Επειτα από πέντε μέρες συνεχούς πτήσης το Solar Impulse προσγειώθηκε στην Χαβάη

Επειτα από πέντε μέρες συνεχούς πτήσης το Solar Impulse προσγειώθηκε στην Χαβάη

To ηλιακό αεροπλάνο Solar Impulse διένυσε απόσταση 8.000 χιλιομέτρων, ολοκληρώνοντας το πιο δύσκολο κομμάτι της πτήσης του, από την Ιαπωνία στην Χαβάη - Συνεχίζει με επιτυχία το ταξίδι του γύρω από τον κόσμο

Επειτα από πέντε μέρες συνεχούς πτήσης το Solar Impulse προσγειώθηκε στην Χαβάη
Το Solar Impulse, το αεροπλάνο το οποίο κινείται μόνο με ηλιακή ενέργεια, προσγειώθηκε με ασφάλεια στην Χαβάη, έχοντας ολοκληρώσει μία ιστορική πτήση 8.000 χλμ. πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Ξεκινώντας από την Ναγκόγια στην Ιαπωνία, το αεροπλάνο έμεινε στον αέρα 118 ολόκληρες ώρες, σημειώνοντας ένα ακόμα ρεκόρ για πτήση με μόνο έναν πιλότο και χωρίς ανεφοδιασμό.

Ο κυβερνήτης Andre Borschberg ήταν αυτός που έκανε το μεγαλύτερο και πιο δύσκολο τμήμα του ταξιδιού του Solar Impulse γύρω από τον πλανήτη, ενώ την σκυτάλη θα πάρει ο δεύτερος πιλότος Bertrand Piccard για την επόμενη πτήση, από την Χαβάη στο Φίνιξ της Αριζόνα. Η συνέχεια του ταξιδιού προβλέπει στάσεις στη Νέα Υόρκυ, διάσχιση του Ατλαντικού, και επιστροφή στο Άμπου Ντάμπι έτσι ώστε να ολοκληρωθεί ο γύρος του κόσμου.

Προς το παρόν, το αεροσκάφος θα μείνει για κάποιο διάστημα στην Χαβάη, έτσι ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το ταξίδι από την Κίνα, μέσω της Ιαπωνίας, στην Χαβάη αποδείχτηκε πολύ πιο δύσκολο απ' ότι αρχικά είχε προβλεφθεί, καθώς το Solar Impulse είχε μείνει καθηλωμένο στο έδαφος για πέντε εβδομάδες μέχρι να βρεθεί το κατάλληλο "παράθυρο" στις μετεωρολογικές συνθήκες για να κάνει με ασφάλεια το ταξίδι.
Κλείσιμο

Η ίδια η κατασκευή του αεροπλάνου, με το τεράστιο άνοιγμα των φτερών στα 72 μέτρα, δημιουργεί ιδιαίτερες απαιτήσεις στις καιρικές συνθήκες αλλά και πολύ διαφορετικές ικανότητες στους πιλότους κατά την διάρκεια της πτήσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η καμπίνα του δεν έχει σύστημα θέρμανσης ούτε είναι συμπιεσμένη. Ενώ κατά την διάρκεια αυτής πτήσης ο Ελβετός πιλότος μπορούσε να κοιμάται με διαλειμματα και μόνο για 20 λεπτά την φορά, με ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο. Ολόκληρο το αεροπλάνο καλύπτεται από 17.000 φωτοβολταϊκά κελιά, τα οποία είτε δίνουν απευθείας ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες του για την πτήση της ημέρας. Είτε αποθηκεύουν ενέργεια στις μπαταρίες, ώστε να το διατηρούν στον αέρα κατά την διάρκεια της νύχτας.

Στόχος του Solar Impulse με τον γύρο του κόσμου είναι δεν είναι απλά μία περιπέτεια. Αλλά περισσότερο μια δήλωση για τα επίπεδα που έχει φθάσει η "πράσινη" τεχνολογία, στην περίπτωσή του της ηλιακής ενέργειας. Και μια καλή αφορμή να σηκώσει συζητήσεις στους διάφορους σταθμούς της πορείας του για ενημέρωση του κοινού και ευαισθητοποίησή του σχετικά με την μόλυνση του περιβάλλοντος και την ανάγκη αλλαγής της προσέγγισής μας για την ενεργειακή κουλτούρα όλου του πλανήτη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης