PROTOTHEMA

Υγεία

Χάστε βάρος, κόψτε το αλκοόλ

Τι να φάτε για να ρίξετε το ουρικό οξύ

Τι να φάτε για να ρίξετε το ουρικό οξύ

Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε πουρίνες, όπως: συκώτι, νεφρά, μυαλό, κυνήγι, αντζούγιες, μύδια, πέστροφα, τόνος, χτένια, ζωμοί

Το ουρικό οξύ είναι μια ουσία η οποία παράγεται από τον οργανισμό μας κατά την αποδόμηση των πουρινών και αποβάλλεται από αυτόν μέσω των ούρων. Αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα μπορεί να συνδέονται με την εμφάνιση ουρικής αρθρίτιδας (ποδάγρας), νεφρολιθιάσεων ακόμη και με νεφροπάθειες, υπέρταση και καρδιοπάθειες.


Τα παραπάνω μας επισημαίνει η διαιτολόγος – διατροφολόγος Αστερία Σταματάκη Μsc στην Κλινική διατροφή, επιστημονικός συνεργάτης στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής και προσθέτει πως αν οι αιματολογικές σας εξετάσεις έδειξαν ανεβασμένες τιμές του ουρικού οξέος στο αίμα σας (υπερουριχαιμία) ή αν υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα, θα πρέπει να τροποποιήσετε τη διατροφή σας.

Για να μειώσετε τα επίπεδα του ουρικού οξέος, ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές :
• Aν έχετε αυξημένο σωματικό βάρος, θα ήταν καλό να προσπαθήσετε να χάσετε βάρος. Μελέτες δείχνουν πως η μείωση της ενεργειακής πρόσληψης (θερμίδων) και η απώλεια βάρους έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών του ουρικού οξέος. Επίσης, η απώλεια κιλών βοηθάει σημαντικά και τα άτομα με ουρική αρθρίτιδα καθώς μειώνεται το φορτίο στις αρθρώσεις.

• Καταναλώστε με μέτρο πρωτεϊνούχες τροφές και επιλέξτε άπαχη πρωτεΐνη. Περιορίστε το κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά σε 110-170 γραμμάρια ημερησίως. Βάλτε πρωτεΐνη στη διατροφή με άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα.

• Μειώστε την πρόσληψη λίπους και περιορίστε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων από το κόκκινο κρέας, την πέτσα των πουλερικών, τα ολόπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα καθώς και τα επεξεργασμένα τρόφιμα π.χ. αλλαντικά.

• Καταναλώστε σύνθετους υδατάνθρακες. Δώστε έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά και στα προϊόντα σιτηρών ολικής άλεσης. Σχετικά με τα φρούτα, μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση κερασιών βοηθάει στις περιπτώσεις ατόμων που υποφέρουν από ουρική αρθρίτιδα. Καλό θα ήταν να αποφύγετε τη μεγάλη κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων και απλών σακχάρων π.χ. λευκού ψωμιού, κεικ, καραμελών, αναψυκτικών, φρουτοχυμών.

• Οσον αφορά τις πουρίνες, αποτελούν ουσίες τις οποίες λαμβάνουμε και μέσω της τροφής, και γι αυτό απαιτείται να μειώσουμε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πουρίνες για τη μείωση του ουρικού οξέος:

Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε πουρίνες, όπως: συκώτι, νεφρά, μυαλό, κυνήγι, αντζούγιες, μύδια, πέστροφα, τόνος, χτένια, ζωμοί.

Kαταναλώστε με μέτρο: σπαράγγια, κουνουπίδι, μανιτάρια, σπανάκι, φακές, φασόλια, αρακά.

• Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά τη μπύρα και τα λικέρ.

• Ενυδατωθείτε επαρκώς.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Η εμπειρία μου...16/06/201711:01

Τρώω πολύ συχνά και σε πολύ μεγάλες ποσότητες σαρδέλες, φακές, φασόλια και πρόβειο ολόπαχο γιαούρτι και καθημερινά ένα κιλό ντομάτες επί χρόνια. Αλλά ποτέ επεξεργασμένα κρέατα κι αλαντικά. Ουρικό οξύ στο πάτωμα.

Απάντηση
Ζαχος05/01/201711:50

Τιποτα δεν ειναι ,νομιζω,ξεκαθαρισμενο με την ουριχαιμια. Ο καθε γιατρος εχει τα δικα του κιταπια -οδηγιες για την μειωση του ουρικου οξεος .Οι πιο παλιοι γιατροι γνωριζουν οτι για την εκδηλωση ουρικης αρθριτιδος (μιας αρθριτιδος απο τις πιο επωδυνες!) ,δεν παιζει ρολο το επιπεδο του ουρικου οξεος στο αιμα! Μπορει να εκδηλωθει ουρικη αρθριτιδα ακομα και με φυσιολογικες η και χαμηλες τιμες ουρικου οξεος! .Γι'αυτο, λεγω, οτι υπαρχει πολλη μεγαλη ασαφεια, ακομη, για το μεταβολικο αυτο συνδρομο που προκαλειται απο το ουρικο οξυ! Μπορει,μελοντικα,να αποδειχθει οτι δεν ενοχοποιειται το ουρικο οξυ (που ειναι προϊον μεταβολισμου των πουρινων),οσο οι ιδιες οι πουρινες! Χρειαζεται πολυ ερευνα ακομη μεχρι που να δοθουν πειστικες απαντησεις!

Απάντηση
Chris 01/10/201603:17

Μάγκες μόνο με χυμό ανανά και απεριόριστο σεξ πέφτει το ουρικο οξύ....

Απάντηση
kotsifas24/06/201510:44

oxipolintomata

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία