Πλωτά παγόβουνα απειλούν πολυτελή κρουαζιερόπλοια στον Αρκτικό Ωκεανό

Πλωτά παγόβουνα απειλούν πολυτελή κρουαζιερόπλοια στον Αρκτικό Ωκεανό

Αν και οι εταιρείες υπόσχονται στο επιβατικό κοινό ένα απολαυστικό ταξίδι από την Αλάσκα έως τη Νέα Υόρκη, τα παγόβουνα που υπάρχουν στην περιοχή κάνουν το ταξίδι επικίνδυνο

Πλωτά παγόβουνα απειλούν πολυτελή κρουαζιερόπλοια στον Αρκτικό Ωκεανό
Την τύχη του «Τιτανικού» κινδυνεύουν να έχουν πολυτελή κρουαζιερόπλοια στον Αρκτικό Ωκεανό, όπως προειδοποιούν επιστήμονες.

Πλωτά παγόβουνα απειλούν κρουαζιέρες που υπόσχονται στο επιβατικό κοινό ένα απολαυστικό ταξίδι από την Αλάσκα έως τη Νέα Υόρκη ενώ υπάρχουν φόβοι για σοβαρές περιβαλλοντικές καταστροφές.

Το πρώτο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο κατέπλευσε φέτος το καλοκαίρι στο απομονωμένο «Βορειοδυτικό Πέρασμα» στο Αρκτικό Κύκλο μεταφέροντας συνολικά 1.700 επιβάτες. Το επιβατικό κοινό είχε καταβάλει το ποσό των 19.775 δολαρίων για να απολαύσει μία βόλτα για ένα μήνα στη θάλασσα.

Το κρουαζιερόπλοιο αγκυροβόλησε τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη. Δεν υπήρξε ενδιάμεσο λιμάνι ανάμεσα στην Αλάσκα και την Γροιλανδία. Το πλοίο, ιδιοκτησίας της αμερικανικής εταιρείας "Crystal Cruises", διέσχισε την απομονωμένη διαδρομή που πρώτος είχε ανακαλύψει ένας Νορβηγός εξερευνητής, ο Ρόναλντ Άμουντσεν το 1903.

Αν και η κλιματική αλλαγή «έδειξε» στους επιστήμονες ότι η συγκεκριμένη περιοχή δεν θα έχει πλέον πάγο, δύο αξιωματούχοι της ναυτιλίας εκφράζουν φόβους για επικείμενη περιβαλλοντική καταστροφή  σε περίπτωση ενός ναυαγίου επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία των επιβατών των πλοίων αλλά και του περιβάλλοντος.
Κλείσιμο

Για τον επικεφαλής της φινλανδικής ναυτιλιακής εταιρείας "Arctia", Tέρο Βοράστ, οι αρχές δεν έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα σε περίπτωση ατυχήματος στην περιοχή λόγω της έλλειψης υποδομών.



Το «Βορειοδυτικό Πέρασμα» είναι χιλιάδες ναυτικά μίλια χωρίς τίποτα απολύτως. Η πλοήγηση σε παγωμένα νερά είναι πιο δύσκολη εξαιτίας των φτωχών δορυφορικών εικόνων που λαμβάνουν οι καπετάνιοι.

Ένα κομμάτι πάγου μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα 4-5 κόμβων, αλλά ένα πλοίο θα λάβει μία δορυφορική εικόνα για το προς τα πού κινείται μέσα σε διάστημα 10 έως 20 ωρών. Υπάρχει ανάγκη για να συζητήσουμε πιθανές ρυθμίσεις... πρέπει να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να αποφευχθεί αυτό», επισημαίνει ο Βοράστ. 

Κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν συνήθως ένα είδος καυσίμου γνωστό ως «βαρύ πετρέλαιο» που χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διαλυθεί σε περίπτωση διαρροής σε συνθήκες ψύχους και το οποίο μπορεί να παγιδευτεί κάτω από τον πάγο", επισημαίνει ο υπεύθυνος της φινλανδικής ναυτιλιακής εταιρείας Arctia και προσθέτει: «Δυνητικά, ένα ναυάγιο θα μπορούσε να αποτελέσει μια περιβαλλοντική καταστροφή.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης