Γαλλία: Στα δικαστήρια 20 αεροπορικές εταιρείες από καταναλωτές που ζητούν αποζημίωση για τις ακυρώσεις

Γαλλία: Στα δικαστήρια 20 αεροπορικές εταιρείες από καταναλωτές που ζητούν αποζημίωση για τις ακυρώσεις

Γαλλική ένωση καταναλωτών προσφεύγει στη Δικαιοσύνη κατά 20 αεροπορικών εταιρειών – Ζητούν να τους δοθεί η επιλογή της αποζημίωσης για τα ταξίδια που ακυρώθηκαν εν μέσω πανδημίας 

gallia_airport
Στα δικαστήρια κατά 20 αεροπορικών εταιρειών προσφεύγει η γαλλική ένωση καταναλωτών UFC-Que Choisir.

Στόχος να εξαναγκάσει τις εταιρείες να δώσουν την επιλογή στους επιβάτες των οποίων η πτήση ακυρώθηκε λόγω του κορωνοϊού, μεταξύ του δικαιώματος επιστροφής των χρημάτων και ενός voucher.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, σε περίπτωση ακύρωσης μίας πτήσης θα πρέπει να προσφέρεται στον ταξιδιώτη η επιλογή είτε για νέο δρομολόγιο είτε για επιστροφή χρημάτων. Το τελευταίο εξακολουθεί παραμένει ο κανόνας και μπορεί να έχει τη μορφή κουπονιού, αλλά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή, όπως υπενθύμισε την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι πρακτικές που εξόργισαν την ένωση καταναλωτών

«Ορισμένες εταιρείες κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ιδιάζουσα κατάσταση της πανδημίας τους επιτρέπει να προσφέρουν μόνο ένα κουπόνι. Άλλες συμφωνούν μεν να αποζημιώσουν τους επιβάτες, αλλά αναστέλλοντας την πληρωμή για αόριστο χρονικό διάστημα, ακόμη και μετά τέλος της υγειονομικής κρίσης», καταγγέλλει η UFC-Que Choisir.

Η καταναλωτική αυτή ένωση, η οποία είχε στείλει δικαστική ειδοποίηση σε 57 εταιρείες τον Απρίλιο, αποφάσισε τελικά να προσφύγει ενώπιον δικαστηρίου του Παρισιού ενάντια σε 20 από αυτές, τις «κυριότερες» σύμφωνα με την ίδια.

Στόχος να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα των καταναλωτών

Οι εγκαλούμενες εταιρείες είναι οι Air France, KLM, Transavia, Ryanair, Vueling, Lufthansa, Turkish Airlines, Emirates, Royal Air Maroc, Tunisair, Air Algérie και TAP Air Portugal αλλά και οι Volotea, Air Caraïbes, Norwegian, Air Austral, Air Europa, Air Corsica, Corsair και Air Transat.

Κλείσιμο
Η ημερομηνία της ακροαματικής συνεδρίασης δεν έχει καθορισθεί σε αυτό το στάδιο. Η καταναλωτική ένωση δηλώνει ότι «δεν αξιώνει, προς το παρόν, αποζημιώσεις». Επιθυμεί οι εταιρείες να σέβονται το δικαίωμα των καταναλωτών για επιλογή.

Την ίδια ώρα, οι αεροπορικές εταιρείες επικαλούνται την «άνευ προηγουμένου περιορισμένη ρευστότητά τους», σύμφωνα με την κύρια ευρωπαϊκή ένωση τους A4E . Για την A4E, η αξία των αχρησιμοποίητων αυτών εισιτηρίων ανερχόταν σε 9,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου.

«Όλοι πρέπει να καταλάβουμε πως έπρεπε να αντιδράσουμε σε μια εντελώς νέα κατάσταση και ως εκ τούτου πρέπει να εφεύρουμε νέους μηχανισμούς», δήλωσε σχετικά σήμερα στο δίκτυο BFMTV ο Γάλλος υπουργός Μεταφορώ Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί.

«Ίσως στο μέλλον θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ταμείο αποζημίωσης για ταξιδιώτες, που θα εξαρτάται άμεσα από μια ευρωπαϊκή οντότητα για την προστασία των ευρωπαίων επιβατών», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ειδήσεις σήμερα:

Ραφήνα: Συνελήφθη 39χρονος σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε απόφαση

Κορωνοϊός: Τα ανησυχητικά συμπτώματα που προκαλεί στο πεπτικό σύστημα

Πλήγμα για τον Μακρόν: Έχασε την απόλυτη πλειοψηφία στην Εθνοσυνέλευση
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης