Τεχνολογικό θαύμα: Αυτά είναι τα νέα φουτουριστικά λεωφορεία της Κίνας!

Θα μειώσουν την κίνηση κατά 30% - Χωρούν έως και 1.400 επιβάτες - Δύο ή και περισσότερα μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους για να εξυπηρετήσουν περισσότερο κόσμο - Από κάτω τους μπορούν να περνούν Ι.Χ. αυτοκίνητα σε δύο λωρίδες - Κοστίζουν το 20% της τιμής ενός συρμού του μετρό

Η ταινία «επιστροφή στο μέλλον» φαντάζει τόσο επίκαιρη, όταν βλέπει κάποιος αυτό που κατάφεραν να κάνουν πραγματικότητα οι Κινέζοι. Όσο κι αν προκαλεί εντύπωση, δέος αλλά και το φόβο του καινούργιου, τα νέα λεωφορεία που εγκαινίασε η Κίνα, δεν είναι βγαλμένα από ταινία φαντασίας, αλλά αποτελούν τη νέα πραγματικότητα, που έρχεται να δώσει «ανάσα» στην αδιανόητη ρύπανση και την απίστευτη κίνηση, που επικρατεί στους δρόμους των κινεζικών μεγαλουπόλεων τις ώρες αιχμής.



Πριν από μερικούς μήνες, μια κινεζική εταιρία, παρουσίασε τα σχέδια για το εκπληκτικά φουτουριστικό Transit Explore Bus (ΤΕΒ) και χτες, στην πόλη Τσινχουανγκντάο, της επαρχίας Χεμπέι, το πρώτο από τα TEB, έκανε το παρθενικό του «ταξίδι» σε μια ειδικά σχεδιασμένη πίστα 300 μέτρων.

Με ύψος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα, μήκος 22 μέτρα και πλάτος περίπου 8 μέτρα, το νέο αυτό «κτήνος», στηρίζεται σε δύο πλαϊνά «πόδια», που κινούνται σε ειδικά σχεδιασμένες ράγες, παράλληλα του οδοστρώματος, ενώ έχει ειδικό κενό από κάτω του, ώστε να χωράνε να περάσουν Ι.Χ. αυτοκίνητα. Μάλιστα το κενό καλύπτει δύο λωρίδες, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την κίνηση στους δρόμους.



Παράλληλα, ένα ΤΕΒ, αντικαθιστά περίπου 40 λεωφορεία και από άποψη επιβατών, κάνοντας εφικτή τη μεταφορά μέχρι και 1.400 επιβατών, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης ενός ή και περισσότερων ΤΕΒ, μεταξύ τους, για να εξυπηρετηθούν ακόμα περισσότεροι επιβάτες στο ίδιο δρομολόγιο.

Τα ΤΕΒ, που μπορούν να πιάσουν ταχύτητες μέχρι και 60 χιλιομέτρων την ώρα, έχουν ως «πλεονέκτημα το ότι εξοικονομούν τεράστια ποσότητα οδοστρώματος» σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό του όλου εγχειρήματος Σονγκ Γιουζού. Ο Σονγκ υποστήριξε ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία, μπορούν να παραχθούν, με το 20% της τιμής ενός ολόκληρου συρμού του μετρό και μπορούν να βγουν σε κυκλοφορία εξαιρετικά γρήγορα, μιας και η κατάλληλη υποδομή στους δρόμους, μπορεί να κατασκευαστεί σχετικά εύκολα.



Περιττό να σημειωθεί ότι το πρότζεκτ είχε τεράστια απήχηση στους πολίτες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μια όλο και περισσότερο αυξανόμενη κίνηση στους δρόμους, ειδικότερα από το 2009 και μετά, όταν η Κίνα ξεπέρασε τις ΗΠΑ και έγινε η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη. Μόνο πέρσι, 21,1 εκατομμύρια Ι.Χ. πουλήθηκαν στην Κίνα.

Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ένα σημείο που δίνει τροφή, στους πιο σκεπτικιστές επί του θέματος. Το γεγονός πως σε μια παρόμοια έκθεση του 2010, είχε παρουσιαστεί ένα παρόμοιο σχέδιο για λεωφορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για απόπειρα μείωσης της κίνησης κατά 20-30%. Ωστόσο το πρότζεκτ, πέρασε στα αζήτητα. Ο εμπνευστής του; Πάλι ο Σονγκ  Γιουζου. Είναι επόμενο φυσικά να αναρωτιούνται αρκετοί για ποιο λόγο, το ίδιο σχέδιο προχώρησε έξι χρόνια μετά την «απόρριψή» του.



Τα νέα ΤΕΒ, που παρουσιάστηκαν στην 19η EXPO του Πεκίνου, τον περασμένο Μάιο, έκαναν το ολοκληρωτικό test drive μέσα στον Αύγουστο. «Χτίστηκαν με πραγματικά κινεζική ταχύτητα» είπε Γιουζού, μια φράση που έκανε τεράστιο «γκελ» και στα μέσα ενημέρωσης, αλλά και στον κόσμο, η πλειονότητα του οποίου, υποδέχτηκε τα νέα «λεωφορεία του μέλλοντος», στο αποπνικτικό παρόν του, με περίσσιο ενθουσιασμό.





Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (13)

Άντε πιάστους

Πάει ξέφυγαν οι Κινέζοι...

σιγα

Καλα σιγα το τεχνολογικο θαυμα. Απλα εκει οντως υπαρχει αναπτυξη και συλλογικοτητα και υλοποιουν και πιο προχωρημενες ιδεες που εδω μενουν απλα σε ενα χαρτι ή ενα προτοτυπο μιας και κανεις δεν τα παιρνει σοβαρα. Δεν μου κανει τοση εντυπωση αλλα σαν ιδεα ειναι καλη, βεβαια με τα κωλοδρομια εδω δεν εχει νοημα κατι τετοιο να γινοταν. και εννοειτε οτι εδω απο τετοιες δραστικες ιδεες πασχουμε. Γιαυτο και ολα τα μυαλα εχουν φυγει και οσοι εχουν μεινει ειναι χαμενοι απο χερι. Διοτι εδω ξερουμε να φτιαχνουμε μονο φρεντο , γιαουρτια, τσιπουρα και μεζεδες και συναφη προιοντα. Σαυτα δε λεω πρωτοι ειμαστε. Απο αναπτυξη και οραμα εχουμε κατι συκε ερευνες σε "μεγαλα" πανεπιστημια που το μονο που ξερουν ειναι να τσεπωνουν χρημα απο ΕΣΠΑ με ψευτικα εργα κτλ. ΟΙ δε ιδιωτικες τεχνολογικες (οσες εχουν μεινει) εταιριες ψαχνουν τροπους διαφυγη στο εξωτερικο, μιας και ουτε ανταποκριση και αγορα υπαρχει εδω και απο την αλλη οι κατοικοι ουτε ηλεκτρικη σκαλα δεν ξερουν να ανεβοκατεβουν. Ποιος ο λογος λοιπον. Ποιος ο λογος να κανεις κατι σπουδαιο γιαυτο το μπουρδελο

Τραμ είναι

Πρόκειται για υπερμεγέθες τραμ που χρειάζεται λεωφόρους για να κινηθεί. Σίγουρα μπορεί να μεταφέρει πάρα πολλούς επιβάτες με σχετικά καλή ταχύτητα. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του, οι ρόδες του θα βρίσκονται πάνω σε στενές νησίδες. Έχει την δυνατότητα να μοιράζεται διασταυρώσεις με τα αυτοκίνητα αλλά και να περνά πάνω σε γέφυρες μαζί με τα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε το να κατεβαίνει το ποτάμι και να συνεχίζει παραλιακή περνώντας πάνω στις γέφυρες !!

ΑΧΡΗΣΤΑ BUS

Δεν προχωρούν βήμα αυτά τα χαζά φουτουριστικά κ καλά βλακο τράμ... Ο κινέζος θέλει ποδηλατόδρομο για να γλιτώσει από το νέφος και την κατανάλωση ενέργειας.

George

Δεν τα βρίσκω πολύ έξυπνη κίνηση τα συγκεκριμένα. Θα αντιμετωπίσουν πολλά πρακτικά προβλήματα. Αλλά τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε (κανονικά μεγέθη) και γενικώς τα ηλεκτρικά οχήματα, σε ξηρά και θάλασσα, είναι το μέλλον για την αντιμετώπιση της ρύπανσης. Σε συνδυασμό πάντα με ΑΠΕ.

Λεωφορεία;

Γιατί τα λέτε λεωφορεία αφού έχουν ράγες;

...

Η λέξη λεωφορείο προέρχεται από τις λέξεις "λεώς" (δηλαδή λαός, στα αρχαία ελληνικά) και "φέρω". Λεωφορείο κυριολεκτικά είναι αυτό που μεταφέρει το λαό, δεν είναι ανάγκη να έχει ρόδες.

Τεο7

Εμείς έχουμε λεωφορεία που είναι τσάμπα. Βάζουμε τα ποδάρια μας στα καθίσματα. Πίνουμε το φρεντακι μας και Γκάρι ζούμε διπλά στον διπλανό μας. Αυτοι έχουν τέτοια λεωφορεία?

George

Να δω τι θα γίνεται όταν θα προσπερνάει από πάνω τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα που δεν έχουν "σταθεί" σωστά στις γραμμές του δρόμου και καβαλάνε λίγο τη λωρίδα ή εξέχουν τίποτα καθρέφτες. Θα πέσει πολύ γέλιο λέμε. Το κούρεμα και το ξύρισμα θα αποκτήσουν νέα έννοια.

Dimitris

Κρίνεις εξ ιδίων τα αλλοτρια... Προφανώς δεν έχεις πάει στη Κίνα και νομίζεις,ότι εκεί οδηγούν όπως και τζάμπα μάγκας ελληνας οδηγός..

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Ότι πάει σε γραμμές και μπορεί να σύρει κι άλλα βαγόνια μέσα στην πόλη είναι τράμ, όχι λεωφορείο

Μπετοβλακας

και ακόμη δεν είδαμε τίποτα από την ανερχομενη υπερδύναμη. στο Τσιπρισταν οι ελπίδες οικονομικες - δημογραφικες έρχονται εξ ανατολας με την μορφή μελαχρινου επενδυτη καθήμενος επί φουσκωτου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης