για ποιους λόγους τους ματαίωσε.
 
H) Για όλα τα ανωτέρω θα πρέπει να εξετασθούν και τυχόν πιέσεις που ασκούνταν από ΜΜΕ και συνδικαλιστικούς φορείς με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις την αύξηση της δημόσιας δαπάνης, ενδεχομένως όχι προς όφελος των ασθενών, αλλά των παρόχων. Θα πρέπει, τέλος, να εξετασθούν και τυχόν περιπτώσεις που κόμματα της αντιπολίτευσης δεν ψήφιζαν μειώσεις της φαρμακευτικής δαπάνης και αναλάμβαναν υποσχέσεις έναντι οργάνων της φαρμακοβιομηχανίας ότι με την ανάληψη της εξουσίας θα καταργούσαν όλους τους νόμους που αφορούσαν στον εξορθολογισμό της δαπάνης και της συνταγογράφησης.
 
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, προτείνουμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, κατά το άρθρο 68 του Συντάγματος και 144 και επόμενα του Κανονισμού της Βουλής των Ελλήνων, για να διερευνήσει τη διαχείριση και τις δαπάνες στον τομέα της δημόσιας υγείας από το έτος 1996 μέχρι σήμερα.
 
Επειδή η πρόταση αυτή υπογράφεται από τον απαιτούμενο (κατά το άρθρο 144 παράγραφος 2 του Κανονισμού της Βουλής) αριθμό Βουλευτών και επειδή πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, ζητάμε να συγκληθεί η Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, προκειμένου να ληφθεί απόφαση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής με το προτεινόμενο, ως παραπάνω, αντικείμενο έρευνας. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης