Στο μέλλον λάμπες υπεριώδους φωτός θα μπορούν να σκοτώνουν τον ιό της γρίπης σε δημόσιους χώρους!

Το συγκεκριμένο φως σκοτώνει αποτελεσματικά τον ιό της γρίπης - και όχι μόνο - στον αέρα χωρίς να βλάπτει τους ανθρώπινους ιστούς

Μια απροσδόκητη ανακάλυψη -που ίσως αποδειχθεί πολύ χρήσιμη στο μέλλον από άποψη δημόσιας υγείας- έκαναν Αμερικανοί επιστήμονες. Βρήκαν ότι οι συνεχείς χαμηλές δόσεις φωτός υπεριώδους ακτινοβολίας μπορούν να σκοτώσουν τους ιούς που μεταφέρονται με τον αέρα, χωρίς να βλάπτουν τους ανθρώπινους ιστούς.

Η γρίπη μεταδίδεται κυρίως μέσω σταγονιδίων που μεταφέρονται με τον αέρα από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η μελέτη έδειξε ότι το συγκεκριμένο φως σκοτώνει αποτελεσματικά τον ιό της γρίπης στον αέρα. Αυτό, κατά τους επιστήμονες, ανοίγει το δρόμο, ώστε στο μέλλον να χρησιμοποιούνται ειδικές λάμπες με μακρινό υπεριώδες φως (far UVC) σε νοσοκομεία, γραφεία γιατρών, σχολεία, αεροδρόμια, αεροπλάνα και άλλους δημόσιους χώρους, αποτελώντας ένα χρήσιμο όπλο ενάντια στις εποχικές επιδημίες γρίπης, αλλά και σε μια πιθανή μελλοντική πανδημία.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέιβιντ Μπρένερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», δήλωσαν ότι αν τα ευρήματα επιβεβαιωθούν και από μελλοντικές έρευνες, τότε η κοινωνία θα έχει στα χέρια της μια νέα σημαντική δυνατότητα καταπολέμησης των ιών.

Η χρήση λαμπτήρων με χαμηλού επιπέδου μακρύ υπεριώδες φως στους δημόσιους χώρους θα είναι μια ασφαλής και αποτελεσματική μέθοδος για τον περιορισμό της μετάδοσης και της εξάπλωσης των ασθενειών που οφείλονται σε αερομεταφερόμενα μικρόβια, όπως η γρίπη και η φυματίωση.

Με κόστος λιγότερο από 1.000 δολάρια ανά λάμπα -που θα πέσει αν υπάρξει μαζική παραγωγή τους- ο φωτισμός στο μακρύ υπεριώδες (far UVC) μπορεί να εφαρμοσθεί ευρύτερα. Και, σύμφωνα με τους ερευνητές, «αντίθετα με τα αντιγριπικά εμβόλια, αυτό το φως πιθανώς θα είναι αποτελεσματικό εναντίον όλων των αερομεταφερόμενων μικροβίων, ακόμη και των νέων στελεχών τους.

Οι επιστήμονες γνώριζαν εδώ και δεκαετίες ότι το ευρέος φάσματος υπεριώδες φως UVC, που έχει μήκος κύματος μεταξύ 200 και 400 νανομέτρων (nm), είναι άκρως αποτελεσματικό για την εξόντωση βακτηρίων και ιών, καθώς καταστρέφει τους μοριακούς δεσμούς που συγκρατούν το DNA τους. Γι' αυτό, άλλωστε, αυτό το συμβατικό υπεριώδες φως χρησιμοποιείται ευρέως για την αποστείρωση των χειρουργικών εργαλείων.

Δυστυχώς όμως η βακτηριοκτόνος υπεριώδης ακτινοβολία κάνει επίσης ζημιά στους ανθρώπους και μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο και καταρράκτη των ματιών, πράγμα που καθιστά απαγορευτική τη χρήση της σε δημόσιους χώρους. Όμως, όπως έδειξε η νέα επιστημονική έρευνα, η υπεριώδης ακτινοβολία far-UVC με χαμηλές δόσεις σε μήκος κύματος 222 νανομέτρων δεν επιφέρει βλάβες στους ανθρώπινους ιστούς, ενώ καταστρέφει ιούς όπως τον ιό Η1Ν1 της γρίπης και το ανθεκτικό βακτήριο MRSA.

Αυτό είναι το ιδανικό πέος…