PROTOTHEMA

Οικονομία

Τι ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ

Ο Σαββίδης πήρε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ο Σαββίδης πήρε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Στο σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) - CMA, όπου συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης κατέληξε ο ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ - Ποια είναι η CMA

Στο σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) - CMA, όπου συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης κατέληξε ο ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ.


Η βελτιωμένη πρόταση που κατέθεσε η DIEP έχει μεγαλύτερη του 10% διαφορά από τον δεύτερο. Αυτό σημαίνει ότι παίρνει τον έλεγχο του ΟΛΘ.

Το ΤΑΙΠΕΔ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι η προσφορά αποτελεί εξέλιξη-ορόσημο για την απόκτηση του 67% του ΟΛΘ.

Όπως τονίζει το Ταμείο «η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή τιμήματος ύψους Ευρώ Διακοσίων Τριάντα Ενός Εκατομμυρίων Εννιακοσίων Είκοσι Έξι Χιλιάδων (€231.926.000), για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε. Κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΘ Α.Ε. και ανακήρυξε την ανωτέρω ένωση ως πλειοδότη.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των €231.926.000, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι Hamburg Port Consulting (HPC) και Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ».

Θα ακολουθήσει η κατακύρωση της συμφωνίας παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού και στη συνέχεια θα πάει προς ψήφιση στη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr, η συμφωνία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2017 και να έχει εγκατασταθεί ο πλειοδότης. Οι αισιόδοξοι είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι θα λήξει η υπόθεση αρχές Νοεμβρίου, με τους πιο συντηρητικούς να συμπληρώνουν, λέγοντας: «Το... νωρίτερο».

Ποια είναι η CMA

Ο γαλλικός όμιλος της CMA-CGM είναι ο τρίτος παγκοσμίως σε δυναμική και είναι συμφερόντων της οικογενείας Σαντέ. Μαζί με τις θυγατρικές του, μεταφέρει πάνω από  18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Ο Όμιλος δραστηριοποιείται στην διαχείριση Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων-terminals μέσω των θυγατρικών, CMA Terminals και Τerminal Link.

Το 2016, η CMA-CGM αγόρασε την εκ Σιγκαπούρης ναυτιλιακή εταιρεία NOL, που μεταφέρει containers για  2,4 δισ. δολάρια, ενισχύοντας σημαντικά την θέση του Ομίλου στην παγκόσμια αγορά και ανέβηκε στην πρώτη θέση στις εμπορικές γραμμές του Ειρηνικού.

Με την απόκτηση της ασιατικής NOL, ο όμιλος CMA-CGM έχει στόλο από 536 πλοία, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια  του κόσμου  με περισσότερες από 200 γραμμές. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.

Η CMA CGM είναι ένα από τα τέσσερα μέλη της Συμμαχίας των τεσσάρων μεγάλων ναυτιλιακών στη μεταφορά containers, της OCEAN Alliance, που ενεργοποιείται μέσα στο 2017. Μέλη της OCEAN Alliance είναι  η Cosco, η Evergreen και η Orient Overseas. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Λούλης25/04/201717:19

Ποιός Σαββίδης βρε ζώα; Γερμανοί και Γάλλοι πήραν το 52% και ο Σαββίδης μόνο το 15%. Οι Γερμανοί όπως πάει θα τα αγοράσουν όλα.

Απάντηση
Markow25/04/201712:46

Ο Ιβάν κατάλαβε ότι στην Ελλάδα, παίρνουν πρωτάθλημα μόνο ομάδες από Λιμάνι! Και έτσι αγόρασε ένα!! Του χρόνου θα γίνει ο ΠΑΟΚ πρωταθλητής!!

Απάντηση
.25/04/201711:58

Αφού είμαστε ανίκανοι να έχουμε κέρδος από το λιμάνι ας το δώσουμε και τσάμπα,χάρη μας κάνει.Μακαρι να τα πάρει όλα μπας και δουλέψουν σωστά.

Απάντηση
ποιος Ιβαν25/04/201710:00

ρε ζωα...Ουτε καν ιβαν λεγεται απλα ετσι σας ειπανε για να τον δεχτείτε ως αδερφο. Ρε ζωα τι δουλεια εχει ένα μογγολο στην Ελλαδα, ξυπνηστε και πεταξτε ολους τους μογγολους που αυτοαποκαλούνται ποντιοι στη θαλασσα. Δηλαδα επειδή είναι και καλα ποντιος πρεπει να μας κατσικωθει_ Αυτος δεν μιλαει καν ελληνικα μεσα στο σπιτι του και τα λεφτα τα βγαζει εξω. Εδώ αφηνει μονο λεφτα για να μπαινουν γκολ και να χαιρονται τα μπανανοκαρντασια και να ξεχναν τον πονο τους. Δωσε γκολ στο λαο ιβαν ( χαχα κλαιω) και μετα παρε τους και τα σπιτια, να μενουν ολοι αστεγοι στις κερκίδες ενώ εσυ θα τρως και θα πινεις στην υγεια της μερκελ. Καρτνασια ξυπνηστε ο μονος που πρεπει να μπει γκολ είναι ο ιβαν στα βαθη της Ανατολης από οπου και ξεφυτρωσε

Απάντηση
Παλιός Πασόκος25/04/201711:37

Μήπως είσαι απομεινάρη από τους Πασόκους "συνδικαλειστές" έχει σημασία το" ει", που φαλίριζαν τις επιχειρήσεις της 10ετίας 80 για να γίνουν κοπροδημόσιοι υπάλληλοι;

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία