LIVE

Κορωνοϊός

Κι όμως, ο καρκίνος συχνά οφείλεται απλά σε κακή τύχη

Το κάπνισμα μπορεί να σε σκοτώσει, όμως τα 2/3 όλων των καρκινικών μεταλλάξεων απλά βασίζονται στην τύχη - Μόλις το 35% των καρκίνων προκαλείται από περιβαλλοντικούς παράγοντες ή κληρονομικότητα, σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του Johns Hopkins Kimmel Cancer Center

Μην καπνίζεις. Να βάζεις αντηλιακό. Να τρως μπρόκολο. Να αποφεύγεις το καθισιό. Για δεκαετίες, οι άνθρωποι δέχονται ομοβροντία προειδοποιήσεων για τον συσχετισμό μεταξύ όλων των ειδών τοξινών και του καρκίνου. Όμως σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Science, τα 2/3 από τις μεταλλάξεις των γονιδίων που προκαλούν την ασθένεια στους ανθρώπους δεν προέρχονται ούτε από το περιβάλλον, ούτε από κληρονομικούς παράγοντες. Απλά είναι αποτέλεσμα τυχαίων σφαλμάτων στην αντιγραφή του DNA ή, όπως το έθεσε ένας από τους ερευνητές, «κακή τύχη».

Ενώ το οικογενειακό ιστορικό σε καρκίνο και οι κακές συνήθειες όπως το κάπνισμα αποτελούν τις αιτίες για μεταλλάξεις των γονιδίων, τα τυχαία λάθη που συμβαίνουν στην αντιγραφή του κώδικα κατά την διαίρεση των υγιών κυττάρων, είναι πολύ σημαντικότερος παράγοντας για τον καρκίνο σύμφωνα με τους ερευνητές. «Τις περισσότερες φορές αυτές οι μεταλλάξεις δεν προκαλούν κανένα κακό», τόνισε ο Μπερτ Φόγκελσταϊν εκ των διευθυντών του Κέντρου Λούντβιχ στο Johns Hopkins Kimmel Cancer Center. Παρατήρησε ότι συνήθως οι μεταλλάξεις εμφανίζονται σε ασήμαντα μέρη του ανθρώπινου DNA. «Περιστασιακά, εμφανίζονται στο γονίδιο που οδηγεί σε καρκίνο και αυτό είναι καθαρή ατυχία».

Δείτε τους ερευνητές του Johns Hopkins να μιλούν για τη σημασία της μελέτης τους:

Σε συνέχεια προηγούμενων ερευνών στις ΗΠΑ, ο Φόγκελσταϊν και ο Κριστιάν Τομασέτι, του Τμήματος Βιοστατιστικής και Βιοπληροφορικής στο Johns Hopkins, αξιολόγησαν την επίπτωση του καρκίνου σε 69 χώρες με συνολικό πληθυσμό 4.8 δισ. κατοίκων. Σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα, ανακάλυψαν ότι υπάρχει μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του καρκίνου και των φυσιολογικών κυττάρων που διαιρούνται. Με άλλα λόγια, όσο περισσότερο τα κύτταρα διαιρούνται σε ένα τύπο ιστού κατά τη διάρκεια της ζωής, τόσο περισσότερο πιθανό είναι αυτός ο ιστός να εξελιχθεί σε καρκίνο. Αυτό αποτέλεσε ένα γεγονός ανεξάρτητα από τον πληθυσμό σε κάποια χώρα ή το περιβάλλον.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι ένα 66% από τις μεταλλάξεις που οδηγούν σε καρκίνο προέρχονται από τυχαία σφάλματα στην αντιγραφή του κώδικα. Ένα 29% προέρχονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες και μόλις ένα 5% βασίζονται στην κληρονομικότητα. Ο Φόγκελσταϊν είπε ότι περιμένει αυτό το 66% να αυξηθεί. «Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν τα κύτταρά τους διαιρούνται περισσότερο και ένα μεγαλύτερο ποσοστό από τις μεταλλάξεις θα αποδειχθεί ότι προέρχονται από τυχαίους παράγοντες αντιγραφής».

Παρόλα αυτά ο Τομασέτι παρατήρησε ότι τα περισσότερα είδη καρκίνου δεν προκαλούνται από μια μόνο μετάλλαξη, αλλά από τρεις ή περισσότερες.

Για να επεξηγήσουν τον τρόπο που οι μεταλλάξεις οδηγούν σε καρκίνο, οι ερευνητές «έδειξαν» το «αδενοκαρκίνωμα», ένα κοινό είδος καρκίνου του πνεύμονα, για τον οποίο δεν έχουν αναγνωριστεί μέχρι τώρα κληρονομικοί παράγοντες. Η συντριπτική πλειοψηφία των αδενοκαρκινωμάτων είναι αποτρέψιμα, με το κάπνισμα να αποτελεί βασικό περιβαλλοντικό παράγοντα για την πρόκλησή του. Σύμφωνα με τους ίδιους, το 90% των μεταλλάξεων προκαλούνται από έναν συνδυασμό περιβαλλοντικών και τυχαίων σφαλμάτων κατά την αντιγραφή του κώδικα.

Αυτό, σύμφωνα με τον Τομασέτι, σημαίνει ότι το 90% είναι αποτρέψιμα διότι χρειάζεται ένας περιβαλλοντικός παράγοντας πέραν των τυχαίων γενετικών σφαλμάτων. «Αν μια από τις μεταλλάξεις προκαλείται από περιβαλλοντικούς παράγοντες, αν μπορούμε να αποτρέψουμε αυτή την μετάλλαξη, τότε ο ασθενής θα μπορούσε να μην νοσήσει με καρκίνο», είπε. Έτσι, τα τυχαία σφάλματα από μόνα τους προκαλούν καρκίνο σε ποσοστό 10% των ασθενών με αδενοκαρκίνωμα, ενώ το υπόλοιπο 90% απαιτεί κάπνισμα, παθητικό κάπνισμα ή κάποια άλλη περιβαλλοντική έκθεση του ασθενούς.

Η αναγνώριση του ρόλου που παίζουν τα τυχαία σφάλματα δεν θα έπρεπε να ελαττώσει την σημασία της αρχικής πρόληψης. Αντιθέτως, θα έπρεπε να λειτουργεί ως υπενθύμιση της ανάγκης για πρόληψη σε δεύτερο βαθμό, με τη μορφή της πρώιμης ανακάλυψης της αρρώστιας και της μεσολάβησης για ίασή της. Γι' αυτό, συνεχίστε να τρώτε μπρόκολο, όμως μη χρησιμοποιείτε μια σαλάτα ως υποκατάστατο μιας μαστογραφίας ή ενός τεστ PSA. Και να ανιχνευθεί καρκίνος, μην κατηγορήσετε απαραίτητα τον εαυτό σας.

«Μια από τις πρακτικές διακλαδώσεις της έρευνας είναι ότι ελπίζουμε πως θα βοηθήσει ανθρώπους να μην ρίχνουν το φταίξιμο στους ίδιους για το γεγονός ότι έχουν καρκίνο», είπε ο Φόγκελσταϊν. «Όσοι έκαναν ό,τι μπορούσαν και ό,τι έπρεπε, παίρνοντας όλα τα μέτρα πρόληψης, αλλά παρόλα αυτά νοσήσουν, πρέπει να κατανοήσουν ότι αυτοί οι καρκίνοι θα έκαναν την εμφάνισή τους έτσι κι αλλιώς».

Ρoή Ειδήσεων

Ημ

Ότι σας λέει το σύστημα να κάνετε το αντίθετο. Σας σκοτώνουν κάθε μέρα με εμβόλια, φάρμακα, φυτοφάρμακα, χημικά, fast food, ορμόνες σε κρέατα και γάλα, χλώριο στο νερό κτλ και μετά έρχονται και σας λένε ότι δε φταίτε εσείς αλλά η τύχη ή τα γονίδια. Στις ήπα έφτασαν στο σημείο να βάζουν και φθόριο στο νερό. Σας θέλουν άρρωστους για να έχετε ανάγκη τα φάρμακά τους για να κερδίζουν χρήματα. Συνεπώς ότι και να πουν δεν έχει αξία δεν τους εμπιστεύομαι καθόλου.

nikolaos

Οι συμβουλές του συστήματος περι"καλής ζωής" και διατροφής είναι πολλές φορές λάθος. πχ όσοι βάζουν αντηλιακό έχουν μεγαλύτερα ποσοστά καρκίνου σε σχέση με αυτούς που δεν βάζουν. Το αντιηλιακό εμποδίζει την παραγωγή βιταμίνης D η οποία με την σειρά της έχει δειχθεί οτι είναι προστατευτική έναντι του καρκίνου. Γιατί τώρα τελευταία το σύστημα επιμένει με μπαράζ δημοσιεύσεων περι "τυχαιότητας" του καρκίνου; Όπως πάντα ο λόγος είναι υποθέτω είναι καθαρά οικονομικός: πίνε,τρώγε, κάπνιζε,αλοίψου τις σαβούρες προιόντων που σου προσφέρουμε γιατί έτσι και αλλιώς όλα είναι θέμα τύχης "βρε κουτό".

???????

Γιατί στα παλαιότερα χρόνια όταν κάνανε μπάνιο στη θάλασσα δεν το ξεβγαζαν μετα.; Θυμάστε τι λέγανε οι γιαγιάδες μας;Ότι κάνει καλό το αλάτι. Όντως κάνει καλό.Ετσι πετυχαίνουμε τη καλύτερη απορρόφηση της βιταμίνης d. Σήμερα φοβόμαστε την αφυδάτωση,και καταναλώνουμε ένα σωρό κρέμες ! Για ψαχτε το.

K.K.

https://www.facebook.com/konstantinos.triantaphyllidis/posts/401501513562864?pnref=story Μέχρι το 2015 υποστηριζόταν ότι το 10% όλων των μορφών καρκίνου είναι γενετικοί/κληρονομικοί, ενώ το 90% οφείλεται σε περιβαλλοντικά αίτια. Επιστημονική ομάδα υποστηρίζει ότι ένα σεβαστό ποσοστό των καρκίνων που αποδίδεται σε περιβαλλοντικά αίτια, στην πραγματικότητα οφείλεται σε λάθη που συμβαίνουν κατά την αντιγραφή του DNA και τον πολλαπλασιασμό των βλαστοκυττάρων. Οπότε, ανάλογα με τον αριθμό διαιρέσεων των βλαστοκυττάρων για να δημιουργηθεί ένα όργανο ή ιστός δημιουργούνται και καρκινικοί όγκοι. Είναι π.χ. γνωστό ότι πρέπει να αποφύγουμε περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως το κάπνισμα για να μειώσουμε/προλάβουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των πνευμόνων. Είναι όμως γενικά παραδεκτό ότι όλοι οι καρκίνοι είναι γονιδιακοί (DNA) στην αιτιολογία τους. Ο καρκίνος αναπτύσσεται όταν κάποιο αίτιο (π.χ. συστατικό του τσιγάρου) προκαλέσει μετάλλαξη σε κάποιο γονίδιο ή πολλά γονίδια, με συνέπεια τα κύτταρα να μην μπορούν να επιδιορθώσουν τις βλάβες του DNA με τους κατάλληλους μηχανισμούς που διαθέτουν ή να ρυθμίσουν σωστά τον κυτταρικό πολλαπλασιασμό, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρυθμός διαίρεσης των κυττάρων και τα κύτταρα να πολλαπλασιάζονται ανεξέλεγκτα. Η υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλο επιστημονικό ενδιαφέρον, δημόσιες συζητήσεις/αντεγκλήσεις, αλλά και παρερμηνεία των συμπερασμάτων, με τίτλους σε ξένα και Ελληνικά ΜΜΕ όπως οι ακόλουθοι: Τα δύο τρίτα των καρκίνων είναι αναπόφευκτοι, ακόμη και αν ζείτε μια υγιεινή ζωή ή οι περισσότεροι καρκίνοι δεν οφείλονται ούτε στην γενετική κληρονομιά, ούτε σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, αλλά απλά σε κακή τύχη. Ενώ, όπως ειπώθηκε προηγούμενα, και στις τρεις περιπτώσεις, υπάρχει κάποια μετάλλαξη. σε ασθενείς με αδενοκαρκίνωμα στους πνεύμονες, στo 10% των περιπτώσεων ήταν κληρονομικοί, στο 65 περιβαλλοντικοί και στο 35% των καρκινογενέσεων οφειλόταν σε λάθη κατά την αντιγραφή του γενετικού υλικού. Αυτό σημαίνει ότι στο 65% των περιπτώσεων η πρόληψη (μη έκθεση σε περιβαλλοντικούς παράγοντες) μπορεί να αποφευχθεί εάν κάποιος δεν εκτίθεται σε καρκινογόνους παράγοντες.

...

Ζάχαρη, γάλα και κόκκινο κρέας είναι οι πιο σημαντικές τροφές του καρκίνου.

Δηλαδή

Δηλαδή θέλετε να μας πείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε λόγο κακής τύχης; όχι αγαπητοί, ήρθε λόγο χαζού λαού

ερώτηση προς τους δημοσιογράφους

"Μόλις το 35% των καρκίνων προκαλείται από περιβαλλοντικούς παράγοντες ή κληρονομικότητα..." Στην περίπτωση "μόλις" είναι άκρως ακατάλληλη λέξη!!! Αν σας καλέσουν να παίξετε ρώσικη ρουλέτα και σας πουν ότι έχετε "μόλις 35%" πιθανότητα να φάτε τη σφαίρα, εσείς θα μπείτε στο παιχνίδι;

ΜΑΚ

δέν το κατάλαβες καλά, δέν λέει το 35% του πληθυσμού, λέει το 35% αυτών πού ήδη έχουν πάθει καρκίνο η πού πρόκειται να έχουν καρκίνο.

Χριστοφορος 2017

ουτε κακη ,ουτε καλη τυχη υπαρχει. Και οσον αφορα τον καρκινο, ειναι μια δοκιμασια,ενα κρας τεστ, μια ασθενεια, η οποια δεν ειναι ανιατη για τον Θεο. Αν σκεφτουμε σοβαρα και αναλυσουμε θεολογικα τα γεγονοτα, θα δουμε πως ουτε αυτος που φευγει απο αυτη τη ζωη , χανεται. Ουτε αυτος που παραμενει με παραταση ζωης,βλαπτεται...Ακομα και αν νοσει με καποια ασθενεια. Τιποτα δεν ειναι τυχαιο .Ολα για καποιον λογο γινονται. Η ιατρικη κανει οτι μπορει. Μετα αναλαμβανει ο Θεος, αν Τον επικαλεσθουμε.

Κ.Λ

Είναι ανιατη!Τα περισσότερα είδη καρκίνου δε θεραπευονται τελείως ,η θεραπεία απλά στοχεύει στην παράταση της ζωής!

κιτσος

Κόψτε το κάπνισμα!!!!! Ενεργοποιούνται με το κάπνισμα πολλοι καρκίνοι.

Effie Maslow