ΑΒ Βασιλόπουλος: Στόχος το μηδενικό αποτύπωμα CO2 έως το 2050
cover

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στόχος το μηδενικό αποτύπωμα CO2 έως το 2050

Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και η βιώσιμη λειτουργία είναι θέμα ύψιστης σημασίας για την ΑΒ Βασιλόπουλος, κάτι που αποδεικνύεται με δεσμεύσεις, δράσεις και πρωτοβουλίες.  

Sponsored Content

Η δέσμευση της ΑΒ Βασιλόπουλος για μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα κατά 37% στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2030, αλλά και να έχει επιτύχει μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050, αποτελεί δέσμευσή της και μέρος της πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi). Σε αυτήν την προσπάθεια, η ΑΒ Βασιλόπουλος καλεί όλους τους συνεργάτες και προμηθευτές της να θέσουν στόχους για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, παρακολουθώντας την πρόοδό τους σε ετήσια βάση. Γι’ αυτό τον λόγο, δημιούργησε τον ιστότοπο AB Climate Hub ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις, που συνεργάζονται με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να μετρούν τις εκπομπές αερίων σε όλο το φάσμα των λειτουργιών τους και να λάβουν μέτρα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία πραγματοποίησε μια ενημέρωση προς τους συνεργάτες της, αναφορικά με τη δέσμευσή της, αλλά και one to one συναντήσεις για να δουν επιμέρους με τον κάθε προμηθευτή το θέμα της από κοινού δέσμευσης.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει δεσμευτεί για μείωση της σπατάλης τροφίμων και πλαστικών κατά 50% έως το 2025 και οι ενέργειές της εστιάζουν σε αυτό το στόχο. Με πρωτοβουλία της ΑΒ Βασιλόπουλος ιδρύθηκε η πρώτη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων στην Ελλάδα μαζί με την οργάνωση Μπορούμε.
Επίσης, πραγματοποίησε 18μηνη έρευνα με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο για να διερευνηθεί η σπατάλη τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας, από τους προμηθευτές και τους πελάτες, μέχρι και της δικές της διαδικασίες. Τα στοιχεία της έρευνας σε επίπεδο νοικοκυριού και λιανεμπορίου χρησιμοποιήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως baseline της χώρας μας για τη σπατάλη τροφίμων.
Ακόμα, ηγείται μιας προσπάθειας, μαζί με το WWF Ελλάς, με στόχο τις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Παράλληλα, μέσα από το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» αυξάνει τις δωρεές κοντόληκτων τροφίμων σε φορείς που στηρίζουν κοινωνικά ασθενείς πληθυσμούς. Αξίζει να αναφερθεί πως στο πλαίσιο του προγράμματος, μόνο, το 2024, δόθηκαν περισσότερα από 18 εκατομμύρια γεύματα σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, καλύπτοντας έως και το 90% των αναγκών των φορέων συνεργασίας.


Εφαρμόζοντας αποδοτικές πρακτικές, που συμβάλλουν στον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου, η εταιρεία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα για την εξυπηρέτηση των αναγκών στα καταστήματά της, τα γραφεία της και τις αποθήκες της, ενώ διαθέτει για τους πελάτες της εκατοντάδες σημεία φόρτισης ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων. Η προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με πιστοποιητικό εγγύησης προέλευσης παραγωγής ηλεκτρισμού από τον πάροχο και ταυτόχρονα, θέτει τις προϋποθέσεις για τη χρήση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχώς ανανεώνει το στόλο των οχημάτων της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή φορτηγάκια που εξυπηρετούν μέρος της παράδοσης κατ’ οίκον στην Αττική, αλλά και τις διοικητικές ανάγκες της εταιρείας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα. Μετράει πάνω από 760 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΔΕΗ Blue σε περίπου 170 καταστήματα ΑΒ σε όλη την Ελλάδα για όλους όσοι αναζητούν έναν πιο «πράσινο» και «έξυπνο» τρόπο μετακίνησης.


Ακόμη, με το κεντρικοποιημένο σύστημα διακίνησής της, η ΑΒ φροντίζει το κάθε χιλιόμετρο να έχει αξία, ρυθμίζοντας τον αριθμό παραδόσεων των εμπορευμάτων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση, αλλά και να εξοικονομηθούν καύσιμα μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, τα φορτηγά που βρίσκονται στα απομακρυσμένα σημεία, αφού έχουν παραδώσει το εμπόρευμα, επιστρέφουν στις κεντρικές αποθήκες μεταφέροντας προϊόντα που παράγονται στις εν λόγω περιοχές. Στις προσπάθειες αυτές, δεν πρέπει να παραληφθεί το «Πράσινο Φορτηγό» της ΑΒ Βασιλόπουλος με σχεδόν μηδενικούς ρύπους, που κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), γεγονός που το κάνει -μεταξύ άλλων- να δημιουργεί χαμηλό θόρυβο, ενώ ο θάλαμός του ψύχεται με τεχνολογία ανακυκλωμένου CO2, παρέχοντας μεγάλη ψυκτική απόδοση, καθώς προστατεύει το φορτίο που διακινείται.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, με συνεχείς και ουσιαστικές πρωτοβουλίες, κάνει πράξη τη δέσμευσή της για έναν πλανήτη πιο βιώσιμο, έχοντας στο επίκεντρό της τον κοινωνικό αντίκτυπο. 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network