PROTOTHEMA

Πολιτισμός

Ήταν οι πρώτοι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με έρευνα

Απόγονοι των Μινωιτών οι Κρητικοί

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου
  • Επιλέξτε  τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση
Προσθήκη σχολίου

Επιστημονική έρευνα δείχνει πως οι Μινωίτες ήταν Ευρωπαίοι και γενετικά παρόμοιοι με τους σημερινούς Κρητικούς

Οι Μινωίτες ήταν οι πρώτοι Ευρωπαίοι και ήταν αυτόχθονες κάτοικοι της Κρήτης. Δηλαδή οι σημερινοί Κρήτες είναι απόγονοι των Μινωιτών! Η είδηση αυτή κάνει ήδη το γύρο του κόσμου μέσω του διάσημου επιστημονικού περιοδικού «Ναture», το οποίο δημοσιεύει τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «Ευρωπαϊκός ο πληθυσμός στην Κρήτη της Μινωικής εποχής του Χαλκού».

Οι αναλύσεις σε οστά Μινωιτών 4.500 χρόνια πίσω, που βρέθηκαν σε σπήλαιο στον Άγιο Χαράλαμπο το 1976 στο Οροπέδιο Λασιθίου, σύμφωνα με το neakriti.gr, δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία ότι οι αρχαίοι κάτοικοι του νησιού μας ήταν απόγονοι Νεολιθικών Ευρωπαϊκών πληθυσμών, οι οποίοι μάλιστα και αυτό είναι το δεύτερο εντυπωσιακό εύρημα της επιστημονικής μελέτης, βρίσκονται σε αδιατάρακτη συνέχεια στους σημερινούς πληθυσμούς της Δυτικής Ευρώπης και κυρίως και με τους κατοίκους της περιοχής του Οροπεδίου Λασιθίου, άρα με την πλειοψηφία των σημερινών κατοίκων της Κρήτης.

Τι λέει ο συντονιστής της έρευνας

Ομάδα ερευνητών από την Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής χρησιμοποίησε ανάλυση μιτοχονδριακού DNA από Μινωικούς σκελετούς, προκειμένου να προσδιορίσει την καταγωγή αυτών των αρχαίων προγόνων μας. Τα αποτελέσματά τους δημοσιεύθηκαν στην Επιστημονική Επιθεώρηση Nature Communications στο τεύχος που κυκλοφόρησε στις 14 Μαΐου.

Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν τη σημασία της ανάλυσης του DNA ως εργαλείου για την κατανόηση της ιστορίας και της προ-ιστορίας των Ελλήνων ανέφερε ο Καθηγητής Ιατρικής και Επιστημών Γονιδιώματος του Πανεπιστημιου Ουάσιγκτον, κ. Γεώργιος Σταματογιαννόπουλος που ήταν ο συντονιστής της έρευνας.

(Ο κ. Γεώργιος Σταματογιαννόπουλος)

«Πριν από περίπου 9.000 χρόνια, υπήρξε εκτεταμένη μετανάστευση ανθρώπων της Νεολιθικής Εποχής από περιοχές της Ανατολίας που αντιστοιχούν σήμερα σε μέρη της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής. Τότε έφτασαν στην Κρήτη και οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού. Η ανάλυση μιτοχονδριακού DNA που πραγματοποιήσαμε και η σύγκριση με άλλους πληθυσμούς, δείχνει ότι οι Μινωίτες έχουν την ισχυρότερη γενετική συσχέτιση με πληθυσμούς της Νεολιθικής Εποχής καθώς και με αρχαίους αλλά και σύγχρονους Ευρωπαίους και ιδιαίτερα με τον πληθυσμό της Κρήτης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, ο Μινωικός πληθυσμός αναπτύχθηκε πριν από 5.000 χρόνια στην Κρήτη από προγόνους που κατοικούσαν στο νησί ήδη και είχαν φτάσει εκεί 4.000 χρόνια νωρίτερα», αναφέρει ο κ. Σταματογιαννόπουλος.

Στη συνέχεια προσθέτει: «Οι γενετικές αναλύσεις παίζουν έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην πρόβλεψη και την προστασία της υγείας του ανθρώπου. Η μελέτη μας υπογραμμίζει το γεγονός ότι η ανάλυση του DNA μπορεί να μας βοηθήσει όχι μόνο να έχουμε ένα πιο υγιές μέλλον αλλά να κατανοήσουμε και την ιστορία μας. Παρόμοιες έρευνες  θα μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε τις γενετικές σχέσεις μεταξύ Μινωιτών και Μυκηναίων και μεταξύ των Ελληνικών φυλών της Κλασσικής Ελλάδας».

Η έρευνα

Η ομάδα των ερευνητών καταλήγει ότι ο Μινωικός πολιτισμός αναπτύχθηκε από αυτόχθονες κατοίκους της Κρήτης κατά την Εποχή του Χαλκού, οι οποίοι ήταν απόγονοι των πρώτων ανθρώπων που αποίκισαν το νησί, 9.000 χρόνια περίπου πριν από σήμερα.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δείγματα από σκελετούς 37 ατόμων που βρέθηκαν σε μια σπηλιά στο οροπέδιο του Λασιθίου στην Κρήτη. Μιτοχονδριακό DNA από τα δείγματα αυτά συγκρίθηκε με αλληλουχίες από άλλους 135 σύγχρονους και αρχαίους ανθρώπινους πληθυσμούς.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι το μιτοχονδριακό DNA των Μινωιτών δεν έχει ομοιότητες με τους Αιγύπτιους, Λίβυους και άλλους Αφρικανικούς πληθυσμούς. Αντίθετα, οι Μινωίτες έχουν μεγάλη γενετική ομοιότητα με τους σύγχρονους Ευρωπαϊκούς πληθυσμούς. Μάλιστα, η ανάλυση έδειξε υψηλό ποσοστό συγγένειας των Μινωιτών με τον σύγχρονο πληθυσμό της Κρήτης αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Η μελέτη αυτή κατέστη δυνατή χάρη στη δραματική πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στις τεχνολογίες ανάλυσης αρχαίων γονιδιωμάτων καθώς και στις νέες αλγοριθμικές τεχνικές που επιτρέπουν την στατιστική επεξεργασία δεκάδων χιλιαδών γενετικών αλληλουχιών με μεγάλη ταχύτητα.

Οι υπεύθυνοι για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων, κ. Περιστέρα Πάσχου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, και ο κ. Πέτρος Δρινέας, Καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Rensselaer στις ΗΠΑ συμπληρώνουν: «Συγκρίναμε τις γενετικές αλληλουχίες των Μινωιτών με  περισσότερα από 14.000 άτομα, κάτι που θα ήταν υπολογιστικά εξαιρετικά χρονοβόρο πριν από μόλις λίγα χρόνια. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις στατιστικές μας αναλύσεις, η γενετική πληροφορία που περιέχεται στο μιτοχονδριακό DNA των Μινωιτών και έχει μεταβιβαστεί από τις μητέρες στα παιδιά από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, είναι ακόμη εμφανής στους σύγχρονους κατοίκους του οροπεδίου του Λασιθίου».

Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη μελέτη είχε ο κ. Μανώλης Μιχαλοδημητράκης, Καθηγητής Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, ο οποίος συντόνισε την αναγνώριση και συλλογή των αρχαίων οστών που χρησιμοποιήθηκαν για την εξαγωγή του DNA. Μεγάλη ήταν η συμβολή του εκλιπόντος αρχαιολόγου Νίκου Παπαδάκη, ο οποίος ως Διευθυντής της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Αγίου Νικολάου υπήρξε θερμός υποστηρικτής της μελέτης. Ο αρχαιολόγος Δρ. Βασιλάκης και η ανθρωπολόγος Δρ McGeorge παρείχαν τα οστά που αποτέλεσαν το αντικείμενο της έρευνας.

Panos Terz16/05/201319:44

4oΜέροςΠροέλευση των σημερινών Κρητών Τα αποτελέσματα των γενετικών ερευνών αντιστοιχούν στις απόψεις πολλών αρχαιολόγων, ότι οι πρόγονοι των αρχαίων Κρητών έχουν προέλθει μέσω της Ανατολίας από την περιοχή, όπου προ 11.00 ετών έχει εφευρεθεί η γεωργία και έλαβε χώραν η Αγροτική Επανάσταση, ενώ στην Αίγυπτο έχει εφαρμοσθεί η γεωργία προ 7.000 ετών, δηλαδή σχετικά αργά. Πρόκειται για την περιοχή μεταξύ της Ανατολικής Τουρκίας και του του Ιράκ, όπου ακόμη και σήμερα σημειώνεται άγριο σιτάρι. Κατά τα άλλα ισχύουν τα προαναφερθέντα έως την μετακίνηση των Θαλασσίων Λαών σε γενικές γραμμές και για τους Κρήτες με μερικές διαφορές. α) Το 1400 π.Χ. έχουν κυριεύσει οι Αχαιοί (μείγμα από πελασγούς και Ινδοευρωπαίους) την Κρήτη και συγχωνεύθηκαν με τον αυτόχθονο πληθυσμό.Το πληθυσμιακό μείγμα ήταν οι μακρινοί πρόγονοι των Μινωϊκών. β) Σύμφωνα με αρχαία αιγυπτιακά ντοκουμέντα ανήκαν στους Θαλλάσσιους Λαούς μεταξύ των Sherde, Tursha, Shekelesh, DANUNA και AXAIWASH και οι Πελέσοι (Φιλισταίοι, αργότερα Παλαιστίνιοι) ), οι οποίοι έχουν περάσει στην απέναντι ακτή μεν, αλλά πολλοί έμειναν στην Κρήτη. Το χαρακτηριστικό γνώρισμά τους ήταν η μεγαλοσωμία (Ιδέ στην Παλαιά Διαθήκη τον γίγαντα Φιλισταίο Γολιάθ ). Οι μεγαλόσωμοι Κρήτες ίσως να κατάγονται από αυτούς. γ) Στα πλαίσια της ταχείας κατακτητικής εξάπλωσης των Αράβων έμειναν οι Αραβες από το 825 έως το 961 στην Κρήτη, οι Κρήτες αλλαξοπίστησαν και οι χριστιανικές εκκλησίες έχουν μετατραπεί σε τζαμιά. Όταν το διαπίστωσε αυτό ο απελευθερωτής της Κρήτης Νικηφόρως Φωκάς αποφάσισε να στείλει (τον συμπατριώτη μου) μοναχό Νίκων τον Μετανοείτε στην Κρήτη, για να τους ξαναφέρει στην χριστιανική πίστη . ονόμασαν έτσι, γιατί άρχιζε κάθε κήρυγμα με την λέζη Μετανοείτε !. Από τότε τον θεωρούν οι Κρήτες όσιον. Το ίδιο έχει συμβεί και στην Νότια Πελοπόννησο. Και στις δύο περιοχές έχει συντελεσθεί μία επιμειξία Ελλήνων και Αράβων . Υπάρχει ένα μέρος στην Κρήτη, όπου ακόμη και σήμερα ονομάζονται τα χωριά Βαρβαρικά (Κανονικά Μπερμπέρικα), που σημαίνει ότι οι περισσότεροι Αραβες κατακτητές καταγόταν από την Βερβερία (Τυνισία, Μαρόκκο και ιδιαιτέρως Αλγερία και δη από την Περιοχή Καμπυλία, όπου οι άνδρες είναι πολύ μεγαλόσωμοι και έχουν κάπως σγουρά μαλλιά, σώματα λίαν μαλλιαρά και είναι πολύ αγέρωχοι. Στην Κρήτη καθώς και στην Νότια Πελοπόννησο διαπιστώνουμε απογόνους του κρητικοαραβικού μείγματος πολύ εύκολα. Οι Αραβες εχουν επιδράσει σημαντικά στην κρητική μουσική. Το ποιό σημαντικό παράδειγμα των γενετικών αποτυπωμάτων των Αράβων είναι ο μεγαλύτερος Ελληνας πεζογράφος Καζαντζάκης, όπως το είπε αυτός στο σε μία συνεέντευξη στο Παρίσι .Αλλά και η νοοτροπία των Κρητικών έχει επηρεασθεί από τους Αραβες ( ευέξαπτοι, φίλερεις, νταήδες, μαχαιριολάτρεις-μαχαιροβγάλτες, ματσισμός). δ) Πάνω από 200 έτη ( 1204 -1669) ήταν η Κρήτη κατακτημένη από του Βενεξιάνους ( Ενετούς ) , οι οποίοι είχαν έναν υπεραναπτυγμένο πολιτισμό, ο οποίος επέδρασε στην κουλτούρα των Κρητών. Πολλοί Κρήτες άλλαξαν τα ονόματά τους, μεταφράζοντας τα από τα ελληνικά στα Ιταλικά. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί Κρητικοί , αλλά και Επτανισιώτες έχουν ιταλικά ονόματα. Το ποιό γνωστό ιταλικό όνομα στην Κρήτη είναι ο Βενιζέλος ( bene zelo : ο καλός ζηλώτης ). Παρατήρηση : Με αυτά τα θέματα ασχολούμαι στα πλαίσια της ανώτερης εγκυκλοπαιδικής μόρφωσης εδώ και 55 έτη.Σύσταση : Στο Μπλογγ μου μέσω του Διαδικτύου υπό το όνομά μου μπορείται να διαβάσετε τις εξείς μελέτες : Η προέλευση των ευρωπαϊκών λαών και ιδιαιτέρως των Ελλήνων, Πόντιοι, προέλευση, Ελληνικότητα,Φυσιογνωμία, Τούρκοι, προέλευση, εθνογένεση, κληρονομιά". Καλό διάβασμα.

Panos Terz16/05/201319:41

3oΜέρος.Η εθνογένεση των Νεοελλήνων Η εθνογένεση των Νεοελλήνων είναι προϊόν μίας μακροχρόνιας συγχώνευσης πολλών φύλων και λαών όπως και σε όλους τους άλλους ευρωπαϊκούς λαούς. Αυτή η διαδικασία άρχισε προ 42 χιλιάδων ετών με την άφιξη του Homo sapiens sapiens προερχόμενος από την Αφρική μέσω της Μέσης Ανατολής στον ελληνικό χώρο. Ποιό καθοριστικής σημασίας ήταν η άφιξη γεωργικών πληθυσμών με υλικό πολιτισμό από την Μικρά Ασία μεταξύ της 7ης και της 6ης χιλιετηρίδας π.Χ. Στην αρχαία ελληνική παράδοση έγιναν γνωστοί με τις εθνωνυμίες Πελασγοί, Κάρες και Λέλεγες. Ιδιαιτέρως οι Πελασγοί εποίκησαν όλα τα παράλια της Ελλάδας , τα ιλλυρικά παράλια έως την Τεργέστη , τα ιταλικά παράλια απέναντι από την Αλβανία και όλα τα ελληνικά νησιά. Έτσι είναι οι Πελασγοί οι μακρινοί κοινοί πρόγονοι των Ελλήνων , των Αλβανών, των Μαυροβουνίων, των Κροατών και ενός τμήματος των Ιταλών. Επρόκειτο για ειρηνόφιλους πληθυσμούς με θηλυκές θεότητες. Από τον πολιτισμό τους σώθηκαν μόνον ονόματα βοτάνων, ανθών, δένδρων και τοπωνύμια με διπλό σ ( νάρκισσος, κυπάρισσος,Τυλησσός, Παρνασσός, Τηλμισσός, Σύασσος, Κνωσσός ), που τελειώνουν σε -νθος ( ασσάμινθος, υάκινθος, τερέβινθος, αμάρανθος, πλίνθος, λαβύρινθος, Ζάκυνθος ) και σε -ευς ( Αχιλλεύς, Οδυσσεύς, Ερμηνεύς, Θησεύς, Βασιλεύς ) καθώς και άλλες τοπωνυμίες και λέξεις : σέλυνος, κιθάρα, ξίφος, θάλαμος σάλπιγξ, , θίασος, χαλκός, αμυγδαλή, όρυζα, Λάρισσα, Λέσβος, Σκύρος, Σάμος, Νάξος, Χίος, Λυκαβητός, Μέγαρα, Ολυμπος, Μυκήναι, Αθήναι, Οι Πελασγοί, Κάρες και Λέλεγες αναμίχθηκαν μεταξύ τους καθώς και με τους λίγους "Πρωτοευρωπαίους". Αυτές ήταν οι πρώτες συσμίξεις σε ελληνικό έδαφος, Περίπου το 2250 π.Χ. έγινε η κάθοδος των μεγαλόσωμων και ξανθών Ινδοευρωπαίων, οι οποίοι συγχωνεύθηκαν με τον γηγενή πληθυσμό. Από αυτήν την σύσμιξη προήλθαν οι πρόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Στην Ήπειρο και στην Δυτική Μακεδονία έχει συντελεσθεί η επιμειξία με ιλλυρικά φύλα. Στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και στη Θράκη συγχωνεύθηκαν με θρακικά φύλα ( π.χ. με τους Πιερείς ). Στην διάρκεια του Μεσαίωνα και αργότερα στα πλαίσια του απελευθερωτικού αγώνα κατά των Τούρκων κατακτητών συγχωνεύθηκε ένα τμήμα των απογόνων των αρχαίων Ελλήνων με Σλάβους, Βλάχους και Αλβανούς.

Panos Terz16/05/201319:24

Η προέλευση των Κρητών είνα ένα πολυσύνθετο πρόβλήμα. Δεν είναι δυνατόν να το ερευνήσουμε χωρίς να λάβουμε υπόψ το πολυφασικό πλαίσιο. Αυτός ειναι ο λόγος που έχω αποφασίσει να αποστείλω αυτήν την μελέτη που είναι παρμένη ως επί το πλείστον από το εκτενέστατο Μπλογγ μου φυσικά πεξεργασμένη. Σκέπτομαι πρωτίστως την δίψα για σοβαρή μάθηση πολλών συνσχολιαστών , Παρακαλώ τον αρχισυντάκτη να δημοσιεύσει το πλήρες κείμενο. Εχαριστώ. 1. Μετακινήσεις και συγχωνεύσεις πληθυσμών στην προϊστορική περίοδο της Ευρώπης α) Μετακινήσεις στην Παλαιολιθική και στην Μεσολιθική Εποχή Ομόφωνα πρεσβεύουν οι ειδικοί αρχαιολόγοι την άποψη, ότι ο Homo sapiens sapiens ( "σκεπτόμενος άνθρωπος") - στα τελευταία έτη έχουν οι επιστήμονες αναγνωρίσει και τον Homo Neanderthalensis ως Homo sapiens - έφθασε στην Ευρώπη προερχόμενος από την Αφρική μέσω της Μέσης Ανατολής προ 42 χιλιάδων , στην Κίνα προ 60 έως 70 και στην Αυστραλία προ 45 ( μερικοί ειδικοί λέγουν προ 50 έως 60 ) χιλιάδων ετών. Πρώτα εποίκησε την Νότια Ευρώπη και κατόπιν άρχισε βαθμιαία να κινείται προς τον Βορρά, όπου όμως επικρατούσαν έως προ 11 χιλιάδων ετών οι παγετώνες. Ύστερα από την υποχώρηση των παγετώνων και την βαθμιαία δημιουργία κατάλληλου κλίματος και κάπως κανονικών συνθηκών ζωής εξαπλώθηκε ο σύγχρονος άνθρωπος σε όλη την Ευρώπη.Τα κύρια μέσα επιβίωσης σε όλη την διάρκεια της Παλαιολιθικής Εποχής ( τελείωσε περίπου 8000 π.Χ. ) και της Μεσολιθικής Εποχής ( 8000 έως 5.500 /5000 π. Χ. ) ηταν η θήρα ( Κυνήγι), η αλιεία και η συλλογή άγριων φυτών και καρπών. Ακριβώς αυτός ο τρόπος διαβίωσης ανάγκασε τους "Πρωτοευρωπαίους" ( Terminus Technicus ) να διασχίζουν μεγάλες αποστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο έλαβαν χώραν αναμίξεις μεταξύ των Ευρωπαίων των διαφορετικών περιοχών. β ) Μετακινήσεις στην Νεολιθική Εποχή , Ινδοευρωπαίοι Η Νεολιθική Εποχή ( περίπου 5.500/5000 έως περίπου 3000 π.Χ. ) ήταν άμεσα συνδεδεμένη με την "Αγροτική Επανάσταση", την πρώτη μεγάλη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στην Μέση Ανατολή όμως έχει προηγηθεί η Νεολιθική Εποχή κατά πολύ ( σύμφωνα με τις νεώτερες ανακαλύψεις συνέβει αυτό 8000 έως 9000 π.Χ. ! ). Αυτό ισχύει γενικά και για την γενική εξέλιξη του υλικού και ύστερα από 4.500 έτη και του πνευματικού πολιτισμού. Η γεωργία οδήγησε μέσω των παραγωγικών δυνάμεων σε μία κοσμοϊστορική βελτίωση μεν των βιωτικών συνθηκών και σε πολλαπλασιασμό του πληθυσμού, αλλά ήδη προέκυψαν μεγάλα προβλήματα κατάλληλου εδάφους για τις γεωργικές καλλιέργειες, Έτσι αναγκάσθηκαν μεγάλα τμήματα του πληθυσμού να εγκαταλείψουν τις περιοχές τους και να κινηθούν προς τα δυτικά. Πρώτα ξεχύθηκαν στις περιοχές της Μικράς Ασίας, όπου έχει επαναληφθεί λόγω των ευνοϊκότερων συνθηκών ζωής το φαινόμενο του πολλαπλασιασμού του πληθυσμού. Άρχισε πάλι η εξάπλωση των πληθυσμών ακόμη ποιό δυτικά και έφθασε έως την Βουλγαρία και την Ελλάδα. Ακολουθώντας τον ποταμό Δούναβη έφθασαν οι γεωργοί έως την Κεντρική Ευρώπη και από εκει άρχισε ο εποικισμός της Βόρειας Ευρώπης. Άλλοι αγροτικοί πληθυσμοί εγκατέλειψαν την Βόρεια Αφρική και εποίκησαν την Ιβηρική Χερσόνησο , η οποία όμως λόγω της αφθονίας ψαριών και οστράκων παραμελήθηκε η καλλιέργεια της γης και έτσι υστέρηση στην εξέλιξη της γεωργίας.

ΜΑΚΕΤΑ15/05/201320:21

@ Πληροφοριακά: | 15/05/2013 18:18 ΣΥΜΦΩΝΩ 100%. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ, ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΣΕ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ BBC ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΘΡΑΣΥΤΑΤΑ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΓΟ DNA ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ...ΥΠΟΝΟΟΝΤΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΧΥ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΑΔΟΧΟ ΤΗΣ ΠΑΝΙΣΧΥΡΗΣ ΜΙΝΩΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΟΠΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΕ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΕΧΤΙΖΕ 7ΟΡΟΦΑ ΠΑΛΑΤΙΑ ΜΕ ΥΠΟΔΑΠΕΔΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ, ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΟΤΑΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΛΟΝΔΟΝΙΣΤΑΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΩΔΙΑΣ. ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ, ΟΙ ΑΓΓΛΟΤΣΟΛΙΑΔΕΣ ΜΙΣΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΩΣ ΤΑ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ, ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΗ ΦΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΦΑΕΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ ΕΝΑΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟ ΛΑΟ ΣΕ POLITICALLY CORRECT ΑΓΓΛΟΤΣΟΛΙΑΔΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΜΕ ΒΑΘΥ ΚΟΜΠΛΕΞ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ15/05/201320:14

@ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ: Μάλλον δεν κατάλαβες τι εννοούσα: η Γραμμική Α γραφή δεν αντιστοιχεί σε κάποια γνωστή αρχαία γλώσσα της α' ή β' χιλετίας π.Χ. (δηλ. ούτε στην Ελληνική ούτε σε κάποια άλλη γνωστή αρχαία γλώσσα, π.χ. αρχαία Αιγυπτιακά, Φοινικικά κτλ κτλ) και για αυτό δεν μπορούμε να καταλάβουμε πολλά μολονότι ξέρουμε πώς προφέρονταν κάποια σύμβολα-συλλαβογράμματα αφού χρησιμοποιήθηκαν και στη Γραμμική Β: είναι σαν να διαβάζεις π.χ. μια άγνωστη γλώσσα γραμμένη με λατινικά γράμματα (π.χ. debotan kanori loi tonaor.... (υποθετικό κείμενο)). Τι να το κάνεις αν δεν ξέρεις τη σημασία; Αν υπήρχαν βέβαια περισσότερα κείμενα, ίσως να μπορούσε να διαβαστεί, αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί...

Λεωνιδας απο το βορρα15/05/201319:43

@Ένας άσχετος | 15/05/2013 18:12 Συγνωμη φιλε, αλλα η βουλα "χριστιανος" σημαινει και "ηρωισμο", "ανωτεροτητα", "ηθικη" και "καταγωγη"? Οι προγονοι ολων των χριστιανων καποτε ητανε ειδωλολατρες, οι προγονοι των περισοτερων μουσουλμανων ητανε χριστιανοι ενω υπηρχαν και αρκετοι που απο μουσουλμανοι εγιναν χριστιανοι στους μεταγενεστερους χρονους (Ισπανια, Σικελια και Καλαβρια και φυσικα καποιοι απο τους δικους μας προγονους, οπως πολυ σωστα και εσυ επισημαινεις) Οσο για ολους εμας ειμαστε νεοελληνες που μιλαμε ελληνικα και τουλαχιστον πρεπει να προσπαθουμε να υιοθετουμε τον πολιτισμο και την κουλτουρα των αρχαιων ελληνων.Οι κουβεντες για DNA, προγονους, καθαροτητα φυλης και αλλες τετοιες βλακειες δειχνουν μονο ρατσισμο και κομπλεξ κατωτεροτητας (Προσπαθουμε να καλυψουμε την καθυστερηση και το χαλι μας προβαλοντας την απευθειας καταγωγη μας απο καποιους "φορεις του δυτικου πνευματος ευρωπαιους" προγονους)

Criticism15/05/201319:05

@@ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ δεν υπάρχει καμιά λογική και κανένας ειρμός στην ερμηνεία των όσων είπε ο ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ.Τα δικά σου λεγόμενα στερούνται λογικής..Ξαναδιάβασέ τα!@Πληροφοριακά ρε φίλε τι μας λες κι εσύ τώρα?'Ολοι λέτε το μακρύ σας και το κοντό σας και ο καθένας παρουσιάζει τις εικασίες του σαν απόλυτη αλήθεια..ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!@Ένας άσχετος συμφωνώ με την τελευταία σου πρόταση όσο δεν φαντάζεσαι!"η χρήση του DNA στην ιστορία είναι ένα επικίνδυνο όπλο στα χέρια προπαγανδιστών"και είμαι βιολόγος να ξέρεις..αλλά αν δεις στην έρευνα μετείχαν και ξένοι ή καθηγητές από ξένα πανεπιστήμια και κυρίως δημοσιεύτηκε στο Nature και όποιος είναι βιολόγος ξέρει τι σημαίνει αυτό.Δεν νομίζω να μας καθότανε το Nature για προπαγάνδα.Ειδικά σε μας τους Έλληνες που όλοι μας κοιτάνε με μισό μάτι αυτή την περίοδο.Ωστόσο ξαναλέω ότι τέτοιες έρευνες όπως είπες κι εσύ είναι επικίνδυνες.Επιφυλάσσομαι να διαβάσω το original article και όχι τις ερμηνείες των δημοσιογράφων..

Χάρης15/05/201318:36

@ ΜΑΚΕΤΑ Καλά, εσύ τι αγχώνεσαι; Αφου δεν εισαι έλληνας. Είσαι ο κύριος μίστερ ""ΑΠΟΔΗΚ ΥΕΤΕ""". Δε φτανουν οι νεοελ-ληνες. Τωρα εχουμε και τους πεντακαθαρους τουρκαλαβανους να κανουν κήρυγμα στους φιλελευθερους, αθρησκους, άπατρεις, μπροστάρηδες του τόπου. Αν πιστευεις εσυ οτι κακώς δεν μας αρεσει η ινδική φάτσα όλων των νεοελ-λήνων, κακώς δε μας αρεσει η κουλτουρα και ο πολιτισμός του "ανοιχτα πουκαμισα, μπουκαλαρες, οδηγηση με σαγιονάρα, ελεηνιδα μπογιατισμενη αλλά 80ς, φούλ τυφλωση λογω μαυροφορεμένων ταλιμπαν παπαδοκλεφτάδων, ισόβιες δουλειες αλλά να ναι καλα ο ξάδερφος, επικοινωνια με χέρια και κραυγες, το να παιρνεις παντα 3 χειραποσκευες αντι για μια ενωτο ξες οτι εισαι βλαχος και δε πρεπει να μπαινεις σ αεροπλανα, διακοπες 3 μηνες το χρονο κι ας ειναι ανεργοι 6 στους 10, επιλογη φθηνιαρικων προιοντων τυπου γκολφ, ιαπωνικά αμαξια, πλαίσιο κομπιούτερς, κινεζικων γκάτζετς κτλπ, βολεψη με μεσον, ανυπακωη στις αρχες γιατι ειναι ο εχθρος μας και θελουν μονο να μας πιουν το αίμα, αδυναμία εκφρασης και τεράστια κενά παιδείας και μορφωσης ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ! Τι κακό εχει αυτή η ελ-ληνικη κουλτουρα και ο ελ-ληνικος πολιτισμος;;; Τίποτα απολυτως. Απλα εμεις ειμαστε ανθελλληνες και προδότες....

Πληροφοριακά:15/05/201318:18

Το 1976 κατά την διάνοιξη δρόμου , βρέθηκε τυχαία σε υψόμετρο 800 μέτρα το σπήλαιο μέσα στο οποίο ήσαν τα οστά τα οποία εξέτασαν οι ερευνητές και το οποίο αμέσως πήγε η αρχαιολογική υπηρεσία και το σφράγισε . Ένα χιλιόμετρο από το σημείο αυτό βρίσκεται το Δικταίο άνδρο όπου σύμφωνα με την αρχαία παράδοση γεννήθηκε ο Δίας . Στον θεό Δία πίστευαν σχεδόν όλοι οι λαοί της ανατολικής μεσογείου δηλαδή οι κάτοικοι της Ελλάδας , της Ιταλίας , της Ανατολίας , της Βόρειας Αφρικής και των παραλίων της μέσης ανατολής . Στις περιοχές αυτές είναι που με διάφορες εκφάνσεις του αναπτύχθηκε διαχρονικά ο Ελληνικός πολιτισμός . Υπάρχει συνέχεια στον Ελληνικό πολιτισμό ο οποίος ξεκίνησε από την Μινωϊκή περίοδο , συνεχίστηκε την Μυκηναϊκή περίοδο και αργότερα αναπτύχθηκε στην Αθήνα , την Σπάρτη , την Κάτω Ιταλία , την Ιωνία , την Λιβύη , την Τυνησία , την Μακεδονία , την Αίγυπτο , και στα παράλια του Πόντου . Η Ελληνική γλώσσα και το Ελληνικό αλφάβητο είναι μετεξέλιξη τηε γλώσσας που χρησιμοποιείτο την ΜινωΙκή περίοδο η οποία φυσικά δέχθηκε και επιδράσεις από γειτονικούς πολιτισμούς . Πόλεις και τοπονύμια που τα ονόματά τους έχουν κατάληξη σε -ος και συνήθως είναι δισύλλαβες , είναι κατά πάσα πιθανότητα μινωϊκές πόλεις . Το ίδιο συμβαίνει και με τις περισσότερες Ελληνικές λέξεις και τα ονόματα των νησιών , των ποταμών και βουνών , π.χ. Κνωσσός , Φαιστός , Ζάκρος , Λύκτος , Πριανσσός , Αξός , Τύρος , Ταρσός , Πύλος , Όλυνθος ,Μίλητος , Ραιδεστός , Έβρος , Νέστος , Αξιός , Αώος , Ιλισσός , Κηφισσός , Ολυμπος , Ρόδος , Λέσβος , Χίος , Κάρπαθος , Κάσος κ.τ.λ. Σε όλα αυτά τα μέρη έχουν βρεθεί στοιχεία που μαρτυρούν την παρουσία Μινωϊτών , .Η Μινωική Κρήτη ήταν μιά ναυτική υπερδύναμη της εποχής της που στήριζε την δύναμή της στο εμπόριο , την γεωργία , την κτηνοτροφία , στην παραγωγή εργαλείων και προϊόντων αγγειοπλαστικής και η χρονική της διάρκεια ήταν πολλές εκατοντάδες χρόνια και επηρέασε πολιτιστικά ολοκληρη την ανατολική Μεσόγειο . Ο Μινωϊκός πολιτισμός είναι ο πρώτος Ελληνικός και Ευρωπαϊκός πολιτισμός και πάνω στις βάσεις του στηρίχθηκαν και μετεξελίχθηκαν όλοι οι μετέπειτα πολιτισμοί στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη και τον δυτικό κόσμο .

Ένας άσχετος15/05/201318:12

Τον (Άγιο) Νίκων τον Μετανοείτε τον θυμόσαστε, ω αρχαιογενείς Κρητικοί; Ναι, ναι, εκείνον που όταν ο Νικηφόρος Φωκάς ανακατέλαβε την Κρήτη, μετά από ενάμιση αιώνα αραβικής κατοχής είδε και έπαθε να ξανακάνει τους "ηρωικούς" Κρητικούς Χριστιανούς...Αυτά, ως τροφή για σκέψη για την "καθαρότητα" των πληθυσμών τούτων.Υπογραμμίζω δε, όσον αφορά την "αντικειμενικότητα" της έρευνας τούτης, ότι την έκανε Έλληνας...Και ότι αντίστοιχη έρευνα που είχαν πραγματοποιήσει άλλοι DNAολόγοι/ιστορικοί/μπρουρδολόγοι είχε "αποδείξει" με ακράδαντα επιχειρήματα ότι οι Έλληνες ήταν γενετικά κοντά σε κάποιους υποσαχάριους αφρικανικούς πληθυσμούς. Ο συνδυασμός των δύο ερευνών αποδεικνύει περίτρανα απλά ότι η χρήση του DNA στην ιστορία είναι ένα επικίνδυνο όπλο στα χέρια προπαγανδιστών.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

Το protothema.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

X