Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
ΕΕ: Αρνείται κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό ατύχημα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε την Τρίτη, κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε χθες στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε την Τρίτη, κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε χθες στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.
«Οι κατηγορίες που διαβάσαμε σήμερα το πρωί» στον βελγικό Τύπο «δεν έχουν καμία βάση», δήλωσε η Ελεν Κερνς, εκπρόσωπος Τύπου του ευρωπαίου Επίτροπου Μεταφορών Σιμ Κάλας.
Ο πρόεδρος της SNCB, Μαρκ Ντέσεεμεκερ κατηγόρησε χθες, Δευτέρα, την διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση, προσπαθώντας να εξηγήσει κάποιες καθυστερήσεις στην υιοθέτηση αυτού του συστήματος από το βελγικό δίκτυο σιδηροδρόμων.
Μπροστά στις δυσκολίες να εφαρμόσουμε τους κανόνες που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το θέμα, «το 2005 προτιμήσαμε το δικό μας σύστημα και αποφασίσαμε να εξοπλίσουμε όλα τα τραίνα με αυτό, όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται μονομιάς», δήλωσε ο Ντέσεεμεκερ.
Η SNCB προβλέπει να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης σε όλα τα τραίνα της από το 2006 ως το 2013, όμως μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών είναι εξοπλισμένα με το σύστημα.
Το τραίνο, που λέγεται ότι δεν υπάκουσε στο κόκκινο φανάρι με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε μία άλλη αμαξοστοιχία στο προάστιο Χαλ του Βελγίου και να προκαλέσει τον θάνατο 18 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων, δεν ήταν εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα πέδησης.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε την εφαρμογή ενός κανονισμού και αργότερα τον άλλαξε και υιοθέτησε έναν άλλο. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος η SNCB και η Infrabel (η εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο σιδηροδρόμων του Βελγίου) αποφάσισαν να υιοθετήσουν τον κανονισμό με τα καλύτερα αποτελέσματα, που επιτρέπει στα βελγικά τραίνα να κυκλοφορούν σε άλλες χώρες αναγνωρίζοντας τα συστήματα έκτακτης πέδησης που ισχύουν σε αυτές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος Τύπου της SNCB Αν Βοϊγκνέ.
«Αυτή (η αλλαγή κανονισμών της ΕΕ) προφανώς συνέβαλε στην καθυστέρηση της εγκατάστασης των συστημάτων πέδησης», πρόσθεσε.
Σύμφωνα πάντως με έναν ειδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα μεταφορών «δεν εμποδίσαμε με κανένα τρόπο το βελγικό κράτος ή την SNCB να εξοπλίσουν τα τραίνα τους με ένα εθνικό σύστημα ασφαλείας».
«Η επιτροπή δεν εμπλέκεται με κανένα τρόπο στις αποφάσεις που λαμβάνονται για τα υλικά με τα οποία εξοπλίζονται τα τραίνα του εθνικού δικτύου», πρόσθεσε.
Η Ελεν Κερνς επεσήμανε ότι από χθες Δευτέρα οι υπηρεσίες του ευρωπαίου επιτρόπου Κάλας συνεργάζονται «στενά» στην έρευνα «με τις βελγικές αρχές».
«Σε αυτό το στάδιο είναι πρώιμο να εικάσουμε για τις πιθανές αιτίες του ατυχήματος», εκτίμησε η Κερνς, την ώρα που η εισαγγελεία των Βρυξελλών ανακοίνωσε ότι βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά των δύο τραίνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr