Για πρώτη φορά: 15χρονος ανακάλυψε εξωπλανήτη

Για πρώτη φορά ανιχνεύθηκε στρατόσφαιρα σε έναν εξωπλανήτη από το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ» της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας

Για πρώτη φορά: 15χρονος ανακάλυψε εξωπλανήτη
Το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ» της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας ανίχνευσε για πρώτη φορά στρατόσφαιρα σε έναν εξωπλανήτη.

Η ανακάλυψη, που παρουσιάσθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής «Astrophysical Journal», έγινε από ερευνητές του Κέντρου Διαστημικών Πτήσεων Γκόνταρντ της NASA με επικεφαλής την Κόρι Χέινς, και αφορά τον μεγάλο και καυτό εξωπλανήτη WASP-33b, ο οποίος έχει μάζα υπερτετραπλάσια του Δία.

Η στρατόσφαιρα αποτελεί στρώμα της ατμόσφαιρας πάνω από την τροπόσφαιρα, δηλαδή πάνω από το στρώμα όπου λαμβάνουν χώρα τα καιρικά φαινόμενα. Στην τροπόσφαιρα η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη στο κατώτερο μέρος της, ενώ στη στρατόσφαιρα συμβαίνει το αντίθετο.
Η στρατόσφαιρα περιέχει όζον και άλλα μόρια που απορροφούν την υπεριώδη ακτινοβολία, λειτουργώντας σαν «αντηλιακό» για έναν πλανήτη. Η ανακάλυψη στρατόσφαιρας μπορεί να δώσει στους επιστήμονες βασικές ενδείξεις για τη σύνθεση του πλανήτη και το πώς αυτός δημιουργήθηκε.

Μέχρι σήμερα οι επιστήμονες δεν ήσαν σίγουροι αν είναι δυνατό να υπάρχουν στρατόσφαιρες σε άλλους κόσμους. Τώρα φαίνεται πως η απάντηση είναι καταφατική.

Εξάλλου, ένας 15χρονος έφηβος από τη Βρετανία, ο Τομ Γουάγκ, ενώ βοηθούσε έναν καθηγητή αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Κιλ, στο πλαίσιο μιας σχολικής εργασίας, ανακάλυψε τυχαία ένα νέο εξωπλανήτη σε απόσταση 1.000 ετών φωτός από τη Γη.

Η επιβεβαίωση ήλθε τώρα, μετά από δύο χρόνια, όταν ο 17χρονος έμαθε ότι πράγματι οι αστρονόμοι των πανεπιστημίων της Γενεύης και της Λιέγης επιβεβαίωσαν με τα τηλεσκόπιά τους την ανακάλυψη του εξωπλανήτη WASP-142b στον νότιο αστερισμό της Yδρας. Πρόκειται για έναν μεγάλο αέριο γίγαντα σαν τον Δία, που δεν φαίνεται φιλόξενος για ζωή.

Ο ενθουσιασμένος νεαρός δήλωσε ότι πλέον σκέπτεται σοβαρά να ασχοληθεί με την φυσική, αν και δήλωσε λίγο λυπημένος που ο πλανήτης δεν πήρε το όνομά του!

Best of Network