Υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων

Υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων

Αξιοποιήστε τις φοροαπαλλαγές έως 30 Νοεμβρίου

Υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων

Sponsored Content

Η εφαρμογή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) είναι πλέον επίσημη. Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, από τον Φεβρουάριο του 2026 όλα τα παραστατικά που αφορούν B2B συναλλαγές θα εκδίδονται αποκλειστικά ψηφιακά. Παράλληλα, θεσπίστηκαν φορολογικά κίνητρα που καθιστούν την έγκαιρη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων την πιο συμφέρουσα επιλογή για κάθε επιχείρηση.


Η Α’ φάση ξεκινά τον Φεβρουάριο του 2026

Η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για B2B συναλλαγές χωρίζεται σε δύο φάσεις. Η Α’ φάση ξεκινά στις 2 Φεβρουαρίου 2026 και αφορά επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ κατά το φορολογικό έτος 2023. Το διάστημα ως τις 31 Μαρτίου 2026 θα έχουμε την σταδιακή εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων. Η Β’ φάση αφορά όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις και ξεκινά την 1η Οκτωβρίου 2026. Το πρώτο τρίμηνο της Β’ Φάσης, δηλαδή μέχρι τις 31/12, έχει οριστεί ως χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.


Η έγκαιρη εφαρμογή συνοδεύεται από διπλό όφελος
Θεωρητικά, οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν χρόνο στη διάθεσή τους για να προσαρμοστούν στο νέο μέτρο. Οι επιχειρήσεις που θα εφαρμόσουν νωρίτερα την ηλεκτρονική τιμολόγηση στις B2B συναλλαγές τους, όμως, θα βγουν κερδισμένες καθώς έχουν προβλεφθεί σημαντικά οφέλη για όσους δράσουν έγκαιρα. Πιο συγκεκριμένα, όσες επιχειρήσεις εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση B2B έως και δύο μήνες νωρίτερα από την ημερομηνία της υποχρεωτικότητας του μέτρου (δηλαδή έως 1/12/2025 για την Α’ φάση και έως 3/8/2026 για τη Β’ φάση) θα επωφεληθούν με 2 διαφορετικούς τρόπους:

• πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση της δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, στο έτος αγοράς

• 100% προσαύξηση της δαπάνης για παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για τους πρώτους 12 μήνες έκδοσης.


Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου

Πέρα από τα άμεσα κίνητρα που ανακοινώθηκαν, η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση συνοδεύεται από πολλά ακόμα οφέλη για τις επιχειρήσεις. Εξαλείφοντας τις χειροκίνητες διαδικασίες, εξοικονομείται χρόνος καθώς αυξάνεται η ταχύτητα διαχείρισης των παραστατικών ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η πιθανότητα λαθών. Σαν αποτέλεσμα, το λειτουργικό κόστος μειώνεται. Η χρήση ψηφιακών εργαλείων μειώνει επίσης την πολυπλοκότητα των φορολογικών διαδικασιών και αυξάνει τη διαφάνεια, επιτρέποντας τον ευκολότερο εντοπισμό λαθών, την αποδοτικότερη παρακολούθηση των οικονομικών στοιχείων και την αποφυγή κυρώσεων από λάθη στην καταχώρηση ή άλλα σφάλματα.

Ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα από την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης προφέρει η υλοποίησή της μέσω της υπηρεσίας EINVOICING. H ολοκληρωμένη λύση της SOFTONE IMPACT, πιστοποιημένου παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ, επιτρέπει την ηλεκτρονική διαχείριση κάθε μορφής παραστατικού (B2B, B2G, B2C, Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής). Εξασφαλίζει επίσης πλήρη εναρμόνιση με τη νομοθεσία κάθε στιγμή καθώς η SOFTONE IMPACT παρέχει αυτόματα αναβαθμίσεις όταν υπάρξουν νομοθετικές αλλαγές.

Παράλληλα, χάρη στο φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον χρήσης η διαχείριση των ψηφιακών παραστατικών ενσωματώνεται απρόσκοπτα στη λειτουργία της επιχείρησης. Έτσι, όταν ολοκληρωθεί η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, δεν θα διαταραχθεί η καθημερινή ροή εργασιών. Τέλος, η πλατφόρμα είναι συμβατή με κάθε εμπορικό λογισμικό που μπορεί ήδη να χρησιμοποιείται, ενώ η επιχείρηση δεν επιβαρύνεται από το κόστος απόκτησης εξοπλισμού καθώς το EINVOICING λειτουργεί στο cloud.

Επιλέγοντας την υπηρεσία EINVOICING της SOFTONE IMPACT το όφελος μεγιστοποιείται. Κάνοντας το επόμενο βήμα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οι επιχειρήσεις απολαμβάνουν τόσο τα φορολογικά κίνητρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών όσο και το σύνολο των προνομίων από τη μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω ενός πιστοποιημένου παρόχου.

Μάθετε περισσότερα για τη λύση EINVOICING της SOFTONE IMPACT εδώ.

Μάθετε περισσότερα για τις λύσεις της SOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia, εδώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης