Sputnik: Η «ελληνική πρόταση» προς τη Ρωσία που δεν θ' αρέσει στους Τούρκους

Sputnik: Η «ελληνική πρόταση» προς τη Ρωσία που δεν θ' αρέσει στους Τούρκους

Μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου του Έβρου εξέφρασαν ενδιαφέρον να συνάψουν στενότερους εμπορικούς δεσμούς με τη Ρωσία - Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να λειτουργήσει ως «εναλλακτική» για τα ρωσικά φορτηγά πλοία, επιτρέποντας την παράκαμψη του Βοσπόρου

Sputnik: Η «ελληνική πρόταση» προς τη Ρωσία που δεν θ' αρέσει στους Τούρκους
Μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου του Έβρου εξέφρασαν ενδιαφέρον να συνάψουν στενότερους εμπορικούς δεσμούς με τη Ρωσία, προτείνοντας μάλιστα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως «εναλλακτική» για τα ρωσικά φορτηγά πλοία, έτσι ώστε αυτά να παρακάμπτουν τελείως τα στενά του Βοσπόρου, αναφέρει σε σημερινό δημοσίευμά του το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Sputnik.

Η πρόταση της ελληνικής πλευράς αφορά στην χερσαία μεταφορά των ρωσικών εμπορευμάτων στην Αλεξανδρούπολη, όπου τα ρωσικά φορτηγά πλοία θα είναι ευπρόσδεκτα και ασφαλή.

«Μπορούμε να συνεργαστούμε σε διάφορους τομείς, δεδομένου ότι στην πόλη μας βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια, το οποίο επιτρέπει στη Ρωσία να παρακάμψει τελείως τα στενά του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλια»
Κλείσιμο
, δήλωσε σχετικά στο RIA Novosti ο Δήμαρχος της Αλεξανδρούπολης, Ευάγγελος Λαμπράκης.

Σύμφωνα με τον Ρώσο οικονομικό αναλυτή Βαλεντίν Κατασόνοβ, αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να εξελιχθεί σε μια ευρύτερη συνεργασία, έπειτα απο τη σημαντική επιδείνωση των ρωσοτουρκικών σχέσεων μετά από την κατάρριψη του ρωσικού βομβαρδιστικού στα σύνορα
Τουρκίας - Συρίας.

«Χρειαζόμαστε όντως πρόσβαση στη Μεσόγειο, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Υπάρχει μια ακόμη εναλλακτική οδός, η οποία διέρχεται από το Ιράν. Η συγκεκριμένη ιδέα διατυπώθηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου έναν αιώνα και βρίσκεται ξανά στο τραπέζι», είπε ο κ. Κατασόνοβ στο RT.

Ωστόσο, όπως επισήμανε ο καθηγητής, αν και η ελληνική πρόταση θα μπορούσε να βοηθήσει τη Ρωσία να ενισχύσει την ασφάλεια των φορτηγών πλοίων της, εξακολουθούν να υπάρχουν κίνδυνοι. «Δεν είναι όλες οι χώρες της νέας οδού φιλικές προς τη Ρωσία. Πρέπει να λάβουμε υπόψη τους κινδύνους που θα απειλούν τις χερσαίες μεταφορές μας. Οι χερσαίες μεταφορές πάντως δεν χρειάζονται πελώριες επενδύσεις, οπότε αυτή η επιλογή είναι βιώσιμη», τόνισε ο αναλυτής. 

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Sputnik, εάν ο Έβρος προχωρήσει με αυτήν την πρωτοβουλία, είναι βέβαιο ότι θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζει η Ελλάδα

Αυτή η κίνηση αναμένεται να προκαλέσει την αντίδραση του ΝΑΤΟ αλλά και της Δύσης, επισήμανε ο αναλυτής, ωστόσο η Ελλάδα «δεν έχει και πολλές εναλλακτικές». «Το περασμένο καλοκαίρι η ελληνικήκυβέρνηση υπέγραψε τριετείς συμφωνίες με το ΔΝΤ και την ΕΕ, όμως η κατάσταση θα χειροτερέψει στα μέσα του 2016. Τα θέματα που συζητιούνταν το 2015, όπως το Grexit, θα επανέλθουν στο προσκήνιο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης