Η τεχνολογία έχει «κλέψει» από τα παιδιά την ικανότητα να... κρατούν το μολύβι τους

Η τεχνολογία έχει «κλέψει» από τα παιδιά την ικανότητα να... κρατούν το μολύβι τους

Η εκτεταμένη χρήση τάμπλετ και κινητών με οθόνη αφής από μικρή ηλικία έχει ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των μυών του χεριού

Ολοένα και περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να κρατήσουν σωστά στο χέρι τους μολύβια ή στυλό, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης της τεχνολογίας, επισημαίνουν διακεκριμένοι παιδίατροι στη Βρετανία.

Η υπερβολική χρήση τηλεφώνων και τάμπλετ με οθόνη αφής αποτρέπει την ανάπτυξη των μυών στα δάχτυλα των παιδιών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε να συγκρατήσουν ούτε να χειριστούν σωστά τα απαραίτητα «εργαλεία» κάθε μαθητή: το μολύβι και το στυλό. 

«Τα παιδιά δεν έρχονται πλέον στο σχολείο έχοντας δυνατά και ευλύγιστα δάχτυλα, όπως γινόταν πριν από δέκα χρόνια. Πλέον, τους δίνουμε ένα μολύβι για να γράψουν αλλά δεν μπορούν να το κρατήσουν επειδή τους λείπουν βασικές δεξιότητες. Προκειμένου να πιάσεις σωστά ένα μολύβι και να το κινήσεις, πρέπει να μπορείς να ελέγχεις σε μεγάλο βαθμό τους μύες στα δάχτυλά σου. Τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες», εξηγεί η παιδίατρος Σάλι Πέιν, επικεφαλής του ιδρύματος Heart of England του εθνικού συστήματος υγείας της Αγγλίας. 




 Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Δρ. Πέιν, είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά η καθημερινότητα των παιδιών και τα παιχνίδια στα οποία αφιερώνουν τον χρόνο τους. «Είναι ευκολότερο να χαρίσεις σε ένα παιδί ένα iPad απ' ότι να το ενθαρρύνεις να παίξει με τουβλάκια, να κάνει χαρτοκοπτική ή να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα που θα το βοηθήσει να αναπτύξει τους μύες των χεριών του», επισημαίνει η ίδια. 

Στο κέντρο Heart of England, ο εξάχρονος Πάτρικ συναντά μια φορά την εβδομάδα έναν ειδικό θεραπευτή που τον βοηθά να αναπτύξει επαρκή δύναμη στον δείκτη του ώστε να κρατά σωστά το μολύβι.

Η μητέρα του, Λόρα, θεωρεί ότι η αδυναμία του γιου της να το κάνει αυτό μέχρι στιγμής οφείλεται στα δικά της λάθη. «Κοιτώντας πίσω, μετανιώνω που έδωσα στον Πάτρικ πρόσβαση σε τεχνολογία, χωρίς να τον ενθαρρύνω να παίζει κατά διαστήματα με κανονικά παιχνίδια. Το αποτέλεσμα ήταν, όταν πήγε σχολείο, να μην μπορεί να κρατήσει το μολύβι σωστά, παρά την καθοδήγηση των δασκάλων του», αναφέρει η ίδια.

Στην περίπτωση του Πάτρικ, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό έγκαιρα από το εκπαιδευτικό προσωπικό και η «ζημιά» που έχει πραγματοποιηθεί είναι απολύτως αναστρέψιμη.

Ωστόσο, θα υπάρξουν σίγουρα αμέτρητες περιπτώσεις μαθητών που δεν θα τύχουν της ίδιας προσοχής και υποστήριξης, με αποτέλεσμα να μεγαλώσουν χωρίς να μπορέσουν ποτέ να γράψουν σωστά χρησιμοποιώντας μολύβι και χαρτί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Be cool

Κι εγώ δεν μπορώ πλέον ν' αρμέξω τα γίδια με τα χέρια γιατί πήρα μηχανές. Αφήστε τα παιδιά να συγχρονιστούν με την εποχή τους και μην τα δεσμεύετε στο παρελθόν.

Dudette

Ωραίο άρθρο!Όσο για τα σχόλια, εμένα μου φαίνονται περισσότερο σαν δικαιολογίες στο να μην δοκιμάσουν οι υπογράφοντες αυτή τη μέθοδο, προφανώς λόγω του φόβου της αποτυχίας! Και ξέρετε, βεβαίως ποιος δικαιολογείται! Αυτός που γνωρίζει ότι θα έπρεπε να κάνει κάτι αλλά δεν το έπραξε για το χ,ψ λόγο! Άρα αποδέχεται την αξία του! Αυτό σημαίνει ότι κατά βάθος επικροτεί τις συμβουλές του άρθρου, απλά δεν τό χει! Σίγουρα, οι αναγνώστες που απολαμβάνουν το σεξ, ίσως και με τον προτεινόμενο τροπο, δεν έχουν υποβάλει σχόλιο! Είιναι ευλογημένη όσοι το απολαμβάνουν και αξιολύπητοι όσοι δεν. ;)

asd

Και τι εγινε δηλαδη που τα παιδια δε θα μπορουν να γραφουν με χαρτι και μολυβι? Σε λιγα χρονια κανεις δε θα χρησιμοποιει χαρτι για να γραψει. Μας δουλευετε? Αμα ειναι να αρχισουμε παλι να μαθαινουμε πως να βουταμε την πενα στο μελανι και να γραφουμε με πενα.

Δεν πειράζει

Θα βρεθεί κάποια ΜΚΟ για προστασία του περιβάλλοντος και θα καταργήσει μολύβι, στυλό, χαρτί... Επίσης μπορεί να καταργήσουν τελείως το σχολείο οι "προοδευτικοί". Όπως έλεγε και το δημοφιλές τραγούδι "We don't need no education..."

Nai

Συμφωνω απολύτως, αλλα θα ήθελα και να ενημερωθώ για το τι ακριβως σημβαινει οταν δεν κρατανε σωστα το μολύβι τα παιδια. Εχω ακουσει παρα πολλους γονείς να μην δίνουν καμία σημασία γιατι λένε "αφου κάνει ωραία γραμματα τι πειράζει?"

εργοθεραπεία

από τις έρευνες και την εμπειρία μου τα παιδιά με γραφοκινητικές δυσκολίες και με μη τυπική σύλληψη μολυβιού, κουράζονται πιο γρήγορα, πονάει χέρι τους, κάνουν γράμματα και επηρεάζει την αυτοπεποίθησή τους και δεν επένδύουν στη γραφή, άρα αποκτούν και μαθησιακές δυσκολίες και δευτεροπαθή συναισθηματικά προβλήματα... χαρακτηριστικό παράδειγμα διαταραχής που επηρεάζει η λαβή αλλά όχι μόνο η λαβή είναι η διαταραχή που ονομάζεται δυσγραφία...άρα η σύλληψη του μολυβιού μπορεί να επηρεάσει την μαθησιακή πορεία του παιδιού αλλά είναι και πιθανή ένδειξη και για άλλες δυσκολίες που μπορεί να συνυπάρχουν ή να έχουν ως αποτέλεσμα μια μη τυπική σύλληψη... για αυτό καλό είναι η πολύ άτυπες λαβές, πιεστικές και εγκλωβιστικές να γίνουν μια ένδειξη ώστε να το δει ένας εργοθεραπευτής όσο πιο γρήγορα γίνεται, από ηλικίες μικρές πριν τα 5 έτη γιατί όσο το παιδί αναπτύσσεται και βρίσκει αντισταθμιστικούς τρόπους να διαχειριστεί τη δυσκολία του, τόσο εγκαθίσταται και τόσο πιο δύσκολη η παρέμβαση....όταν μια δασκάλα ή μια νηπιαγωγός το εντοπίσει και μας το αναφέρει τρέχουμε σε έναν εργοθεραπευτή που είναι ο ειδικός σε αυτά τα θέματα.. η πρώιμη παρέμβαση αλλάζει την πορεία των πραγμάτων

εργοθεραπεία

αυτό το πρόβλημα δεν είναι καινούριο... η δυσκολία σύλληψης μολυβιού μπορεί να είναι επακόλουθο μια κάποιας ήπιας ή σοβαρότερης αναπτυξιακής διαταραχής που χρειάζεται γενικότερη παρέμβαση, ωστόσο αν υπάρχει μόνο μια ήπια γραφοκινητική δυσκολία με δυσκολία σύλληψης, δηλαδή ανώριμης λαβής όπως δείχνει και ο πίνακας, η πρώιμη παρέμβαση είναι κρίσιμη.... αν τα παιδιά δεν έχουν μέχρι περίπου τα 4 1/2 ολοκληρώσει και επιλέξει χέρι επικρατές και αν έχει μια μη τυπική λαβή λίγο πριν την πρώτη τάξη θα πρέπει να επισκεφθείτε όσο πιο γρήγορα ένα εργοθεραπευτή που είναι ο ειδικός και ο εκπαιδευμένος για αυτές τις δυσκολίες και η παρέμβαση του θα είναι καίρια και θα βοηθήσει πολύ το παιδί να μην αποκτήσει δευτερεύοντα ψυχολογικά προβλήματα από αυτό το θέμα και θα το βοηθήσει να επενδύσει στη γραφή..... ο εργοθεραπευτής είναι ο θεραπευτής που θα κάνει την παρέμβασή του με τη χρήση παιχνιδιού και με ευχάριστο τρόπο.

Gio

Σωστό άρθρο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης