Το τσάι μάτσα καταπολεμά τα καρκινικά κύτταρα

ματσα
Είναι εδώ και πολύ καιρό χαρακτηρισμένο ως ρόφημα με ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία, όπως το ότι βοηθά στην απώλεια βάρους. Αλλά το πράσινο τσάι μάτσα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία του καρκίνου, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Εργαστηριακές δοκιμές έχουν αποκαλύψει ότι το τσάι, με την πικρή γεύση μπορεί να κρατήσει τα καρκινικά κύτταρα αδρανή, εξαλείφοντας την παροχή ενέργειας, σταματώντας τα από το να «ανεφοδιαστούν».

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Salford έχουν χαρακτηρίσει τα αποτελέσματά τους «εντυπωσιακά», καθώς οι επιστήμονες συνεχίζουν να ψάχνουν τις θεραπείες για τον καρκίνο.

Εκτίμησαν τις επιδράσεις ενός εκχυλίσματος μάτσα στα βλαστοκύτταρα του καρκίνου του μαστού -τα οποία μπορούν να μετασχηματιστούν σε οποιοδήποτε κύτταρο όγκου, να διαχωριστούν και να ανανεωθούν.

Η ομάδα ανέπτυξε τα αποτελέσματά της χρησιμοποιώντας μεταβολικές φαινοτυπίες, μια επιστημονική διαδικασία που εξετάζει πώς οι ενώσεις επηρεάζουν άμεσα τα κύτταρα.

Μέσα από αυτό, βρήκαν ότι το εκχύλισμα τσαγιού μάτσα καταστέλλει το μεταβολισμό των μιτοχονδρίων, που θεωρείται η δύναμη κάθε κυττάρου.

Ο καθηγητής Michael Lisanti, ο οποίος ήταν επικεφαλής της μελέτης, αποκάλυψε ότι το εκχύλισμα είχε μετατοπίσει τα καρκινικά κύτταρα προς μια «μεταβατική κατάσταση ηρεμίας».

Πρόσθεσε: «Με άλλα λόγια, αυτό [το μάτσα] εμποδίζει τα κύτταρα να «ανεφοδιαστούν» και ως εκ τούτου [τα καρκινικά κύτταρα] γίνονται ανενεργά και πεθαίνουν».

Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Aging.

Οι ερευνητές ανέλυσαν πως το μάτσα χτυπά τα καρκινικά κύτταρα με την ελπίδα να λάμψει περαιτέρω το φως των πιθανών αντικαρκινικών ιδιοτήτων του.

Το εκχύλισμα matcha αποδυνάμωσε επίσης συστατικά ενός ριβοσώματος - το οποίο συνθέτει τις περισσότερες πρωτεΐνες που απαιτούνται από τα κύτταρα για την επιβίωσή τους.

Το μάτσα θα μπορούσε στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο όπως η ραπαμυκίνη - ένα φάρμακο που απενεργοποιεί την οδό mTOR, οι ερευνητές ελπίζουν.

Ο καθηγητής Lisanti πρόσθεσε: «Το πράσινο τσάι μάτσα είναι ένα φυσικό προϊόν που χρησιμοποιείται ως συμπλήρωμα διατροφής με μεγάλες δυνατότητες για μια σειρά θεραπειών. Οι επιδράσεις στα ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα του μαστού ήταν πολύ εντυπωσιακές».

Το μάτσα είναι ένα είδος πράσινου τσαγιού σε σκόνη. Προέρχεται από την Ιαπωνία, όπου είναι γνωστό για τη χρήση του σε τελετές τσαγιού.

BEST OF NETWORK