Ο Δάκης Ιωάννου πρωτοσέλιδο στους «New York Times»

Ο Δάκης Ιωάννου πρωτοσέλιδο στους «New York Times»

Αιρετικός, ανατρεπτικός, με διάθεση να διασκεδάσει τη ζωή του κάνοντας πλάκα ακόμη και με την τέχνη, ο επιχειρηματίας Δάκης Ιωάννου αποδεικνύει ότι όταν έχεις μετατρέψει το σκάφος σου σε έργο τέχνης και έχεις φιλοτεχνήσει το χαλάκι του σπιτιού σου με τα πορτρέτα της οικογένειάς σου... δικαιούσαι μια θέση στην επιτυχημένη εφημερίδα «New York Times»

Ο Δάκης Ιωάννου πρωτοσέλιδο στους  «New York Times»
Δάκης Ιωάννου, ο Mαικήνας, ο εκκεντρικός, ο εραστής της τέχνης που σκορπά εκατομμύρια από τη μια στιγμή στην άλλη προκειμένου να πείσει καλλιτέχνες όπως ο Τζεφ Κουνς ή ο Μαουρίτσιο Κατελάν να φτιάξουν ένα έργο της αρεσκείας του. Πρόσωπο ιδιαίτερα πολυσυζητημένο στους κύκλους των δισεκατομμυριούχων συλλεκτών, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας όταν πριν από δύο χρόνια δημοσίευμα του περιοδικού «Αrt review» τού έδωσε μια θέση ανάμεσα στους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον χώρο της τέχνης.

Αυτή τη φορά o Κύπριος επιχειρηματίας κέντρισε το ενδιαφέρον της έγκριτης εφημερίδας «New York Times» και του περιοδικού της «Τ magazine», το οποίο και έκανε ολόκληρο αφιέρωμα στην Υδρα του Δάκη και των καλλιτεχνών. Ο αρθογράφος Λόρενς Οσμπορν έφτασε στην Υδρα το περασμένο καλοκαίρι, φιλοξενούμενος στο εκκεντρικό yacht «Guilty», προκειμένου να συνομιλήσει με τον άνθρωπο που όχι μόνο διατηρεί σπίτι στο νησί, αλλά διοργανώνει και τα πιο εκκεντρικά events τέχνης.

«Ο Δάκης, όπως τον αποκαλούν οι άνθρωποι στο νησί, είναι Κύπριος και ένας από τους πιο διάσημους άνδρες σε αυτή την πλευρά του Αιγαίου. Διαθέτοντας ένα από τα ομορφότερα σπίτια του νησιού, έφτιαξε πριν από 6 χρόνια και ένα μικρό παράρτημα του αθηναϊκού του ιδρύματος τέχνης ΔΕΣΤΕ, αγοράζοντας ένα μικρό σφαγείο που βρίσκεται στο νησί και αναθέτοντας στον καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς να φτιάξει ένα σχέδιο που θα κάλυπτε το γιοτ του. Το “Guilty” είναι μια καλλιτεχνική εξτραβαγκάντζα ανάμεσα στα σοβαρά και σεμνά σκάφη που έρχονται στο νησί. Αλλά έτσι αρέσει στον Δάκη», γράφει ο Λ. Οσμπορν ξεκινώντας το αφιέρωμά του.

«Με τέτοιο σκάφος δεν πιστεύω ότι δυσκολεύτηκες να με βρεις...» είπε με διάθεση χιούμορ και αυτοσαρκασμού ο Κύπριος συλλέκτης στον δημοσιογράφο της εφημερίδας-κολοσσού, όταν πρωτοσυναντήθηκαν. Στη συνέχεια του μίλησε με μεγάλη αγάπη για το νησί το οποίο επισκέπτεται αδιαλείπτως κάθε καλοκαίρι: «Μόνο 2.000 κάτοικοι υπάρχουν τον χειμώνα, αλλά το καλοκαίρι το νησί είναι γεμάτο καθώς είναι ένα μέρος που σε καθηλώνει. Λατρεύω την Υδρα - διαθέτει τη δική της μαγεία».

Κλείσιμο
Κάθε Ιούλιο ο Δάκης Ιωάννου καλεί εκατοντάδες καλλιτέχνες, γκαλερίστες και συλλέκτες για να γιορτάσουν τα εγκαίνια των εκθέσεών του στις οποίες φιγουράρουν σημαντικοί σύγχρονοι καλλιτέχνες, όπως ο Μάθιου Μπάρνι και η Ελίζαμπεθ Πέιτον που σόκαραν με το έργο τους παρουσιάζοντας τη σφαγή ενός καρχαρία, αλλά και δύο άνδρες μέσα σε ένα νεκροκρέβατο.
Οι παπαράτσι έδιναν αγώνα για να απαθανατίσουν τη σκηνή, οι συζητήσεις για το μέχρι πού μπορεί να φτάσει η σύγχρονη τέχνη έδιναν κι έπαιρναν, αλλά ο Κύπριος μαικήνας ήξερε ότι είχε πετύχει τον στόχο του: η συλλογή του όπως και η Υδρα είχαν συγκεντρώσει ξανά επάνω τους τα διεθνή φλας.




«Το “Guilty” είναι μια καλλιτεχνική εξτραβαγκάντζα ανάμεσα στα σοβαρά και σεμνά σκάφη που έρχονται στο νησί. Αλλά έτσι αρέσει στον Δάκη», γράφει στην εισαγωγή του κειμένου ο ρεπόρτερ του «Τ magazine»


Μία φορά εκκεντρικός, πάντα εκκεντρικός
Ο Δάκης Ιωάννου δεν τζιράρει στην τέχνη, ζει μέσα απ’ αυτήν. Οταν πριν από τρία χρόνια θέλησε να ανακαινίσει το διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη, το γεγονός αποτέλεσε ένα ασυνήθιστο θέμα για τα αμερικανικά ταμπλόιντ. Τότε ο αμερικανικός Τύπος είχε αναρωτηθεί: «Από πού ξεκινά μια ανακαίνιση; Mα φυσικά από τους τοίχους! Με τη μόνη διαφορά ότι όταν είσαι άνθρωπος της τέχνης, και δη ο Δάκης Ιωάννου, δεν φωνάζεις τον μπογιατζή, αλλά έναν καλλιτέχνη. Και επειδή η εκκεντρικότητα ρέει και μάλιστα με το παραπάνω στο αίμα κάθε καταξιωμένου συλλέκτη, ο Δάκης Ιωάννου επιστράτευσε τον φίλο και σύμβουλό του Τζέφρι Ντιτς, ο οποίος ηγείται του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Λος Αντζελες. Κοινός προβληματισμός; Tι θα μπορούσε να κάνει έναν τοίχο να ανεβάσει αξία! Εκείνος, από την άλλη, είχε τη φαεινή ιδέα να φωνάξει έξι καλλιτέχνες που διαπρέπουν στα γκραφίτι προτρέποντάς τους να βγάλουν τα απωθημένα τους στα ντουβάρια. Κάποιοι έκαναν τις δημιουργίες τους κάδρα και άλλοι πιο προχωρημένοι γέμισαν λάδια τους ίδιους τους τοίχους. Ο Αρα Πέτερσον αποτύπωσε μια στατική εικόνα τηλεοπτικής πραγματικότητας, ενώ ο Κλερ Ρόχας δημιούργησε ένα κάδρο που μπήκε πάνω από τον καναπέ του σαλονιού και απεικόνιζε δύο γυμνούς άνδρες πάνω σε άλογα».

Το όλο σκηνικό έδεσε με μια σειρά μίνιμαλ επίπλων. Σημαντική λεπτομέρεια του interior design, ένα εκκεντρικό χαλί ειδική παραγγελία που χαρακτηρίστηκε από τον ιδιοκτήτη του έργο τέχνης. Ηταν κατασκευασμένο από κάλτσες και έφερε την υπογραφή του ευφάνταστου καλλιτέχνη Τζιμ Ντρέιν. Επρόκειτο για ένα πάτσγουορκ από κάλτσες στο οποίο απεικονιζόταν ολόκληρη η οικογένεια Ιωάννου!





Υδραίικη ambiance
Μπορεί το αφιέρωμα στους «New Yorks Times» να ξεκινά από τον Δάκη Ιωάννου, δεν μένει όμως μόνο σ’ αυτόν. Γίνεται λόγος για τον συγγραφέα Χένρι Μίλερ που τη λάτρεψε, αλλά και για τον Λέοναρντ Κοέν. Ο Κοέν απέκτησε σπίτι στο νησί τη δεκαετία του ’60, όπως επίσης και ο ζωγράφος Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, αλλά και ο ποιητής Γιώργος Σεφέρης.

«Μέσα από αυτά τα υδραίικα σπίτια καταλαβαίνεις τι ήταν εκείνο που τραβούσε όλους αυτούς τους ξένους καλλιτέχνες και συγγραφείς: η αίσθηση της αποστασιοποίησης από τον κόσμο, οι ψηλοί φράχτες σε συνδυασμό με τον ανοιχτό ουρανό και τη θάλασσα», αναφέρει το ρεπορτάζ και συνεχίζει: «Δεκάδες νέοι ξένοι επενδύουν στο νησί, όπως ο Αυστριακός γκαλερίστας Ταντέους Ρόπακ και η Βρετανίδα γκαλερίστα Σάντι Κόουλς. Στην Υδρα, βλέπετε, η έννοια “άνθρωπος” επαναπροσδιορίζεται».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης