F1: Αναλύοντας τη νέα Ferrari

F1: Αναλύοντας τη νέα Ferrari

Με κωδικό SF70H το νέο μονοθέσιο της Scuderia Ferrari έχει αναφορά ως όνομα στα 70 χρόνια της εταιρείας και στην υβριδική μηχανή: Scuderia Ferrari 70 Hybrid.

F1: Αναλύοντας τη νέα Ferrari
Το νέο μονοθέσιο αποτελείται από 56.000 εξαρτήματα και είναι αποτέλεσμα δουλειάς πάνω από 1000 ανθρώπων.

Οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς συνοψίζονται στη φράση: "Φαρδύτερα ελαστικά, φαρδύτερα αμαξώματα". Φαρδύτερα ελαστικά για μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ήτοι καλύτερη πρόσφυση, φαρδύτερα αμαξώματα για αύξηση της κάθετης δύναμης αεροδυναμικά παραγόμενης (downforce).

Κομβικό σημείο στην αεροδυναμική απόδοση των νέων μονοθεσίων
Κλείσιμο
είναι η αύξηση της μετωπικής επιφάνειας των εμπρός τροχών. Το πλάτος του κάθε τροχού έχει αυξηθεί κατά 6 εκατοστά οπότε έχουμε αύξηση περίπου 15% στη μετωπική επιφάνεια των εμπρός τροχών. Η συγκεκριμένη επιφάνεια είναι τρομερά κρίσιμη για την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου καθώς δεν είναι σταθερή. Αντίθετα μεταβάλλεται ειδικά στην πιο κρίσιμη φάση όταν στρίβουν οι τροχοί.

Ο αεροδυναμιστής θέλει να περάσει τον αέρα όσο πιο γρήγορα γίνεται από το κάτω μέρος του μονοθεσίου και όσο πιο αργά γίνεται από το πάνω μέρος του μονοθεσίου. Αυτή η διαφορά στη ροή ταχυτήτων προκαλεί αντίστοιχη διαφορά πιέσεων υποπίεση κάτω από το μονοθέσιο, υπερπίεση πάνω από το μονοθέσιο που το πιέζει προς τα κάτω (σ.σ: downforce, κάθετη δύναμη αεροδυναμικά παραγόμενη). Στο κάτω μέρος του μονοθεσίου σε ικανοποιητικό βαθμό ο αέρας δε στροβιλίζεται έντονα. Στο πάνω μέρος οι στροβιλισμοί είναι αναπόφευκτοι και οφείλονται στην μετωπική επιφάνεια. Οι αεροδυναμιστές λοιπόν όπου δεν μπορούν να αποφύγουν τους στροβιλισμούς μπαίνουν στη λογική να τους δώσουν συγκεκριμένη μορφή.



Ελάτε τώρα να δούμε από μπροστά τη μετωπική επιφάνεια του νέου μονοθεσίου της Ferrari
. Στο πλαίσιο που έχουμε χρωματίσει μέσα από τους τροχούς ο αεροδυναμιστής προσπαθεί να μορφοποιήσει έτσι τη ροή αέρα ώστε φεύγοντας από το χείλος εκφυγής της εμπρός αεροτομής (πορτοκαλί χρώμα) να πάει ευθεία προς το άνοιγμα των ψυγείων. Αυτό είναι πιο ψηλά απ' ότι πέρυσι διότι μέρος της ψύξης εξασφαλίζεται από την εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού.



Το πάνω μέρος έχει ένα ασυνήθιστο άνοιγμα που χρησιμεύει ως μορφοποιητής ροής ώστε να μη δημιουργούνται υπέρμετρες αντιστάσεις εκεί.

Ο αέρας που διαφεύγει όμως από εκεί προς τα πάνω, επηρεάζει την διαμόρφωση του οριακού στρώματος πάνω στο κάλυμμα του κινητήρα. Στις γρήγορες καμπές ο συσσωρευμένος αέρας στο κάλυμμα του κινητήρα έχει την τάση να "χυθεί" προς την εξωτερική πλευρά. Αυτό προκαλεί αστάθεια στο μονοθέσιο. Για να μην συμβαίνει δημιουργείται ο αεροφράκτης, το πανί, ή πτερύγιο καρχαρία όπως το ονομάζουν. Αυτό είναι απαραίτητο σ' όλα τα μονοθέσια καθότι φέτος παρότι η κάθετη δύναμη λόγω φαρδύτερου αμαξώματος είναι μεγαλύτερη, η συνολική αεροδυναμική απόδοση του σχήματος έχει μειωθεί λόγω της αύξησης της μετωπικής επιφάνειας των τροχών. Οπότε δεν υπάρχει περιθώριο για απώλειες σε γρήγορη στροφή ειδικά τώρα που τα μονοθέσια θα στρίβουν ακόμη πιο γρήγορα καθότι θα έχουν φαρδύτερα ελαστικά.



Ένα άλλο σημείο που συζητήθηκε αρκετά είναι το φτεράκι στην απόληξη του αεροφράκτη.
Λειτουργεί ως "χτένι" στρώνει τους στροβιλισμούς σ' αυτό το σημείο που είναι κρίσιμο καθώς βρίσκεται εμπρός από την πίσω αεροτομή.



Επιστρέφοντας στη μετωπική επιφάνεια δείτε την πίσω αεροτομή πως είναι χαμηλότερη
και φαρδύτερη. Πιέζει το πίσω μέρος προς τα κάτω έτσι τα μονοθέσια θα έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμική) στην έξοδο των στροφών. Αντίστοιχα η Pirelli ακολουθώντας τις υποδείξεις της FIA και των ομάδων έφτιαξε ελαστικά πιο ανθεκτικά ώστε οι οδηγοί να πατούν τέρμα γκάζι και αυτά να δίνουν πρόσφυση χωρίς να υποφέρουν από θερμικές καταπονήσεις. Γι' αυτό και λέμε ότι τα μονοθέσια θα είναι πιο γρήγορα φέτος τουλάχιστον 5 sec. Αύριο ξεκινούν οι δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη, εκεί θα δούμε περισσότερα. Πίσω από το τιμόνι της Ferrari θα βρίσκεται ο Φέτελ.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης