Ιράν: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρέφουν μετά την συμφωνία για τα πυρηνικά

Ιράν: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρέφουν μετά την συμφωνία για τα πυρηνικά

Με 900.000 πωλήσεις αυτοκινήτων ετησίως και τεράστιες δυνατότητες παραγωγής, το Ιράν είναι το νέο Ελντοράντο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Ιράν: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρέφουν μετά την συμφωνία για τα πυρηνικά
Μετά την ιστορική συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, πολλές χώρες και βιομηχανικές δραστηριότητες σχεδιάζουν αν επιστρέψουν στην χώρα. Και αν το πετρέλαιο είναι αυτό που κερδίζει τη μερίδα του λέοντος στο ενδιαφέρον για την επόμενη μέρα της χώρας, δεν λείπουν και άλλου είδους βιομηχανίες οι οποίες περιμένουν εναγωνίως για να επιστρέψουν στο Ιράν. Με πιο σημαντική απ' όλες της αυτοκινητοβιομηχανία. 

Οι μεγάλοι Ευρωπαίοι παίκτες, όπως το γκρουπ VW και το γαλλικό γκρουπ της PSA (Peugeot-Citroen) κάνουν ήδη τα πρώτα σχέδια επιστροφής σε μία χώρα που είχαν σημαντική παρουσία πριν την επιβολή του εμπάργκο. Και το ενδιαφέρον τους είναι αυτονόητο, αφού η αγορά αυτοκινήτου του Ιράν είναι η μεγαλύτερη στην Μέση Ανατολή, με δυνατότητα που μπορεί να αγγίξει και τα 900.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Μάλιστα οι ειδικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν οι υποδομές ώστε η χώρα να μπορεί να αναπτύξει ακόμα την παραγωγική της δυνατότητα σε αυτοκίνητα, κατασκευάζοντας 3 με 4 εκατομμύρια το χρόνο  έως το τέλος της δεκαετίας για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες. 

Για μερικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων η συγκυρία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη, καθώς ψάχνουν νέες αγορές στον κόσμο ώστε να ισοφαρίσουν τις απώλειες σε χώρες όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Βραζιλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα, η πρόβλεψη για άνοδο των πωλήσεων αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο μειώθηκε στο μισό απ' ότι προβλεπόταν, αγγίζοντας το 1,3%, η χειρότερη επίδοση από το 2010.

Για όσους γνωρίζουν καλά τα πράγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ιράν παρουσιάζει τρομερές δυνατότητες ανάπτυξης, και για πολλούς είναι ίσως η καλύτερη ευκαιρία που υπάρχει στον κόσμο αυτή την στιγμή. Μέχρι πριν τα μέτρα περιορισμού του εμπορίου, στην αγορά κυριαρχούσε το γαλλικό γκρουπ, μαζί με την Renault, οι οποίες συναρμολογούσαν στην χώρα τα δικά τους αυτοκίνητα κάτω από ιρανικές μάρκες και ονόματα.
Κλείσιμο

Μετά το εμπάργκο όμως, το κενό ήρθαν να καλύψουν οι κινέζικες βιομηχανίες, για τις οποίες το Ιράν ήταν η μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής των αυτοκινήτων της, φθάνοντας μόνο πέρσι τις 114.000 μονάδες.

Παρ' όλα αυτά, οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες, και ιδίως η Peugeot δεν φαίνεται να κάνουν πίσω από τα πλάνα τους. Η γαλλική εταιρία έχει ήδη υπογράψει από τον Απρίλιο μια συμφωνία να επανεκκινήσει την παραγωγή αυτοκινήτων σε συνεργασία με τον ήδη υπάρχοντα εταίρο της στην χώρα. Και αυτό δεν αφορά όχι μόνο τα φθηνά μοντέλα της εταιρίας, αλλά και την ακριβή σειρά της.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το γκρουπ VW που ψάχνει να βρει μια φθηνή λύση για την αγορά της Μέσης Ανατολής κατά τα πρότυπα της Skoda ή της Dacia. Σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητα επιστρέφουν και αυτά στο Ιράν, σε μια αγορά που διψά για ανάπτυξη, και σε μία χώρα που περιμένει από αυτόν τον τομέα να καλύψει τουλάχιστον το 10% του ΑΕΠ της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης