Πρώτη διηπειρωτική πτήση για το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse

Πρώτη διηπειρωτική πτήση για το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse

Ένα αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια προσγειώθηκε σήμερα στο Μαρόκο μετά από πτήση 19 ωρών από το αεροδρόμιο Μπαράχας της Ισπανίας

Πρώτη διηπειρωτική πτήση για το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse
Ένα αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια προσγειώθηκε σήμερα στο Μαρόκο μετά από πτήση 19 ωρών από το αεροδρόμιο Μπαράχας της Ισπανίας, ολοκληρώνοντας την πρώτη διηπειρωτική πτήση του είδους αυτού και καταδεικνύοντας την δυναμική που έχουν οι αερομεταφορές χωρίς μόλυνση του περιβάλλοντος.

Το Solar Impulse, το οποίο είχε απογειωθεί από την Μαδρίτη χθες στις 05:22 τοπική ώρα [06:22 ώρα Ελλάδας], προσγειώθηκε στο Ραμπάτ στις 23:30 τοπική ώρα [01:30, ώρα Ελλάδας], με τον κυβερνήτη του Μπερτράντ Πικάρ να βγαίνει χαμογελώντας από το πιλοτήριο.

Το σχέδιο για την κατασκευή του πρώτου αεροσκάφους ικανού να πετά μόνο με ηλιακή ενέργεια άρχισε το 2003, με 10ετή προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, και σε αυτό συμμετέχουν μηχανικοί από την ελβετική εταιρία Schindler και την βελγική Solvay.

Χθες το αεροσκάφος πέρασε τα στενά του Γιβραλτάρ σε ένα από τα πιο στενά του σημεία.

Η πτήση θεωρείτο κρίσιμη για τους συμμετέχοντες, αφού αποτελεί το πρώτο βήμα για το γύρο του κόσμου, το 2013 ή το 2014.
Κλείσιμο

Το ηλιακό αεροπλάνο, που κινείται χάρη σε 12.000 ηλιακές κυψέλες, είχε κάνει την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 2010 και ολοκλήρωσε μια πτήση διάρκειας 26 ωρών —παγκόσμιο ρεκόρ για αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια— τρεις μήνες αργότερα.

Έκανε την πρώτη του διεθνή πτήση, διάρκειας 13 ωρών, από την Ελβετία στο Βέλγιο τον περασμένο μήνα.
Με μέση ωριαία ταχύτητα πτήσης τα 70 χλμ., το Solar Impulse δεν μπορεί να θεωρηθεί απειλή για τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη, που μπορούν εύκολα να πετούν με 10πλάσια ταχύτητα και να ολοκληρώνουν την πτήση από την Μαδρίτη στο Ραμπάτ σε λιγότερο από μια ώρα.

Οι σχεδιαστές του παραδέχονται ότι θα ήταν τεράστια πρόκληση η ενσωμάτωση ενός αεροσκάφους που κινείται με μικρή ταχύτητα στο διεθνές σύστημα των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα κινείται χάρη σε τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες 10 ίππων, που τροφοδοτούνται από τις κυψέλες.

Διαθέτει μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας, ώστε να μπορεί να πετά και στην διάρκεια της νύχτας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης