Εδώ και δεκαετίες η SEPTONA βάζει ελληνική σφραγίδα στην προσωπική περιποίηση και καταγράφει μια εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία σε διεθνές επίπεδο.
Αναλύοντας τεχνικά το νέο Toyota Prius…
- Οι επιδόσεις του Prius παρουσιάζονται σημαντικά βελτιωμένες
- Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση μειώθηκε στα 3,9 λίτρα/100 χλμ
- Powered by http://www.caroto.gr/
H σημαντικότερη ίσως αλλαγή στο νέο Prius αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος HSD (Hybrid Synergy drive) του οποίου η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 24% φτάνοντας τους 136 ίππους (απ
- Οι επιδόσεις του Prius παρουσιάζονται σημαντικά βελτιωμένες
- Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση μειώθηκε στα 3,9 λίτρα/100 χλμ
- Powered by http://www.caroto.gr/
H σημαντικότερη ίσως αλλαγή στο νέο Prius αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος HSD (Hybrid Synergy drive) του οποίου η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 24% φτάνοντας τους 136 ίππους (από 110). Έτσι, οι επιδόσεις παρουσιάζονται σημαντικά βελτιωμένες με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 10,4” και την τελική να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση μειώθηκε στα 3,9 λίτρα/100 χλμ. αυξάνοντας την θεωρητική αυτονομία στα 1.150 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 στα 89 γραμμ./χλμ. Οδηγώντας με σύνεση το νέο Prius η κατανάλωση μπορεί σχετικά εύκολα να διατηρηθεί στα περίπου 4,0-4,5 λίτρα/100 χλμ. Σημειώστε πως η διάθεση της 3ης γενιάς Prius στην ελληνική αγορά θα γίνει στα μέσα Ιουλίου με τιμές πώλησης που ξεκινούν από 26.650 €.
Ο βενζινοκινητήρας του 1,5 λίτρου έχει αντικατασταθεί από μεγαλύτερο VVT-i χωρητικότητας 1.798 κ.εκ. που αποδίδει 98 ίππους και η ροπή του (142 Nm/4.000 σ.α.λ.) έχει βελτιωθεί κατά 30%. Εξακολουθεί να λειτουργεί σε κύκλο Atkinson ενώ την κατανάλωση βελτιώνει το νέο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR ή Exhaust Gas recirculation). Σε έναν κινητήρα κύκλου Atkinson οι φάσεις συμπίεσης και εκτόνωσης δεν είναι «συμμετρικές» καθώς υπάρχει βραδυπορία στο κλείσιμο των βαλβίδων καθυστερώντας την συμπίεση. Άρα έχουμε μεγαλύτερη εκτόνωση -με μικρότερη συμπίεση- και η θερμοκρασία των καυσαερίων είναι μικρότερη σε σχέση με τους κινητήρες κύκλου Otto. Το σύστημα EGR αναλαμβάνει να επιστρέψει στο θάλαμο καύσης μέρος των καυσαερίων (από ένα ελεγχόμενο by pass αυλό που διακλαδώνεται με τον μεγαλύτερο της εξαγωγής) μειώνοντας την θερμοκρασία τους από τους 880 C στους 150 C.Σύμφωνα με έναν από τους μηχανικούς που συμμετείχαν στην εξέλιξη του νέου Prius, ένα από τα σημαντικότερα και πιο πολύπλοκα στοιχεία του συστήματος HSD είναι η μονάδα ελέγχου PCU (Power Control Unit) που το μέγεθος της είναι όσο μίας 12βολτης μπαταρίας αυτοκινήτου. Ζυγίζει 13,5 κιλά και μετατρέπει το συνεχές ρεύμα (DC) της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο (AC) ανεβάζοντας την τάση στα 650 V για να τροφοδοτηθεί ο ηλεκτροκινητήρας. Επίσης, λειτουργεί και ως μετασχηματιστής DC/DC μειώνοντας την τάση των 202 V της μπαταρίας στα 14 V για την λειτουργία δευτερευόντων συστημάτων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο αεροδυναμικός του συντελεστής Cd έχει βελτιωθεί από 0,26 σε 0,25 ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εξοικονομούν έως και 30% ηλεκτρικής ενέργειας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr