Κορωνοϊός: Το τσουχτερό κόστος του ιού «προσγειώνει» τις αεροπορικές εταιρείες
Κορωνοϊός: Το τσουχτερό κόστος του ιού «προσγειώνει» τις αεροπορικές εταιρείες
Για την εναέρια κυκλοφορία οι οικονομικές ζημίες υπολογίζονται σε 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια - Οι μαζικές καραντίνες προκαλούν πανικό και υστερία
Τσουχτερό αναμένεται το κόστος του κορωνοϊού στις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες την ώρα που οι νεκροί ανέρχονται στους 2.236 και τα κρούσματα αγγίζουν τις 76 χιλιάδες.
Από τότε που άρχισε να εξαπλώνεται ο κορωνοϊός στην ασιατική ήπειρο και να τίθενται σε καραντίνα, εκτός από τις πολίτες της κινεζικής πόλης Ουχάν, όλοι όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί τους, η αεροπορική ζήτηση ξεκίνησε τη απότομη «προσγείωση».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεθνούς ένωσης αεροπορικών μεταφορών ΙΑΤΑ, μπορεί να στερήσει 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως το 2020.
Σε ό,τι αφορά τις ασιατικές επιχειρήσεις, η ΙΑΤΑ ανακοίνωσε ότι ο κορωνοϊός έχει τη δυναμική να οδηγήσει σε πτώση 13% της ζήτησης για ασιατικές αεροπορικές επιχειρήσεις φέτος.
Η εναέρια κυκλοφορία παγκοσμίως θα μειωθεί κατά 4,7% φέτος, σηματοδοτώντας την πρώτη συνολικά πτώση της ζήτησης από την κρίση του 2008 και του 2009, τόνισε η ΙΑΤΑ.
Οι εκτιμήσεις προβλέπουν ένα σενάριο κατά το οποίο ο κορωνοϊός θα έχει επίδραση σαν αυτή που είχε το Σοβαρό Οξύ αναπνευστικό Σύνδρομο «SARS» το 2003, με απότομη πτώση που θα ακολουθείται από μια ταχεία ανάκαμψη.
Υπενθυμίζεται ότι διεθνείς αεροπορικές επιχειρήσεις, όπως η British Airways, η Lufthansa, η Qantas της Αυστραλίας και οι τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές, έχουν αναστείλει τις πτήσεις προς την Κίνα, σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι τα τέλη Απριλίου ή Μαΐου.
Χώρες απαγορεύουν την είσοδο σε ταξιδιώτες απο την Κίνα
Επιπλέον, πολλές χώρες προειδοποιούν τους πολίτες να μην ταξιδεύουν στην Κίνα ή απαγορεύουν την είσοδο σε ταξιδιώτες από την Κίνα, ιδιαίτερα από την περιοχή Ουχάν, επίκεντρο του ιού.
Η παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών διανύει μία δύσκολη περίοδο, όμως βασική προτεραιότητα είναι να σταματήσει η διάδοση του ιού.
Συνολικά, οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να απολέσουν έσοδα ύψους 27,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, ενώ για τις αεροπορικές εκτός Ασίας οι απώλειες των εσόδων αναμένονται στα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ.
«Οι αερομεταφορείς λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις για τη μείωση των δρομολογίων και σε ορισμένες περιπτώσεις και προορισμών. Αυτή η χρονιά θα είναι δύσκολη για τις αεροπορικές», αναφέρει ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.
«Η απότομη κάμψη της ζήτησης ως αποτέλεσμα του ιού COVID-19 θα έχει οικονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες, σοβαρές για όσους είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στην αγορά της Κίνας», πρόσθεσε.
Από τότε που άρχισε να εξαπλώνεται ο κορωνοϊός στην ασιατική ήπειρο και να τίθενται σε καραντίνα, εκτός από τις πολίτες της κινεζικής πόλης Ουχάν, όλοι όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί τους, η αεροπορική ζήτηση ξεκίνησε τη απότομη «προσγείωση».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεθνούς ένωσης αεροπορικών μεταφορών ΙΑΤΑ, μπορεί να στερήσει 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως το 2020.
Σε ό,τι αφορά τις ασιατικές επιχειρήσεις, η ΙΑΤΑ ανακοίνωσε ότι ο κορωνοϊός έχει τη δυναμική να οδηγήσει σε πτώση 13% της ζήτησης για ασιατικές αεροπορικές επιχειρήσεις φέτος.
Η εναέρια κυκλοφορία παγκοσμίως θα μειωθεί κατά 4,7% φέτος, σηματοδοτώντας την πρώτη συνολικά πτώση της ζήτησης από την κρίση του 2008 και του 2009, τόνισε η ΙΑΤΑ.
Οι εκτιμήσεις προβλέπουν ένα σενάριο κατά το οποίο ο κορωνοϊός θα έχει επίδραση σαν αυτή που είχε το Σοβαρό Οξύ αναπνευστικό Σύνδρομο «SARS» το 2003, με απότομη πτώση που θα ακολουθείται από μια ταχεία ανάκαμψη.
Υπενθυμίζεται ότι διεθνείς αεροπορικές επιχειρήσεις, όπως η British Airways, η Lufthansa, η Qantas της Αυστραλίας και οι τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές, έχουν αναστείλει τις πτήσεις προς την Κίνα, σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι τα τέλη Απριλίου ή Μαΐου.
Χώρες απαγορεύουν την είσοδο σε ταξιδιώτες απο την Κίνα
Επιπλέον, πολλές χώρες προειδοποιούν τους πολίτες να μην ταξιδεύουν στην Κίνα ή απαγορεύουν την είσοδο σε ταξιδιώτες από την Κίνα, ιδιαίτερα από την περιοχή Ουχάν, επίκεντρο του ιού.
Η παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών διανύει μία δύσκολη περίοδο, όμως βασική προτεραιότητα είναι να σταματήσει η διάδοση του ιού.
Συνολικά, οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να απολέσουν έσοδα ύψους 27,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, ενώ για τις αεροπορικές εκτός Ασίας οι απώλειες των εσόδων αναμένονται στα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ.
«Οι αερομεταφορείς λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις για τη μείωση των δρομολογίων και σε ορισμένες περιπτώσεις και προορισμών. Αυτή η χρονιά θα είναι δύσκολη για τις αεροπορικές», αναφέρει ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.
«Η απότομη κάμψη της ζήτησης ως αποτέλεσμα του ιού COVID-19 θα έχει οικονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες, σοβαρές για όσους είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στην αγορά της Κίνας», πρόσθεσε.
Όμως, εκτός από το οικονομικό κόστος του κορωνοϊού, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι μαζικές καραντίνες έχουν και κοινωνικές επιπτώσεις. Προκαλείται πανικός και υστερία στους πολίτες ενώ πολλοί είναι αυτοί που στιγματίζονται και αισθάνονται «πολίτες δεύτερης κατηγορίας», όπως αναφέρει το CNN επικαλούμενο ειδικούς.
«Είναι αντιπαραγωγικό ακόμη για τους Κινέζους να θέτουν την Ουχάν σε παρατεταμένη καραντίνα, όπως έχουν προσπαθήσει να κάνουν, καθώς είναι πολύ αργά για να περιορίσουν την ασθένεια», λέει από την πλευρά του, ο Έρικ Τόνερ, ερευνητής του «Johns Hopkins Center for Health Security».
«Οι προσπάθειες μαζικού περιορισμού στο μόνο που οδηγούν τους ανθρώπους είναι να τους κάνουν να θέλουν να «δραπετεύσουν», επισημαίνει.
Σήμερα, οι κινεζικές αρχές απέλυσαν τουλάχιστον δώδεκα αξιωματούχους σωφρονιστικών ιδρυμάτων θεωρώντας τους υπεύθυνους για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων σε φυλακές τριών επαρχιών.
Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται να επαναπατριστούν οι τελευταίοι Γάλλοι υπήκοοι από το κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess».
Την ίδια ώρα, δύο από τους Aυστραλούς συνεπιβάτες τους, που επαναπατρίστηκαν με πτήση τσάρτερ από την Ιαπωνία, επιβεβαιώθηκε πως έχουν μολυνθεί από τον COVID-19.
Με εξαίρεση το κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess» στην Ιαπωνία, αξίζει να σημειωθεί ότι, η Νότια Κορέα είναι η χώρα που έχουν καταγραφεί τα περισσότερα κρούσματα του Covid- 19 μετά την Κίνα, από όπου ξεκίνησε η επιδημία.
Oι αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι κατέγραψαν 100 νέα κρούσματα του ιού, τα περισσότερα από τα οποία συνδέονται με μια χριστιανική αίρεση, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στη χώρα σε 204.
Τριάντα εννέα νέα κρούσματα συνδέονται με την «Εκκλησία Σιντσεοντζί του Χριστού» στην πόλη Ντεγκού, την τέταρτη μεγαλύτερη της Νότιας Κορέας, ανακοίνωσε το Κορεατικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών. Mία 61χρονη γυναίκα φέρεται να είναι ο φορέας του ιού, όπως επισημαίνουν οι αρχές της χώρας. Η νοτιοκορεατική κυβέρνηση κήρυξε σήμερα τη Ντεγκού και την Τσεονγκντό «ζώνες ειδικής φροντίδας».
Την ίδια ώρα, το πρώτο εμβόλιο για την αποτροπή της μόλυνσης από τον ιό θα αρχίσει να υποβάλλεται σε κλινικές δοκιμές περί τα τέλη του Απριλίου, ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας Σου Νανπίνγκ.
«Είναι αντιπαραγωγικό ακόμη για τους Κινέζους να θέτουν την Ουχάν σε παρατεταμένη καραντίνα, όπως έχουν προσπαθήσει να κάνουν, καθώς είναι πολύ αργά για να περιορίσουν την ασθένεια», λέει από την πλευρά του, ο Έρικ Τόνερ, ερευνητής του «Johns Hopkins Center for Health Security».
«Οι προσπάθειες μαζικού περιορισμού στο μόνο που οδηγούν τους ανθρώπους είναι να τους κάνουν να θέλουν να «δραπετεύσουν», επισημαίνει.
Σήμερα, οι κινεζικές αρχές απέλυσαν τουλάχιστον δώδεκα αξιωματούχους σωφρονιστικών ιδρυμάτων θεωρώντας τους υπεύθυνους για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων σε φυλακές τριών επαρχιών.
Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται να επαναπατριστούν οι τελευταίοι Γάλλοι υπήκοοι από το κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess».
Την ίδια ώρα, δύο από τους Aυστραλούς συνεπιβάτες τους, που επαναπατρίστηκαν με πτήση τσάρτερ από την Ιαπωνία, επιβεβαιώθηκε πως έχουν μολυνθεί από τον COVID-19.
Με εξαίρεση το κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess» στην Ιαπωνία, αξίζει να σημειωθεί ότι, η Νότια Κορέα είναι η χώρα που έχουν καταγραφεί τα περισσότερα κρούσματα του Covid- 19 μετά την Κίνα, από όπου ξεκίνησε η επιδημία.
Oι αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι κατέγραψαν 100 νέα κρούσματα του ιού, τα περισσότερα από τα οποία συνδέονται με μια χριστιανική αίρεση, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στη χώρα σε 204.
Τριάντα εννέα νέα κρούσματα συνδέονται με την «Εκκλησία Σιντσεοντζί του Χριστού» στην πόλη Ντεγκού, την τέταρτη μεγαλύτερη της Νότιας Κορέας, ανακοίνωσε το Κορεατικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών. Mία 61χρονη γυναίκα φέρεται να είναι ο φορέας του ιού, όπως επισημαίνουν οι αρχές της χώρας. Η νοτιοκορεατική κυβέρνηση κήρυξε σήμερα τη Ντεγκού και την Τσεονγκντό «ζώνες ειδικής φροντίδας».
Την ίδια ώρα, το πρώτο εμβόλιο για την αποτροπή της μόλυνσης από τον ιό θα αρχίσει να υποβάλλεται σε κλινικές δοκιμές περί τα τέλη του Απριλίου, ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας Σου Νανπίνγκ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα