Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Κινούμενη άμμος η αγορά αυτοκινήτου της Κίνας παρασέρνει τις μεγάλες εταιρίες
Κινούμενη άμμος η αγορά αυτοκινήτου της Κίνας παρασέρνει τις μεγάλες εταιρίες
Η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, αυτή που αποτέλεσε το Ελντοράντο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών τα προηγούμενα χρόνια, δείχνει να παρασύρεται από την γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας
Όταν έγινε η έκρηξη στην Τιαντζίν, με αποτέλεσμα την καταστροφή 10.000 παρκαρισμένων αυτοκινήτων, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που σχολίασαν σκωπτικά ότι αυτό ήταν για καλό, καθώς όλα αυτά θα έμεναν... απούλητα. Πέρα όμως από την κυνική πλευρά των σχολίων, υπάρχει και η πραγματικότητα της Κίνας. Μιας χώρας που ιδίως τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερα σοβαρή χρηματιστηριακή κρίση. Ενώ βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλούς ακόμα δείκτες που δεν τα πηγαίνουν και πολύ καλά τελευταία.
Παρ' όλα αυτά τα μεγέθη της αγοράς της Κίνας για τα αυτοκίνητα παραμένουν πολλά υποσχόμενα. Με μόνο 106 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, οι αναλυτές επιμένουν ότι υπάρχει χώρος για πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 35 εκατομμύρια μονάδες. Όμως με την πτώση που σημείωσαν οι πωλήεις τον Ιούλιο κατά 7% και την ένδειξη ότι φέτος η χρονιά θα κλείσει αρνητικά για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία, το πρόβλημα εντοπίζεται πλέον στην υπεροτροφοδότηση της αγοράς.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν ήδη ανταποκριθεί, μειώνοντας την παραγωγή στα υπάρχοντα εργοστάσια. Ενώ και οι 23 μεγαλύτεροι Κινέζοι κατασκευαστές, κατέβασαν τους ρυθμούς τους για πρώτη φορά στην ιστορία. Οι δύο μεγαλύτεροι ξένοι «παίκτες» στην χώρα, η GM και η VW, έχουν μειώσει και τις τιμές σε μία προσπάθεια να ενισχύσουν την ζήτηση.
Όμως η αποτελεσματικότητα αυτών των κινήσων εξαρτάται από το πόσο έχουν ανοιχθεί οι εταιρίες στην αγορά της Κίνας. Όπως για παράδειγμα η VW η οποία έχει υπερεκτιμήσει την δυνατότητα για πωλήσεις στην χώρα κατά 60 έως 100 χιλιάδες μονάδες. Τα οποία μένουν απούλητα, δημιουργώντας μια βόμβα υπερπροσφοράς η οποία θα εκραγεί από στιγμή σε στιγμή.
Για να αντιπαρέλθουν αυτές τις δυσοίωνες προοπτικές, και τις μειωμένες πωλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν τις συνεργασίες με τοπικούς κατασκευαστές και πάντα με λειτουργία κάτω από την πλήρη παραγωγική δυναμική των εργοστασίων. H GM ανακοίνωσε ότι θα βάλει άλλα 5 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα μέχρι το 2018 (φθάνοντας σε σύνολο τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια), θέλοντας να αυξήσει την παραγωγή της από 3,5 εκατομμύρια σε 5 εκατομμύρια μονάδες τον χρόνο.
Αντίστοιχο πρόγραμμα σχεδιάζει και η VW θέλοντας και αυτή να ανεβάσει την παραγωγή της κατά 40%, φθάνοντας επίσης στα 5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Ακόμα και εταιρίες που εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα, όπως η Toyora ή η Hyundai, σχεδιάζουν πολύ δυναμικές στρατηγικές ανάπτυξης. Όμως εκτός αν δεν ανέβει η ζήτηση σχετικά άμεσα, οι εταιρίες μπορεί να βρουν τον εαυτό τους πιασμένο στα δίχτυα μιας τρομακτικής κατάταστασης. Ιδίως όταν όλοι γνωρίζουν ότι ο χρυσός κανόνας για τα εργοστάσια να έχουν κέρδος είναι να παραμένουν πάνω από το 80% της παραγωγικής τους δυνατότητας.
Παρ' όλα αυτά τα μεγέθη της αγοράς της Κίνας για τα αυτοκίνητα παραμένουν πολλά υποσχόμενα. Με μόνο 106 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, οι αναλυτές επιμένουν ότι υπάρχει χώρος για πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 35 εκατομμύρια μονάδες. Όμως με την πτώση που σημείωσαν οι πωλήεις τον Ιούλιο κατά 7% και την ένδειξη ότι φέτος η χρονιά θα κλείσει αρνητικά για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία, το πρόβλημα εντοπίζεται πλέον στην υπεροτροφοδότηση της αγοράς.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν ήδη ανταποκριθεί, μειώνοντας την παραγωγή στα υπάρχοντα εργοστάσια. Ενώ και οι 23 μεγαλύτεροι Κινέζοι κατασκευαστές, κατέβασαν τους ρυθμούς τους για πρώτη φορά στην ιστορία. Οι δύο μεγαλύτεροι ξένοι «παίκτες» στην χώρα, η GM και η VW, έχουν μειώσει και τις τιμές σε μία προσπάθεια να ενισχύσουν την ζήτηση.
Όμως η αποτελεσματικότητα αυτών των κινήσων εξαρτάται από το πόσο έχουν ανοιχθεί οι εταιρίες στην αγορά της Κίνας. Όπως για παράδειγμα η VW η οποία έχει υπερεκτιμήσει την δυνατότητα για πωλήσεις στην χώρα κατά 60 έως 100 χιλιάδες μονάδες. Τα οποία μένουν απούλητα, δημιουργώντας μια βόμβα υπερπροσφοράς η οποία θα εκραγεί από στιγμή σε στιγμή.
Για να αντιπαρέλθουν αυτές τις δυσοίωνες προοπτικές, και τις μειωμένες πωλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν τις συνεργασίες με τοπικούς κατασκευαστές και πάντα με λειτουργία κάτω από την πλήρη παραγωγική δυναμική των εργοστασίων. H GM ανακοίνωσε ότι θα βάλει άλλα 5 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα μέχρι το 2018 (φθάνοντας σε σύνολο τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια), θέλοντας να αυξήσει την παραγωγή της από 3,5 εκατομμύρια σε 5 εκατομμύρια μονάδες τον χρόνο.
Αντίστοιχο πρόγραμμα σχεδιάζει και η VW θέλοντας και αυτή να ανεβάσει την παραγωγή της κατά 40%, φθάνοντας επίσης στα 5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Ακόμα και εταιρίες που εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα, όπως η Toyora ή η Hyundai, σχεδιάζουν πολύ δυναμικές στρατηγικές ανάπτυξης. Όμως εκτός αν δεν ανέβει η ζήτηση σχετικά άμεσα, οι εταιρίες μπορεί να βρουν τον εαυτό τους πιασμένο στα δίχτυα μιας τρομακτικής κατάταστασης. Ιδίως όταν όλοι γνωρίζουν ότι ο χρυσός κανόνας για τα εργοστάσια να έχουν κέρδος είναι να παραμένουν πάνω από το 80% της παραγωγικής τους δυνατότητας.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μυστικό της αγοράς αυτοκινήτου της Κίνας αυτή την στιγμή. Μπορεί η αγορά να επανέλθει κάποια στιγμή και οι δυνατότητες είναι πραγματικά τεράστιες. Όμως τώρα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν από το να παράγουν αυτοκίνητα τα οποία μένουν απούλητα. Όσοι αντέξουν σ' αυτή την διαδικασία και δεν έχουν ανοιχθεί σε μεγάλες παραγωγικές μονάδες, αυτοί θα είναι που θα επανέλθουν άμεσα στην κερδοφορία, όταν αργά ή γρήγορα η τεράστια αγορά της Κίνας επανέλθει στους κανονικούς της ρυθμούς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα