EgyptAir: Πριν συντριβεί στη θάλασσα το αεροσκάφος έκανε απότομους ελιγμούς

Το Airbus έπεφτε κατακόρυφα και από ύψος 37.000 ποδών βρέθηκε στα 9.000 πόδια - Ενώ χανόταν σε περιδίνηση άλλαζε βιαίως πορεία αρχικά 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες δεξιά

Το πλήρωμα του αεροσκάφους της EgyptAir που χάθηκε λίγα δευτερόλεπτα αφού έφυγε από το FIR Αθηνών περνώντας στο FIR Καϊρου, δεν είχε αναφέρει κάποιο πρόβλημα. Ή τουλάχιστον, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν γίνει γνωστά μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχει καταγραφεί κάποιο μήνυμα το οποίο να εξεπέμφθη από τους χειριστές του Aibus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών προτού χαθεί από τα ραντάρ και εξαφανιστεί στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου.

Στην ενημέρωση που έγινε πριν από λίγο στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιβεβαιώθηκαν όσα το www.protothema.gr είχε μεταδώσει πρώτο και αποκλειστικά από τις 10 το πρωί της Πέμπτης.

Ενώ πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών, σε απόσταση περίπου 5 με 10 ναυτικά μίλια από το σημείο αναφοράς «CUNBI», τα ραντάρ κατέγραψαν τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα των 66 επιβαινόντων στο τζετ της EgyptAir.

Το αεροσκάφος έκανε αλλαγή πορείας αριστερά 90 μοίρες κατερχόμενο και στη συνέχεια έκανε αμέσως δεξιά αλλαγή πορείας 360 μοίρες με πολύ μεγάλη βύθιση.

Επί της ουσίας το αεροσκάφος της EgyptAir έπεφτε ανεξέλεγκτα, σχεδόν κατακόρυφα. Οι δύο βίαιες αλλαγές πορείας αρχικώς προς τα αριστερά και στη συνέχεια προς τα δεξιά δείχνουν σαν το τζετ να βρισκόταν σε περιδίνηση ενώ βυθιζόταν προς τη θάλασσα.

Επισήμως, το αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών θεωρείται εξαφανισμένο. Για το λόγο αυτό συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, search and Rescue όπως αποκαλείται, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα επίσημα εγχειρίδια. Στην προσπάθεια εντοπισμού του Airbus και ανεύρεσης των 66 επιβαινόντων συμμετέχουν ελληνικά αεροσκάφη, πρόκειται για δύο C-130 που εναλλάσσονται, ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer και ελικόπτερα. Από ελληνικής πλευράς στην περιοχή βρίσκεται η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς». Λόγω του μεγάλου βάθους -περίπου 3 χιλιόμετρα στην περιοχή- απαιτείται η συνδρομή υποβρυχίου και για το λόγο αυτό στην περιοχή των ερευνών κατευθύνεται το υποβρύχιο «Ματρώζος». Στην επιχείρηση θα λάβει μέρος μια αιγυπτιακή φρεγάτα η οποία κατευθύνεται προς την περιοχή και γαλλικά αεροσκάφη τα οποία αναμένονται.  Οι Γάλλοι έχουν προσφερθεί να διαθέσουν ένα αεροσκάφος Falcon και οι Αμερικανοί ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-3.


Τι έγραφε το protothema.gr το πρωί της Πέμπτης
Απότομη και πολύ γρήγορη πτώση σημείωσε το αεροσκάφος Airbus A-320 της EgyptAir τα ξημερώματα της Πέμπτης, λίγο πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ.

Αποκλειστικές πληροφορίες του www.protothema.gr ανασυνθέτουν τις τελευταίες στιγμές πριν την απώλεια επικοινωνίας με το αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών.

Το Airbus A-320 της EgyptAir πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών. Σύμφωνα με την καταγραφή της πορείας του αεροσκάφους στα ραντάρ, ξαφνικά, από τα 37.000 πόδια το αεροσκάφος έπεσε στα 9.000 πόδια και λίγα δευτερόλεπτα μετά το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η πτώση του αεροσκάφους της EgyptAir ήταν βίαιη, απότομη και πολύ γρήγορη.


Δείτε την περιοχή ερευνών:


Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια περιοχή με ακτίνα 40 ναυτικά μίλια γύρω από το σημείο που αποτυπώνεται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα. Με κέντρο αυτό το σημείο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου βρίσκονται σε εξέλιξη δραματικές προσπάθειες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της EgyptAir. Τα αεροσκάφη που συμμετέχουν στην επιχείρηση Search and Rescue, μεταξύ των οποίων ένα ελληνικό C-130 και ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer πετούν πάνω από τη θάλασσα για να εντοπίσουνίχνη ζωής. Στη ΝΟΤΑΜ με την οποία δεσμεύεται η περιοχή ερευνών αναφέρεται ότι οι πτήσεις των αεροσκαφών γίνονται από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι ύψους 5.000 ποδών.

Το χρονολόγιο όπως ανακοινώθηκε από την ΥΠΑ

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. 
 
Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το 
ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. 

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.  



Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας, συνολικά δηλαδή με 66 επιβαίνοντες. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν και δύο βρέφη και ένα παιδί.

Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, νοτιοανατολικά της Καρπάθου, είχε μπει 10 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, απείχε 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές και βρισκόταν σε ύψος 37.000 ποδιών. 



Το αιγυπτιακό ναυτικό, η πολεμική αεροπορία και η ακτοφυλακή της χώρας διεξάγουν έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, σύμφωνα με πληροφορίες από το Κάιρο. Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Airbus A320 εξελίσσονται στο θαλάσσιο χώρο νοτιοανατολικά της Καρπάθου με τη συμμετοχή και της Ελλάδας Και η Γαλλία ανακοίνωσε ότι θα στείλει αεροπλάνα και πλοία για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση έρευνας. 

Την ίδια ώρα, αυτόπτες μάρτυρες πάντως έχουν δηλώσει πως είδαν μία φλεγόμενη μπάλα στον ουρανό. Σύμφωνα με την Daily Mirror, τη μαρτυρία αυτή κατάθεσε πλοίαρχος εμπορικού πλοίου που βρισκόταν 130 ναυτικά μίλια νότια του νησιού των Δωδεκανήσων.

Σύμφωνα με στέλεχος της EgyptAir που μίλησε στο CNN, ο πιλότος είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, με τις 2.000 από αυτές να έχουν γίνει σε αεροσκάφος Airbus A320. Οσο για τον συγκυβερνήτη είχε 2.766 ώρες πτήσης. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό αυτή η πτήση ήταν η πέμπτη που έκανε το αεροπλάνο μέσα στην ίδια μέρα.


Δηλώσεις Καμμένου για το αεροσκάφος της Egyptair
«Σήμερα, τις πρωινές ώρες, στις 03:37, ενημερωθήκαμε από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων για απώλεια ίχνους πολιτικού αεροσκάφους στα όρια του FIR Αθηνών και του FIR Καΐρου. Συγκεκριμένα, πολιτικό αεροσκάφος τύπου Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, με χαρακτηριστικό κλήσης MSR804, που εισήλθε από το σημείο PINDO και εξήλθε από το σημείο ΚUMBI, εκτελώντας το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο, σε ύψος 37.000 ποδών, χάθηκε 5-10 ναυτικά μίλια νότια του σημείου ΚUMBI.

Αμέσως ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έρευνας και διάσωσης των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Το σήμα ήρθε στις 03:37. Τέσσερα λεπτά αργότερα, στις 03:41, εξεδόθη κατόπιν αιτήσεως του Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. εντολή για απογείωση αεροσκάφους C-130 από την 112 Πτέρυγα Μάχης. Το αεροσκάφος απογειώθηκε άμεσα και παράλληλα ζητήθηκε η συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ» απέπλευσε από τη νήσο Αστυπάλαια για την περιοχή του συμβάντος. Άμεσα εκδόθηκε NOTAM και στάλθηκε σήμα κινδύνου PAN PAN.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 59 επιβάτες και πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Η συνδρομή από την πλευρά της Αιγύπτου είναι δύο F-16 και ένα C-130. Από την πλευρά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ενεργοποιήθηκαν δύο C-130, το αεροσκάφος Erieye, το οποίο είναι αεροπορικής συνεργασίας, το ραντάρ για το συντονισμό και τις επικοινωνίες. Ταυτόχρονα διετάχθησαν από το Κέντρο Επιχειρήσεων δύο ελικόπτερα, ένα Super Puma και ένα S-70, τα οποία μετέβησαν στην Κάρπαθο, προκειμένου να συμμετέχουν στις έρευνες και στη διάσωση.

Παράλληλα, ειδοποιήθηκε  το υποβρύχιο «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», το οποίο βρίσκεται σε νατοϊκή άσκηση σε περίπτωση που χρειαστεί - παρότι βρίσκεται γύρω στα 100 μίλια από το σημείο που φέρεται να έχουμε την απώλεια του σήματος - να συμμετάσχει αν χρειαστεί στις έρευνες.

Επικοινώνησα αμέσως κατά τις πρωινές ώρες με τον Υπουργό Άμυνας της Αιγύπτου, τον Στρατηγό Sedki Sobhi  και του δήλωσα τη διάθεση εκ μέρους της Ελλάδας για τη διενέργεια των διαδικασιών έρευνας και διάσωσης. Με ευχαρίστησε ιδιαιτέρως. Του ανέφερα τα μέσα τα οποία συμμετέχουν εκ μέρους της Ελλάδας και του είπα ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι στη διάθεση των φίλων και συμμάχων Ενόπλων Δυνάμεων της Αιγύπτου για την παροχή κάθε υποστήριξης.

Παράλληλα, επικοινώνησα με τον Γάλλο Στρατιωτικό Ακόλουθο, ο οποίος με ενημέρωσε για τη συμμετοχή εκ μέρους της Γαλλίας ενός αεροσκάφους Falcon ναυτικής συνεργασίας. Του δήλωσα αμέσως ότι το ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αποδέχεται τη συμμετοχή της Γαλλίας στην έρευνα και τη διάσωση.

Ο διευθυντής του διπλωματικού μου γραφείου, ο πρέσβης κ. Καραγιάννης επικοινώνησε με τον Στρατιωτικό Ακόλουθο της αμερικανικής πρεσβείας και τον ακόλουθο της ρωσικής πρεσβείας. Από την αμερικανική πλευρά έχουμε τη συμμετοχή ενός αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας P-3, για το οποίο αποδεχθήκαμε τη συμμετοχή του στις ενέργειες έρευνας και διάσωσης. Επικοινώνησα και με τον Επίτροπο κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο και τον ενημέρωσα για όλες τις ενέργειες της Ελλάδος.

Η εικόνα που έχουμε αυτή τη στιγμή, όπως προκύπτει από την αεροπορική εικόνα του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων, είναι ότι στις 03:37 το αεροσκάφος που βρισκόταν περίπου 10 με 15 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, στο FIR Καΐρου, σε ύψος 37.000 ποδών, πραγματοποίησε μια στροφή 90ο αριστερά και εν συνεχεία μια στροφή 360ο προς τα δεξιά κατερχόμενο από τα 37.000 πόδια στα 15.000 πόδια. Η εικόνα που είχαμε χάθηκε περίπου στα 10.000 πόδια.

Για όλα αυτά ενημερώθηκε και η αιγυπτιακή πλευρά και συνεχίζει να ενημερώνεται. Ζητήσαμε από τη Γαλλία μέσω του Στρατιωτικού Ακολούθου στην Αθήνα την επιχειρησιακή εικόνα που πιθανώς υπάρχει από τον φωτογραφικό δορυφόρο «HELIOS» ή από τα επιχειρησιακά μέσα που διαθέτουν οι γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις και έγινε άμεσα αποδεκτό το αίτημα. Επίσης, ζητήσαμε και από τις φίλες και σύμμαχες χώρες οποιοσδήποτε μπορεί να παρέχει δορυφορική εικόνα ή οποιαδήποτε πληροφορία να την μεταβιβάσει είτε κατευθείαν στην Αίγυπτο είτε μέσω ημών στις Ένοπλες Δυνάμεις της Αιγύπτου.

Θέλω να εκφράσω εκ μέρους της Κυβερνήσεως και του ίδιου του Πρωθυπουργού τις ευχές να έχει μια καλή κατάληξη η συγκεκριμένη υπόθεση αν και φέρεται ότι το αεροσκάφος έχει χαθεί και μέχρι τώρα δεν υπάρχουν σαφή αποτελέσματα από τις ενέργειες έρευνας και διάσωσης. Συνεχίζουμε και διαθέτουμε παράλληλα και αεροσκάφη F-16 από την Κρήτη σε περίπτωση που χρειαστεί να συμμετέχουν στην έρευνα και στη διάσωση. Είμαι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Υπάρχει μια φημολογία για στίγμα, ότι δόθηκε από σήμα κινδύνου. Έχετε εσείς τέτοια πληροφόρηση; Γίνεται δηλαδή η έρευνα σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι ή έχει απλωθεί πάρα πολύ;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μέχρι πριν από λίγη ώρα δεν είχαμε κάτι τέτοιο. Υπήρξε κάποια πληροφορία για στίγμα, το διερευνούμε από τις επίσημες πηγές, για την περιοχή που βρίσκεται δυτικότερα του σημείου εισόδου του αεροσκάφους. Αυτή όμως δεν είναι επιβεβαιωμένη πληροφορία μέχρι τώρα. Αν υπάρχει οτιδήποτε νεότερο, το γραφείο Τύπου θα σας ενημερώσει.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ, οι έρευνες στα 40 ναυτικά μίλια γύρω από το πρώτο στίγμα φαίνεται να μην δείχνουν κάτι ή τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Με βάση τις στροφές αυτές που είπατε υπάρχει κάποια εκτίμηση ή κάποια απόφαση να διευρυνθούν πλέον οι έρευνες σε άλλα πεδία;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Οι πληροφορίες τις οποίες συνέλεξε η Πολεμική Αεροπορία και μέσω της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ήταν ότι στην περιοχή επικρατούσαν βόρειοι - βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως έξι μποφόρ οι οποίοι πιστεύω αυτή την ώρα και αργότερα θα κατέβουν στα τέσσερα μποφόρ. Αντιλαμβάνεστε ότι με αυτά τα δεδομένα εμείς ξεκινήσαμε την έρευνα και τη διάσωση βασικά στον ελληνικό εναέριο χώρο, στο FIR Αθηνών. Από εκεί και πέρα είμαστε και δηλώσαμε ότι είμαστε στη διάθεση των αιγυπτιακών δυνάμεων που έχουν και την ευθύνη έρευνας και διάσωσης εντός του αιγυπτιακού χώρου για να παρέχουμε κάθε συνδρομή που θα χρειαστεί.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα εάν έχετε βέβαια για το εύρος του χώρου στο οποίο γίνονται οι έρευνες από την ελληνική και την αιγυπτιακή πλευρά και δεύτερον έχετε μιλήσει με τους Αιγυπτίους ομολόγους σας και τι εκτιμούν αυτοί ότι έχει συμβεί;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κοιτάξτε, όσον αφορά το εύρος της περιοχής ξεκινάει από το πρώτο σημείο των 40 ναυτικών μιλίων πέριξ του οποίου φέρεται να έχουμε απώλεια του σήματος. Τα 40 μίλια ήταν η περιοχή την οποία εμείς ερευνήσαμε καταρχήν και βεβαίως όσο περνάει η ώρα τα αεροσκάφη μας, η φρεγάτα και τα ναυτικά μέσα τα οποία διαθέτουμε, όπως επίσης και τα ηλεκτρονικά μέσα τα οποία διαθέτουμε, διευρύνουν το εύρος της περιοχής πέραν των 40 μιλίων, όσο χρειαστεί, μέχρι να εντοπιστούν πιθανώς κάποια σημαντικά ευρήματα που θα βοηθήσουν σε αυτή την επιχείρηση.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Οι εκτιμήσεις των Αιγυπτίων ομολόγων σας ποιες είναι σχετικά με το τι έχει γίνει;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν υπάρχουν εκτιμήσεις και θέλω να σας πω ότι επειδή ακούγονται διάφορες φημολογίες είναι πάρα πολύ νωρίς να βγάλει κανείς συμπεράσματα. Είναι ένα αεροσκάφος το οποίο έφυγε από ένα ασφαλές αεροδρόμιο στη Γαλλία, ένα πολιτικό αεροσκάφος το οποίο είχε συγκεκριμένα μέσα. Η διερεύνηση θα γίνει από εκείνους που έχουν και την ευθύνη στην περιοχή που έγινε το επεισόδιο. Αν χρειαστεί οποιαδήποτε δική μας συνδρομή είμαστε στη διάθεση να διαθέσουμε ότι στοιχεία έχουμε.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Κύριε Υπουργέ τα στρατιωτικά ραντάρ που πιάνουν πιο χαμηλά από τα πολιτικά, κάτω από τα 10 χιλιάδες πόδια, τι σας λένε;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μέχρι τώρα δεν έχουμε κάποιο στοιχείο που να μας δείχνει ότι έχουμε δείγματα. Αντιλαμβάνεστε ότι το αεροσκάφος αεροπορικής συνεργασίας το οποίο βρίσκεται στην περιοχή, το οποίο είναι ένα αεροσκάφος με πάρα πολύ μεγάλες δυνατότητες συντονίζει τις ενέργειες, αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, είτε από εμάς είτε από συμμαχικές δυνάμεις, όσον αφορά τα στρατιωτικά μέσα, που να μας δείχνουν κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Δηλαδή στα 10 χιλιάδες πόδια χάσατε το στίγμα;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Και πιο κάτω, γίνονται οι έρευνες και στα πέντε χιλιάδες πόδια. Το C-130, αλλά και τα μέσα τα οποία διαθέτουμε κάνουν την έρευνα και σε χαμηλότερο ύψος και μάλιστα η Φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ» έχει ενεργοποιήσει όλα τα μέσα τα οποία διαθέτει.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Αλλά η περιστροφή που περιγράψατε αριστερά και μετά δεξιά προφανώς προέρχεται από τα ραντάρ, γιατί τότε δεν υπήρχαν εναέρια μέσα.

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Είναι η αεροπορική εικόνα που έχουμε από την απεικόνιση που δόθηκε εκείνη την ώρα. Δηλαδή στις 03.39 έχουμε την πορεία του αεροσκάφους νότια και ανατολικά της Κάσου-Καρπάθου, μπαίνει στο FIR , Καΐρου, όπου πραγματοποιεί τους ελιγμούς και την κάθοδο που σας περιέγραψα προηγουμένως.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Έχουν περάσει πολλές ώρες, δεν έχουμε εικόνα, πώς σχολιάζετε ότι δεν έχει βρεθεί τίποτα;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κοιτάξτε, αντιλαμβάνεστε ότι με την κατάσταση αυτή του αέρα στα 6 μποφόρ είναι αρκετά δύσκολο να φανούν κάποια στοιχεία πιθανής πτώσης του αεροσκάφους στη θάλασσα. Όσα μέσα διαθέτουμε τα έχουμε διαθέσει αυτή τη στιγμή και στην πλευρά της Αιγύπτου, αλλά δεχόμαστε από όλους τους συμμάχους τη συνεργασία που μας προσφέρεται για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Οι Τούρκοι έχουν ζητήσει να συνεισφέρουν;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν έχω τέτοια πληροφόρηση, αλλά δεν νομίζω ότι αποτελεί  μέρος το οποίο αφορά τη συγκεκριμένη χώρα.


Τεράστια σύγχυση με το «σήμα κινδύνου»

Ενώ αρχικά οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πιλότος δεν έκανε κάποια κλήση έκτακτης ανάγκης, πριν την εξαφάνιση του αεροσκάφους, στη συνέχεια η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος της Egyptair είχε εκπέμψει τελικά σήμα κινδύνου μέσω του αυτόματου συστήματος εντοπισμού στις 4.26 τοπική ώρα, σχεδόν δύο ώρες μετά την εξαφάνισή του από τα ραντάρ. Ο αιγυπτιακός στρατός από την πλευρά του αρνείται τον εντοπισμό οποιουδήποτε σήματος κινδύνου.

Εντούτοις, σύμφωνα με την εφημερίδα Daily News Egypt που επικαλείται πιλότο, ο οποίος δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του, υπάρχει το ενδεχόμενο τεχνική βλάβη του αεροσκάφους να εμπόδισε τη λειτουργία του συστήματος εκπομπής σήματος κινδύνου. Επομένως, αυτό που εκτιμά ο πιλότος είναι ότι οι κυβερνήτες του Airbus δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπέμψουν σήμα κινδύνου, ακόμα και αν προσπάθησαν.


Το Παρίσι δεν αποκλείει κανένα ενδεχόμενο

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ επικοινώνησε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και δεσμεύθηκαν ότι θα συνεργασθούν στενά για την εξακρίβωση των συνθηκών εξαφάνισης του αεροσκάφους της Egyptair.

Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς. 

Το υπουργείο Αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 1 Βρετανός περιλαμβάνονται μεταξύ των επιβατών του αεροσκάφους της Egyptair.

Αιγύπτιος πρωθυπουργός: Δεν αποκλείω την εκδοχή της τρομοκρατίας

Ανοιχτα όλα τα ενδεχόμενα για τους λογους που οδήγησαν στην απώλεια του στίγματος της πτήσης MS804 της EgyptAir τα ξημερώματα της Πέμπτης άφησε ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαήλ.

Μάλιστα ο Αιγύπτιος πολιτικός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και της τρομοκρατικής επίθεσης.

Συγκεκριμένα ερωτηθείς από το Reuters για το αν μπορεί να υπάρχει περίπτωση τρομοκρατικής επίθεσης για την εξαφάνιση του Airbus A320 ο Σερίφ Ισμαήλ απάντησε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει καμία πιθανότητα.

Δείτε βίντεο: Το χρονικό της εξαφάνισης του Airbus A-320 -  Αγωνία για τους 66 επιβαίνοντες



ΣΧΟΛΙΑ (3)

320 - 321

Τα AIRBUS έχουν ειδικό λογισμικό που δεν επιτρέπει στο αεροσκάφος να κάνει απότομες στροφές μεγαλύτερες των 35 μοιρών για ευνόητους λόγους ασφαλείας είτε πετάει στο auto, είτε όχι. Άρα με απλά λόγια ή αυτό που ανακοινώθηκε μέσω ....ελληνικών διαρροών.... δεν στέκει (!) ή κάποιος έβγαλε manually αυτή τη ρύθμιση από το computer του AIRBUS - άρα είχε τις σχετικές γνώσεις προγραμματισμού του πώς αφαιρείται αυτή η δικλείδα ασφαλείας (εν πτήσει ή και πρίν από αυτήν) από τα computer του AIRBUS - και έκανε χειροκίνητα αυτές τις δύο πολύ περίεργες στροφές.

μωρή κουλές τα χετε παίξει τελείως

τι θέλει το βίντεο της κουλής του μαραθώνα; "Ατρόμητος" ο Ψινάκης - Προσπαθεί να πάει στη Θεσσαλονίκη με αερόστατο!

SOS

Τραγωδία .... Στο μεταξύ χιλιάδες συνεχίζουν να καταφθάνουν σε όλη την Ευρώπη η οποία έχει καταντήσει η χαβούζα του πλανήτη ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

trinot-kanasa

Μπελάδες για τον πρωθυπουργό του Καναδά έναν μήνα πριν τις εκλογές στη χώρα - Η φωτογραφία που αποκάλυψε το TIME είχε τραβηχτεί το 2001 σε πάρτι του σχολείου στο οποίο δίδασκε τότε ο Τριντό

8