Βασίλης Μασσέλος: Φέρνει «Νότα» Ελλάδας στην Ιαπωνία

Βασίλης Μασσέλος: Φέρνει «Νότα» Ελλάδας στην Ιαπωνία

Στη μακρινή Απω Ανατολή μεγαλουργεί μια ελληνική εταιρεία εσωρούχων, νυχτικών και μαγιό, η «Νότα» του Βασίλη Μασσέλου που εκπρωσωπεί τη δεύτερη γενιά της οικογένειας. Καθόλου συμπτωματικά, ο ίδιος είναι λάτρης της ιαπωνικής κουλτούρας αλλά και δεινός γευσιγνώστης

Βασίλης Μασσέλος: Φέρνει «Νότα» Ελλάδας στην Ιαπωνία
Ονόματα όπως Takashimaya, Mitsokoshi, Isetan, Μatsuya ακούγονται υπερβολικά εξωτικά και ανήκουν σε έναν άλλο κόσμο, κυριολεκτικά στην άλλη άκρη της Γης από την Ελλάδα. Κι όμως, σε αυτά τα ιαπωνικά πολυκαταστήματα όχι απλώς υπάρχει ελληνική παρουσία, αλλά για την ντόπια αγορά θεωρείται και εξαιρετικά σημαντική. Τα τελευταία 20 χρόνια τα γυναικεία εσώρουχα, νυχτικά και μαγιό «Nότα» έχουν γίνει μόδα στην Ιαπωνία και θεωρούνται απαραίτητη προσθήκη στην γκαρνταρόμπα κάθε γυναίκας με εκλεπτυσμένο και ενημερωμένο, ευρωπαϊκό γούστο. Κάπως έτσι, τα προϊόντα της εταιρείας γίνονται ανάρπαστα σε μια αγορά κάθε άλλο παρά συνηθισμένη για τα ελληνικά δεδομένα.



Κλείσιμο
Ο Βασίλης Μασσέλος εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά της οικογενειακής κατ’ ουσίαν επιχείρησης. Σε αυτόν οφείλεται η πρωτοβουλία για άνοιγμα στην αγορά της Απω Ανατολής με συστηματικές εξαγωγές.  Ο συνδυασμός του επιχειρηματικού δαιμονίου και της μόδας οφείλεται σαφώς στα γονίδια, καθώς η μητέρα του Βασίλη Μασσέλου, Νότα, είναι σχεδιάστρια, ενώ ο πατέρας του, Θοδωρής Μασσέλος, είναι οικονομολόγος. Το ζεύγος ίδρυσε τη βιοτεχνία «Νότα» στην πρώτη του νιότη και μεγάλωσε μαζί της, παράλληλα με τον Βασίλη. Και όπως διηγείται ο ίδιος, «οι γονείς μου ήταν μόλις 25 ετών όταν πήραν την απόφαση να φύγουν από την εταιρεία όπου εργάζονταν και να δημιουργήσουν κάτι δικό τους. Δύο χρόνια αφότου ξεκίνησαν τα προϊόντα «Νότα» βρέθηκαν στον πιο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, την Ερμού. Από την αρχή η έμφαση δινόταν στην υψηλή ποιότητα και κυρίως στον κομψό και μοντέρνο σχεδιασμό, σε τέτοιο σημείο ώστε μεγάλο μέρος της πελατείας να ήταν βέβαιη ότι τα προϊόντα «Νότα» ήταν οτιδήποτε άλλο εκτός από ελληνικά». 



Σε ό,τι αφορά την προσωπική του διαδρομή, διηγείται: «Μεγάλωσα μέσα στην εταιρεία ενώ ορισμένα καλοκαίρια εργάστηκα στα καταστήματα ως ταμίας . Τελειώνοντας το σχολείο σπούδασα στην Ανωτάτη Εμπορική και άρχισα να εργάζομαι στην εταιρεία μας, καταρχάς σχεδιάζοντας και εγκαθιστώντας το μηχανογραφικό της σύστημα». 



Η μεγάλη πρόκληση για τον ίδιο ήταν όταν του δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψει στην Ιαπωνία, χάρη σε μια υποτροφία που πήρε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για δύο χρόνια παρακολούθησε το Executive Training Program, με επίκεντρο την εκμάθηση της ιαπωνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Sophia.



«Η Ιαπωνία αποτέλεσε για μένα  μοναδική εμπειρία», αναγνωρίζει σήμερα και εξηγεί πως «πρόκειται για έναν εκπληκτικό τόπο, ο οποίος εντυπωσιάζει για τον σεβασμό και την ευγένεια που δείχνουν  οι άνθρωποι ο ένας στον άλλον. Μου αρέσει που λειτουργούν ως ομάδα, σε αντίθεση με μας τους Ελληνες που δυσκολευόμαστε να συνυπάρξουμε ως σύνολο. Ο Ιάπωνας, προτού κάνει οτιδήποτε, θα μετρήσει αν αυτό που σκέφτεται να κάνει θα ενοχλήσει τους άλλους και ανάλογα θα πράξει». 

Η μύηση του Βασίλη στην ιαπωνική κουλτούρα δεν περιορίστηκε μόνο στη γλώσσα, αλλά επεκτάθηκε και στη γαστρονομία, καθώς ανακάλυψε τη μοναδική γοητεία του σούσι πολύ πριν γίνει διεθνής μόδα. Ως γνώστης, πλέον, θεωρεί ότι «η ιαπωνική κουζίνα έχει κακοποιηθεί σε χώρες εκτός Ασίας. Αυτό που εμείς, π.χ. στην Ελλάδα, αποκαλούμε “ιαπωνικό”, στην πραγματικότητα είναι εντελώς εξευρωπαϊσμένο».



Γευσιγνώστης και γκουρμέ
Με τη νέα γενιά Μασσέλων στα ηνία, η φίρμα «Νότα» σήμερα κάνει εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες του κόσμου, όπως η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιαπωνία, ακόμη και η Μογγολία. Ειδικά, δε, στην Ιαπωνία υπάρχουν περισσότερα από 20 σημεία πώλησης κυρίως σε πολυκαταστήματα που τοποθετούν σε περίοπτη θέση στις βιτρίνες τους τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας, προσελκύοντας τις γυναίκες με ανήσυχο και ερευνητικό πνεύμα να δοκιμάσουν την ποιότητά της. Οπως λέει ο Βασίλης Μασσέλος, «δεν υπάρχει τίποτα πιο συγκινητικό από το να βλέπεις γυναίκες να δοκιμάζουν τα ρούχα μας και καταστήματα να τα έχουν στις βιτρίνες τους. Αισθάνεσαι μεγάλη υπερηφάνεια όταν τα «Νότα» φιγουράρουν στα σημαντικότερα γυναικεία περιοδικά της χώρας. Το πιο χαριτωμένο περιστατικό συνέβη πριν από χρόνια στη Δανία, όταν κάποια φίλη της οικογένειας είχε πάει για ψώνια. Επιστρέφοντας στο σπίτι της, ανακάλυψε ότι η σακούλα με τη ρόμπα που είχε μόλις αγοράσει είχε τυπωμένο το δικό μας λογότυπο». 

Τονίζει ότι, σε μια τόσο δύσκολη εποχή για την Ελλάδα, μόνο οι εξαγωγές μπορούν να δώσουν οξυγόνο για την εγχώρια οικονομία. 



Ο ίδιος παραμένει φανατικός λάτρης δραστηριοτήτων αναψυχής μακριά από τις επιχειρήσεις, όπως η συλλογή χαρτών και η γευσιγνωσία. Σε αυτό το πλαίσιο, άρχισε εδώ και 20 χρόνια να ασχολείται με την κριτική αξιολόγηση εστιατορίων, κάτι που ξεκίνησε ως χόμπι, αποκλειστικά και μόνο για προσωπική ευχαρίστηση, σήμερα όμως αυτό είναι κάτι σαν δεύτερο επάγγελμα. «Ξεκίνησα, για χόμπι γράφοντας αρχικά στο περιοδικό “Ευ Ζην” με το ψευδώνυμο “Βασίλης Σούσης” λόγω της ιαπωνικής εκπαίδευσης. Εκτοτε η γευσιγνωσία αναδείχτηκε μία από τις μεγάλες αγάπες της ζωής μου. Σήμερα συνεργάζομαι με τα περιοδικά της “Καθημερινής” και επισκέπτομαι ενδιαφέροντες χώρους για να δοκιμάσω τα πιάτα και να γράψω τη γνώμη μου. Χαριτολογώντας λέω ότι έχω μια καριέρα “δημοσιογραφική” περίπου 20 ετών», λέει. 



Εκτός από επιτυχημένος επιχειρηματίας, είναι επίσης ένας από τους ελάχιστους Ελληνες που ψηφίζουν για τα 50 καλύτερα εστιατόρια του κόσμου. Είναι σε θέση να εκτιμά ολοκληρωμένα ένα ιδιαίτερα γκουρμέ πιάτο, καθώς και ένα ποτήρι κρασί, να κρίνει γεύσεις που απευθύνονται στους πλέον εκλεπτυσμένους ουρανίσκους. Στην ερώτηση για τα κοινά σημεία της μόδας με τη γεύση, χωρίς δισταγμό, απαντά: «Η υψηλή ποιότητα και η ευφορία που, εντέλει, παρέχουν». 

Ονειρεύεται ότι η «Νότα» θα ανοιχτεί και σε νέες αγορές, στήνοντας επιχειρηματικά πλάνα ακόμη και όταν χαλαρώνει μαγειρεύοντας. Πολυταξιδεμένος και ανήσυχος, ο Βασίλης Μασσέλος παραδέχεται ότι το αγαπημένο του εστιατόριο ονομάζεται «Tetsuya’s» και βρίσκεται στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Ωστόσο, το σημείο όπου από όλο τον πλανήτη απολαμβάνει να πίνει τον καφέ του είναι το θρυλικό «Café Leopold Hawelka» στη Βιέννη.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης