PROTOTHEMA

Περιβάλλον

Τι ανακάλυψαν οι αστρονόμοι

Ετοιμάστε βαλίτσες: Πιθανώς «κατοικήσιμοι» δύο εξωπλανήτες, μόλις 12 έτη φωτός από τη Γη!

«Περιφέρονται» γύρω από το άστρο Tau Ceti και έχουν μέγεθος λίγο έως αρκετά μεγαλύτερο από αυτό του πλανήτη μας - Εκτιμάται ότι διαθέτουν συνθήκες ευνοϊκές για την ανάπτυξη ζωής

Σε μια νέα σημαντική ανακάλυψη προχώρησε ομάδα αστρονόμων. Πιο συγκεκριμένα, παρατήρησαν ότι, γύρω από το άστρο Ταυ Κήτους (Tau Ceti), σε απόσταση μόλις 12 ετών φωτός από τη Γη, περιφέρονται τέσσερις βραχώδεις εξωπλανήτες, με μέγεθος λίγο έως αρκετά μεγαλύτερο από αυτό του πλανήτη μας.

Από αυτούς, οι δύο φαίνεται ότι βρίσκονται στη «φιλόξενη» ζώνη πέριξ του άστρου τους και, συνεπώς, μπορεί να διαθέτουν συνθήκες ευνοϊκές για την ανάπτυξη ζωής.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Φάμπο Φενγκ του βρετανικού Πανεπιστημίου του Χέρτφορντσάιρ, εκτιμούν ότι καθένας από τους δύο εξωπλανήτες είναι μια υπερ-Γη, δηλαδή έχει μάζα μεγαλύτερη της Γης, και βρίσκεται οριακά εντός της φιλόξενης ζώνης του μητρικού άστρου του.

Οι άλλοι δύο μικρότεροι εξωπλανήτες βρίσκονται εκτός αυτής της ζώνης, καθώς κινούνται πολύ κοντύτερα στο Ταυ Κήτους και, άρα, λογικά θα είναι πιο καυτοί και άνυδροι. Αν και δεν είναι κατάλληλοι για ζωή, είναι ανάμεσα στους μικρότερους εξωπλανήτες στο μέγεθος της Γης που έχουν ανιχνευθεί γύρω από ένα κοντινό άστρο σαν τον Ήλιο, έχοντας μάζες όχι μεγαλύτερες από 1,7 φορές σε σχέση με τον πλανήτη μας.

Πριν από μερικά χρόνια, η ίδια ομάδα αστρονόμων είχε ανακοινώσει την πιθανή ανακάλυψη πέντε εξωπλανητών γύρω από το ίδιο άστρο. Αυτή τη φορά, έπειτα από νέες παρατηρήσεις με τη βοήθεια του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή και του τηλεσκοπίου Κεκ στη Χαβάη, πιστεύουν ότι βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Όμως γύρω από το σύστημα του Ταυ Κήτους υπάρχει ένας τεράστιος δακτύλιος από αστεροειδείς και κομήτες, που μπορεί να «βαμβαρδίζουν» τακτικά τους εξωπλανήτες του, καθιστώντας έτσι δύσκολη την εμφάνιση ζωής. Πάντως, στο μέλλον οι επιστήμονες θα προσπαθήσουν να μελετήσουν περισσότερο το εν λόγω σύστημα, μέσω τηλεσκοπίων.

Εκτός από τους εν λόγω κοντινούς εξωπλανήτες, στο παρελθόν οι αστρονόμοι έχουν εντοπίσει και άλλους πιθανώς κατάλληλους για ζωή γύρω από το πιο κοντινό στη Γη άστρο Εγγύτατο του Κενταύρου (Proxima b) σε απόσταση 4,2 ετών φωτός, καθώς και γύρω από το άστρο Trappist-1 σε απόσταση 39 ετών φωτός.

Δείτε βίντεο: Ετοιμάστε βαλίτσες: Πιθανώς «κατοικήσιμοι»
δύο εξωπλανήτες, μόλις 12 έτη φωτός από τη Γη!

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Ακομη ειμαστε πρωτογονοι, στο 0.7210/08/201723:30

της κλιμακας καρντασεφ. Το ταχυτερο σκαφος πεταει με 57.000 Km/h. που συνεπαγεται οτι τα 10 ετη φωτος αντιστοιχουν σε περιπου 19.000 χρονια με την προυποθεση, ο Αρης θα βρισκεται στη μικροτερη αποσταση απο την γη, 54.000.000 Km. Συμφωνα με απορρητες πληροφοριες, η πρωτη χωρα που θα στειλει πυραυλο στον Αρη θα ειναι η Βενεζουλα, η οποια θα διαλεξει τους κομμουνοεπιστημονες της με κληρο.... Ρε τα αριστερα σκουπιδα που ασχολουνται με αμερικανικη/ευρωπαικη καπιταλιστικη τεχνολογια... Ακομη και το PC που εχουν, καπιταλιστικο προιον ειναι. Αν δεν υπηρχαν οι καπιταλιστικες χωρες με το υψηλο επιπεδο τεχνολογιας, παιδειας, κτλ ακομη με το γαιδουρακι θα κινουμασταν...και θα σχολιαζαμε σε ποσες μερες θα καναμε την αποσταση ανω - κατω Ραχουλα

Συριζοξερασμα 10/08/201723:01

Εγω ήδη ξεκίνησα να ετοιμάζω βαλίτσες. Μήπως γνωρίζει κανείς πόσο κάνει το εισιτήριο;

ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ10/08/201720:44

Δεν σας θέλουμε. Να πάτε αλλου!

BicMak10/08/201717:46