Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Η γερμανική μπύρα «έβγαλε τη γλώσσα» στον ανταγωνισμό
Η γερμανική μπύρα «έβγαλε τη γλώσσα» στον ανταγωνισμό
Πριν από 30 χρόνια η ΕΕ υποχρέωσε τη Γερμανία να ανοίξει την αγορά μπύρας. Η απόφαση έγινε δεκτή με μεγάλη απογοήτευση θεωρώντας πως πλήττεται η παράδοση. Τελικά η γερμανική μπύρα τριπλασίασε τις εξαγωγές της
Τι απογοήτευση για τους Γερμανούς! Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Μάρτιο του 1987 επέτρεπε τη χρήση χημικών πρόσθετων στην μπύρα. Η καθαρότητα της γερμανικής μπύρας είχε δεχθεί μια σοβαρή απειλή.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Εδώ και 500 χρόνια ισχύει στην Γερμανία ο νόμος περί καθαρότητας της γερμανικής μπύρας. Τον νόμο εισήγαγε αρχικά ο βαυαρός δούκας Βίλχελμ ΙV και σιγά-σιγά καθιερώθηκε σε όλη τη Γερμανία μέχρι που το 1906 υιοθετήθηκε από τη Γερμανική Αυτοκρατορία. Η μπύρα επιτρεπόταν να παρασκευάζεται μόνο από λυκίσκο, βύνη, μαγιά και νερό.
Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσέκρουε στη μέχρι τότε πρακτική της Γερμανίας να απαγορεύει την εισαγωγή μπύρας, η οποία παραβίαζε την αρχή "καθαρότητας" της μπίρας και περιείχε ρύζι, καλαμπόκι, κεχρί, σόγια ή προϊόντα που βελτίωναν τη γεύση. Με την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Κομισιόν δεν είχε ως στόχο να πλήξει έναν από τους παλαιότερους νόμους τροφίμων, αλλά έκρινε πως με την τακτική της η Γερμανία έβαζε περιορισμούς στον ελεύθερο ανταγωνισμό εντός της Ένωσης.
Η Γερμανία ήταν πλέον υποχρεωμένη να επιτρέψει τις εισαγωγές μπύρας. Ωστόσο κατάφερε να επιβάλει ότι η παραδοσιακή μπύρα δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί πρόσθετα υλικά και καμία μπύρα η οποία δεν παρασκευάζεται με την παραδοσιακή συνταγή δεν επιτρέπεται να κάνει σχετική διαφήμιση. Μάλιστα ειδικές ετικέτες ενημερώνουν σχετικά τον καταναλωτή.
Η μάχη της τιμής
Το άνοιγμα της αγοράς δεν έπληξε τελικά τη Γερμανία, αντίθετα την ωφέλησε. Με το πέρασμα του χρόνου κατάφερε να τριπλασιάσει τις εξαγωγές της όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας. Τον περασμένο χρόνο οι Γερμανοί ζυθοποιοί εξήγαγαν σε άλλες χώρες 1,67 δισεκατομμύρια λίτρα.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Εδώ και 500 χρόνια ισχύει στην Γερμανία ο νόμος περί καθαρότητας της γερμανικής μπύρας. Τον νόμο εισήγαγε αρχικά ο βαυαρός δούκας Βίλχελμ ΙV και σιγά-σιγά καθιερώθηκε σε όλη τη Γερμανία μέχρι που το 1906 υιοθετήθηκε από τη Γερμανική Αυτοκρατορία. Η μπύρα επιτρεπόταν να παρασκευάζεται μόνο από λυκίσκο, βύνη, μαγιά και νερό.
Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσέκρουε στη μέχρι τότε πρακτική της Γερμανίας να απαγορεύει την εισαγωγή μπύρας, η οποία παραβίαζε την αρχή "καθαρότητας" της μπίρας και περιείχε ρύζι, καλαμπόκι, κεχρί, σόγια ή προϊόντα που βελτίωναν τη γεύση. Με την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Κομισιόν δεν είχε ως στόχο να πλήξει έναν από τους παλαιότερους νόμους τροφίμων, αλλά έκρινε πως με την τακτική της η Γερμανία έβαζε περιορισμούς στον ελεύθερο ανταγωνισμό εντός της Ένωσης.
Η Γερμανία ήταν πλέον υποχρεωμένη να επιτρέψει τις εισαγωγές μπύρας. Ωστόσο κατάφερε να επιβάλει ότι η παραδοσιακή μπύρα δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί πρόσθετα υλικά και καμία μπύρα η οποία δεν παρασκευάζεται με την παραδοσιακή συνταγή δεν επιτρέπεται να κάνει σχετική διαφήμιση. Μάλιστα ειδικές ετικέτες ενημερώνουν σχετικά τον καταναλωτή.
Η μάχη της τιμής
Το άνοιγμα της αγοράς δεν έπληξε τελικά τη Γερμανία, αντίθετα την ωφέλησε. Με το πέρασμα του χρόνου κατάφερε να τριπλασιάσει τις εξαγωγές της όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας. Τον περασμένο χρόνο οι Γερμανοί ζυθοποιοί εξήγαγαν σε άλλες χώρες 1,67 δισεκατομμύρια λίτρα.
Σήμερα η μάχη δίνεται στην τιμή και το εύρος είναι πολύ μεγάλο. «Μπορεί κανείς να αγοράσει φθηνή μπύρα για 30 σεντ το μισό λίτρο και μπύρα που η αντίστοιχη ποσότητα κοστίζει 6 ευρώ» δηλώνει ο Ρόλαντ Ντεμλάιτνερ, διευθύνων σύμβουλος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Ζυθοποιών Γερμανίας.
Διαφορές στην ποιότητα υπάρχουν ακόμα και στις λεγόμενες καθαρές μπύρες αφού και εκεί μπορεί να διαφέρει η ποιότητα της μαγιάς ή της βύνης. Σήμερα, 1.400 ζυθοποιίες προσφέρουν πάνω από 6.000 μάρκες μπύρας και η τάση είναι αυξητική. Εκτιμάται μάλιστα ότι κάθε εβδομάδα κυκλοφορεί μια καινούργια μπύρα στην αγορά και υπολογίζεται ότι κάθε κάτοικος καταναλώνει 97 λίτρα το χρόνο, 40 λίτρα λιγότερα σε σύγκριση με 30 χρόνια νωρίτερα.
Πηγή: Deutsche Welle
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα