Τα παιδιά στις φτωχότερες χώρες επηρεάζονται από τις διαφημίσεις τσιγάρων
Τα παιδιά στις φτωχότερες χώρες επηρεάζονται από τις διαφημίσεις τσιγάρων
Τα συμπεράσματα της έρευνας συνιστούν τη λήψη δραστικότερων μέτρων προκειμένου να μειωθεί η επιρροή της διαφήμισης των καπνοβιομηχανιών στα παιδιά, υπογραμμίζουν οι ερευνητές
Τα παιδιά ηλικίας πέντε και έξι ετών στις χώρες χαμηλού μεσαίου και εισοδήματος, όπως η Ινδία και η Βραζιλία, επηρεάζονται από τις διαφημίσεις των καπνοβιομηχανιών, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο να γίνουν καπνιστές, σύμφωνα με μελέτη αμερικανών ερευνητών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Σε σύνολο 2.423 παιδιών από έξι χώρες, το 68% αναγνώρισαν τουλάχιστον μια μάρκα τσιγάρων, από 50% στη Ρωσία έως 86% στην Κίνα, όπου τουλάχιστον το 28% του πληθυσμού καπνίζει (53% των ανδρών και 2% των γυναικών), διαπίστωσαν οι συντάκτες της έρευνας της Σχολής Δημόσιας Υγείας Τζον Χόπκινς στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ.
Στις χώρες αυτές, τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά που ζουν σε σπίτι όπου υπάρχει ένας καπνιστής, αναγνώρισαν συχνότερα τουλάχιστον ένα σήμα καπνοβιομηχανίας, διευκρινίζουν οι ερευνητές στις εργασίες τους που δημοσιεύει η επιθεώρηση Pediatrics.
Τα συμπεράσματα της έρευνας συνιστούν τη λήψη δραστικότερων μέτρων προκειμένου να μειωθεί η επιρροή της διαφήμισης των καπνοβιομηχανιών στα παιδιά, υπογραμμίζουν οι ερευνητές.
Υπενθυμίζουν επίσης ότι μελέτη που είχε διεξαχθεί στις ΗΠΑ πριν από 22 χρόνια είχε δείξει πως εξάχρονα αγόρια και κορίτσια αναγνώριζαν στον ίδιο βαθμό το σήμα της καλωδιακής τηλεόρασης Disney και το σήμα των τσιγάρων Old Joe Camel. Μετά την έρευνα αυτή υιοθετήθηκαν αυστηρές ρυθμίσεις για τη διαφήμιση του καπνού στις ΗΠΑ με στόχο την προστασία των παιδιών.
Η συγκεκριμένη μελέτη και άλλες παρόμοιες κατέδειξαν τις επινοητικές και αποτελεσματικές τακτικές του μάρκετινγκ που ακολουθούν οι καπνοβιομηχανίες, τα μηνύματα των οποίων σαφώς επηρεάζουν τους πολύ νέους, γράφουν οι συντάκτες των εργασιών.
Σε σύνολο 2.423 παιδιών από έξι χώρες, το 68% αναγνώρισαν τουλάχιστον μια μάρκα τσιγάρων, από 50% στη Ρωσία έως 86% στην Κίνα, όπου τουλάχιστον το 28% του πληθυσμού καπνίζει (53% των ανδρών και 2% των γυναικών), διαπίστωσαν οι συντάκτες της έρευνας της Σχολής Δημόσιας Υγείας Τζον Χόπκινς στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ.
Στις χώρες αυτές, τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά που ζουν σε σπίτι όπου υπάρχει ένας καπνιστής, αναγνώρισαν συχνότερα τουλάχιστον ένα σήμα καπνοβιομηχανίας, διευκρινίζουν οι ερευνητές στις εργασίες τους που δημοσιεύει η επιθεώρηση Pediatrics.
Τα συμπεράσματα της έρευνας συνιστούν τη λήψη δραστικότερων μέτρων προκειμένου να μειωθεί η επιρροή της διαφήμισης των καπνοβιομηχανιών στα παιδιά, υπογραμμίζουν οι ερευνητές.
Υπενθυμίζουν επίσης ότι μελέτη που είχε διεξαχθεί στις ΗΠΑ πριν από 22 χρόνια είχε δείξει πως εξάχρονα αγόρια και κορίτσια αναγνώριζαν στον ίδιο βαθμό το σήμα της καλωδιακής τηλεόρασης Disney και το σήμα των τσιγάρων Old Joe Camel. Μετά την έρευνα αυτή υιοθετήθηκαν αυστηρές ρυθμίσεις για τη διαφήμιση του καπνού στις ΗΠΑ με στόχο την προστασία των παιδιών.
Η συγκεκριμένη μελέτη και άλλες παρόμοιες κατέδειξαν τις επινοητικές και αποτελεσματικές τακτικές του μάρκετινγκ που ακολουθούν οι καπνοβιομηχανίες, τα μηνύματα των οποίων σαφώς επηρεάζουν τους πολύ νέους, γράφουν οι συντάκτες των εργασιών.
Αν και πολλοί παράγοντες έχουν σχέση με το κάπνισμα, έρευνες δείχνουν ότι, για τους νέους, το γεγονός ότι εκτίθενται στον καπνό και ότι τηρούν μια θετική στάση απέναντι στις διαφημίσεις των τσιγάρων, συνδέεται με την αύξηση της πιθανότητας να καπνίσουν.
Το 2003 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για να αντιμετωπίσει την παγκόσμια επιδημία του καπνίσματος υιοθέτησε σύμβαση για αυστηρότερο έλεγχο κυρίως στη διαφήμιση, την προώθηση και την χορηγία των καπνοβιομηχανιών. Ωστόσο αναφέρουν με λύπη οι ερευνητές, "είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για να εφαρμοστεί πλήρως η σύμβαση αυτή και οι ρυθμίσεις της".
Απέναντι στους αυστηρούς κανονισμούς που υιοθέτησαν οι ανεπτυγμένες βιομηχανικά χώρες για την διαφήμιση των τσιγάρων, οι καπνοβιομηχανίες επικεντρώνουν τις προσπάθειές του για την προώθηση των προϊόντων τους στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, η πλειοψηφία των οποίων έχει χαλαρή νομοθεσία στο θέμα αυτό, αποκαλύπτουν οι ερευνητές.
Εκτός από την Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία και τη Ρωσία, η μελέτη διεξήχθη στη Νιγηρία και το Πακιστάν.
Το 2003 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για να αντιμετωπίσει την παγκόσμια επιδημία του καπνίσματος υιοθέτησε σύμβαση για αυστηρότερο έλεγχο κυρίως στη διαφήμιση, την προώθηση και την χορηγία των καπνοβιομηχανιών. Ωστόσο αναφέρουν με λύπη οι ερευνητές, "είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για να εφαρμοστεί πλήρως η σύμβαση αυτή και οι ρυθμίσεις της".
Απέναντι στους αυστηρούς κανονισμούς που υιοθέτησαν οι ανεπτυγμένες βιομηχανικά χώρες για την διαφήμιση των τσιγάρων, οι καπνοβιομηχανίες επικεντρώνουν τις προσπάθειές του για την προώθηση των προϊόντων τους στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, η πλειοψηφία των οποίων έχει χαλαρή νομοθεσία στο θέμα αυτό, αποκαλύπτουν οι ερευνητές.
Εκτός από την Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία και τη Ρωσία, η μελέτη διεξήχθη στη Νιγηρία και το Πακιστάν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα