Νέο πλανητικό σύστημα εντόπισαν αστροφυσικοί

Δύο νέους "εξωπλανήτες"  που θα μπορούσαν να συγκριθούν με τον Κρόνο και οι οποίοι βρίσκονται σε τροχιά γύρω από ένα αστέρι, που μοιάζει με τον Ήλιο, εντόπισαν αστροφυσικοί με το αμερικάνικο διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Δύο νέους "εξωπλανήτες" (εκτός του δικού μας ηλιακού συστήματος), που θα μπορούσαν να συγκριθούν με τον Κρόνο και οι οποίοι βρίσκονται σε τροχιά γύρω από ένα αστέρι, που μοιάζει με τον Ήλιο, εντόπισαν αστροφυσικοί με το αμερικάνικο διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι πιθανό στο ηλιακό σύστημα να υπάρχει και ένας τρίτος μικρότερος πλανήτη, το μέγεθος του οποίου είναι ανάλογο με της Γης. Αυτός ο πλανήτης, η ύπαρξη του οποίου δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, θα πρέπει να βρίσκεται σε τροχιά πιο κοντά στο άστρο.

Οι ερευνητές, των οποίων η ανακάλυψη δημοσιεύθηκε στο 'Science Express', στην διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Science, ανέφεραν ότι οι δύο γιγάντιοι πλανήτες που ονομάστηκαν Κέπλερ-9b και Κέπλερ-9c περιστρέφονται γύρω από το άστρο τους - σε 19,2 και 38,9 ημέρες αντίστοιχα.

Ωστόσο, η ταχύτητα περιστροφής τους δεν είναι σταθερή. Ποικίλλει από 4 έως 39 λεπτά ανά περιστροφή. Αυτό, σύμφωνα με τους αστρονόμους, γίνεται εξαιτίας της ισχυρής βαρυτικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο πλανητών.

Αυτές οι παρατηρήσεις και οι μετρήσεις αναμένεται να δώσουν στους αστροφυσικούς τα στοιχεία, που χρειάζονται, για τον προσδιορισμό των φυσικών ιδιοτήτων των δύο αυτών πλανητών.

Το νέο ηλιακό σύστημα που ανακαλύφθηκε από το τηλεσκόπιο Κέπλερ βρίσκεται περισσότερα από δύο χιλιάδες έτη φωτός από τη Γη. Ένα έτος φωτός αντιστοιχεί σε 9.460 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα.

20465779